Blog
Ez a rendszeres blogolás nekem továbbra sem megy, de azért röviden összefoglalom az év fontosabb történéseit.
Év elején sort kerítettem az esedékes 180ezres időszakos szervizre, illetve egy előrehozott vezérléscsere is történt, mert a vízpumpánál szivárgott a hűtőfolyadék. A szükséges beavatkozást ahogy mindig, most is a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte. Km: 182697
Cserélve lettek az alábbiak:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- gyújtógyertya (gyári)
- fékfolyadék (Tutela Top4/S)
- bal oldali led-es irányjelző
- vezérműkészlet vízpumpával
- meghajtószíj
Az év következő része Alfás szempontból sajnos unalmasan és eseménytelenül telt, rengeteget dolgoztam, költöztem, elindult egy lakáskeresési/vásárlási folyamat is, így néhány kirándulást leszámítva nem igazán jutott idő a hobbimba. Időhiány miatt sajnos AlfaCity-be sem jutottam el. :(
De – ahogy mondani szokás – a rossz után mindig jön a jó! Megkaptam a legszuperebb (elő)szülinapi ajándékot Barátnőmtől: augusztus végén részt vettünk a Hungaroringen egy vezetéstechnikai tréningen, mindketten saját autóval. Már régóta ki szerettem volna próbálni és most végre összejött! Nagyon izgalmas és tanulságos volt, mind az elméleti része, mind pedig az egyes feladatok. Jó volt biztonságos körülmények között megtapasztalni, hogyan viselkedik az autó megváltozott tapadási viszonyok között. Most az első szintű tréninget csináltuk végig (vészfékezés szárazon, vészfékezés vizes pályán, félig vizes félig száraz pályán szlalom, rántópad), de az biztos, hogy folytatjuk, amint lesz rá lehetőségünk.
Októberben még kihasználtam a szép őszi időt néhány fotó erejéig. Még mindig imádom az autómat :)
Éves megtett km: 8074



Eljött a kétéves revízió ideje. Budaörsön végezték, olajcsere+szűrő, pollenszűrő, légszűrő, inspekciók voltak, és meghosszabbítottam a lejáró országúti asszisztenciát is, bár eddig nem volt rá szükség, de biztos ami biztos. Utána az Autó Néroba mentem egy ózonos klíma fertőtlenítésre.
Szervizköltség: 5.2L Selénia Digitek, szűrők, munkadíj 124.885 Ft, asszisztencia hosszabbítás 6900 Ft, ózonos téma 5000.


Rendeltem gumis csomagtér tálcát mert eléggé koszolódott így hát beruháztam egyre.Meglátjuk mennyire lesz jó
Innen rendeltem:
www.autoszonyegwebaruhaz.com
Bal oldalról búgó hang jön,
pedig tavaly volt cserélve a csapágy mindkét oldalon elől.
Volt két komplett csonkállványom a sedanból, amit megtisztítottam és lefestettem és ki lett cserélve.
Praktiba vásároltam fekete festéket közvetlen rozsdára és annyira BLM van, hogy barna a színe:)
Továbbra is ugyanúgy jön a hang, nem a csapaágy a gond???, bár rossz minőségűek voltak mert mozognak.Alig mentek3000miles-t =4800km
Így megyek DZ Tuningba ott majd megoldják a problámát.
Valamint hátul a lengőkarokat kellett cserélni pontosan 2db-ot, (javasolta a futóműbeállítós). Meglátjuk:)








Az autó egyik napról a másikra elkezdett erősen kormolni,és az ereje is megfogyatkozott. Én a légtömegmérőre gyanakodtam,de nem az volt a rossz.(potyára cseréltem)
A turbo utáni cső repedt el, csöri pikk-pakk kicserélte és azóta semmi gond a kocsival.
A rendszáma még az ablakban, de már itthon. Volt ám öröm és lelkesedés. :-) Én pedig nekiláttam az ismerkedésnek. Megtankoltam.. benzinnel. Furcsa volt az illatosabb pisztolyból tankolni. Aztán mosás, és irány haza. A fényezést üvegtisztítós kendővel áttöröltem, a belsejét kitakarítottam, fertőtlenítettem és bőrápolóztam ahol kell. És közben csodálkoztam és sorra értek a kellemes meglepetések.
Tükörfényesre mosva, törölve sem látok semmit a fényezésén. Gyönyörű, egységes, tükrösen ragyog az egész. Pár pici apró pötty, karc amit találtam. Használt autó vagy mi...
Belül ugyanígy igényes, és ahányszor beülök én bizony új autó illatot érzek. Volt pár folt, morzsa, ez-az, de ez egy alig használt beltér, karcmentesek a fényes fekete műanyagok, a fém betét, és nincs kopás a kormányon.
És az egyik meglepetés: Ezt a Giuliettáknak mindig felróttam, hogy az a műanyag ajtópanel az rettenetes, az engem zavart. Takarítás közben jöttem rá, hogy ebben műbőr betét van. Lelkem mélyén ó de örültem, hogy nem jött össze az alapfelszereltségű fehér. Ez hasonlóan Zen-hez egy nagyon felszerelt autó, és egész más benne ülni, mint egy alapmodellben.
Felnyíló képernyő nincs benne, amit nem is bánok, így ez egy rendes autóbelső elavuló, idővel viccessé váló kütyü nélkül.
És végül a motortér. Egy szóval: makulátlan. Ilyenre tisztítani nem lehet egy motort. Ez még nem koszos. Pici zsírpapír darabok a géptető ütközők alatt. Minden fényes és újszerű.
Két éve merült fel először az autó csere. Akkor egy fehér Giuliettától indulva volt szó új Vitaráról, jártunk Kia szalonban, néztünk Fiat Tipot, próbáltunk Giuliát, sőt közel jártam hozzá hogy elcsábuljak, közben felújítottuk a zöld 146-ot, és végül eljutottunk ide. És most így jó.











