Blog
Maga a csere zökkenő mentes volt, csak valamiért kiverte a riasztó 10A biztijét. Azt hittem, hogy talán megnyomtam valami vezetéket az akku csere kövtkeztében, ezért elkezdtem átnézni a környező vezetékeket. Persze semmi rendelenességet nem találtam. A rádió is ezen keresztül van biztosítva, így még a rádiót is kibuktatttam a helyéről hátha ott történt valami. Ezen a biztin van még a klíma panel, és az üzemanyagszintmérője, és a műszerfal világítása is. A vége az lett, hogy próbaképpen beraktam egy 20A biztit, ha zárlat lenne valahol akkor ugye azt is ki kellene csapnia, de ezzel helyre állt minden. Ezek után bepróbáltam egy 15A, majd a 10A biztit és renben megy minden. Így a 10A bizti maradt is. Gondolom a 15 éves szellőztető lapát motorjai már lehet egy kicsit több áramot kérnek indulásnál, és, hogy egyszerre akart elindulni minden már kevés volt a 10A keresztmetsezt.
A régi akku 4év, és 8 hónapot (88000Km) bírt, teljesen meg vagyok vele elégedve...


Koradélutáni indításnál még semmi jele nem volt, elmentünk Székesfehérvárra. Megnéztük a Bory-várat, ez után már furán indult az autó, de könnyen. Furán berázta a kasztnit, nem is az akkunak tudtam volna be a dolgot, ha a kajálás után is indult volna, de itt már határozottan az akku gyengeségnek lehetett betudni a dolgot. Még jó hogy barátokkal voltunk, innen is nagy köszönet a bikázásért is :)
Új akkut, azt kapja meg, amit nem rég vettem a másikba. Az még egy darabig úgy sem lesz indítható, meg úgy is felesleges abba a 70Ah akku.


2020. július 20
km: 164 600km
Olaj és olajszűrő csere.
Sajnos lazításkor kitört az olajleeresztő csavar menetéből egy darab, így olajteknő/karter cserére lesz szükség.
Költség: Csak anyagár
Szerviz: Mihályfa
Xado 5w40 sm/cf olaj, mahle szűrő és új gumibetétes alátét került fel. A régi olajba Protec engine flush-t öntöttem, majd 12-3 percet járattam.
Motor ecu-ban végrehajtottam az olajcsere beállitást, szerviz intervallumot 12k-ra csökkentettem és nulláztam.
Km óra állás: 145855


-Nekifogtam a kopolt, csiszolt kormányközepet bevonni carbon foliával. Nem vol tegyszerű mutatvány a hajlatok miatt de amikor kész lett nem jött hogy kiszálljak az autóból.
-Megjött végre a váltógom is. Már nagyon kellett, mert a régi borzalmas állapotban volt.
-Lefujtam a motorburkolatot is, eléggé feldobja a mororteret.
-Vettem egy Yatour egységet, hogy auxrol is szólhasson a zene. teljesen meg vagyok elégedve vele. Kiváló a hangzása a gyári rendszerrel.
-Közben valamikor felkerültek a nyári (téli) szett.
Km: kb.129000
Ár: 100Ron festék
50 Ron váltógomb
150 Yatour egység
950 felni szett téli gumikkal









Eljött ez is. 27900 km. Olaj, szűrők, átvizsgálás. Minden rendben, mehetünk tovább..
Egyiknapról a másikra gondoltam eggyet menjünk ki Velencébe, 10 éve mindíg Balatonon tartjuk a születésnapom így kellett a változatosság.
Bár félve indultam el mivel már sokat hallottam a híres Olasz közlekedésről, de nem bántam meg. Karcolás nélkül megjártuk persze azért résen kell lenni, a piros lámpa itt inkább afféle útmutató...
Ahogy megerkeztem a szállásra le is parkoltam a privát parkolóba és onnét csak a tömegközlekedést használtuk
Összesen 1 db 155 és 1 75ös Alfat láttam, pár 159,147, mitot, giuliettat és