Tegnap már írtam hogy PHuBi Android navit kapott egy 7"-os tablet személyében. Ma a teszt napja volt.
Addig sima ügy hogy itthon este az ember összeszedi a célpontokat és megtervezi az utat a Google segítségével. (1.kép)
Következő lépés mindezt átvinni a tabletre (telefonra), ehhez ugyan azzal a felhasználóval kell bejelentkezni a Google-ba a PC-n mint a tableten. Innentől egy kattintás a gombra (2. kép) és már jelez is a tablet.
Ott célszerű elmenteni a kezdő képernyőre, hogy később könnyen lehessen indítani. A cucc felajánlja hogy letölti a szükséges térképeket hogy menet közben ne legyen nagy adatforgalom. Sőt, ha minden a terv szerint megy nem is kell neki net. Persze ha a forgalmi adatokra is szükség van akkor kell.
Tetszik hogy már itt is lehet jelenteni az eseményeket (pl. trafipax), de mintha senki sem használná. Semmi se jött.
Mondjuk nem is csodálom hogy nem használják.
Aki tervezte, írta tuti még nem használta soha, más navigációt se látott életében, de nagy valószínűséggel autót se vezetett még:
- 600m-el a forduló előtt szól, de többször nem. Mire odaér az ember már el is felejtette hogy mit mond. Illetve néha szól még előtte is, de nem jöttem rá a logikára hogy mikor igen. Egy sokkal magasabb rendű főúttal való keresztezést figyelmen kívül hagy, mintha ott se lenne. Még annyit se szól, jelez hogy menj tovább egyenesen, aztán a kanyar után jön a meglepetés egy STOP tábla képében.
- hogy hol kell kimenni a körforgalomból szintén 600m-el előtte tudod meg, a tizedik körforgalom után már esélyed sincs megjegyezni hogy mit mondott
- a körforgalomban csak ennyit mond: hajts ki a körforgalomból! Okos, ki az aki benne akar maradni? Először próbáltam hinni benne hogy akkor szól amikor majd ki kell menni, de nem. Volt amikor már kifelé mentem miközben szólt...
- Ha már nem ad szóbeli infót jó lenne látni a kijelzőn hogy merre kell menni. Ehhez a kijelző bal felső sarkában van egy légypiszok szerű rajz (3. kép). A legfontosabb dolog a legkisebb. Nem hiszem hogy komolyan gondolták...
- A térkép tájolás, a kereszteződések bemutatása kritikán aluli. A 3. képen jól látni hogy mire gondolok. Olyanról hogy a besoroló sávokat lásd, még álmodni se hagy a program, gyakorlatilag az út vonalvezetését - ami egy szerpentines szakaszon nem rossz infó - se nagyon lehet megbecsülni mert nem látni.
- Mintha elfelejtették volna beleprogramozni a naviba az útra illesztést. Sokszor az út mellett kicsivel megyünk, ha ott talál utat megbolondul, mert vinne vissza az eredeti útra.
- Az egyik hegyi út lezárásáról persze nem tudott, valószínűleg nem küldtek emailt róla az építők. DE olyan infót én se tudok küldeni hogy az út lezárva, mert ilyen nincs. Bejelöltem egy útépítést.
- Innentől izgalmas a dolog, mert minden áron a lezárt úton menne tovább. Mert olyan sincs - mint az iGO-ban már ezer éve - hogy kerüld ki a következő szakaszt.
- Az úton érvényes sebességkorlátozást se mutatja, a Waze egész jó ebben. Ausztriában sokszor nehéz eldönteni hogy a két falu közti részen mennyivel lehet menni.
- Az uticél adata a bal alsó sarokban szintén apró betűvel bújnak meg az ottani időjárás infójával. A felhők helyett nem ártana kicsit nagyobb betűméret.
- Az alapbeállításhoz járó női hang - finoman szólva - rettenetes a kis hangszórón keresztül. Mintha egy szőke plázacica hisztizne ahelyett hogy segítene.
Szóval hatalmas csalódás volt a mai nap, főleg azért mert a Giuliában telefontükrözéssel használva egész emberinek tűnt a próbák során. A kijelző felosztása is sokkal áttekinthetőbb, bár ott is egy kicsit keveset beszél.
Illetve nem, a tablet akkuja majdnem végig kibírta a napot pedig a háttérben a PGS-tracker is futott.



Km óra állás: 79.930 km
Együtt megtett út: 24.430 km
Együtt töltött idő: 1.066 nap
Tankolt üzemanyag: 1.965,42 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,81 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,44 Ft/km
Napi átlagos futás: 22,92 km/nap
Összes költség: 174,92 Ft/ km + benzin
A tankolás után még mentünk egy karikát. El is értük a 80.000 km-es állást, ami 24.500 együtt megtett km-t jelen.











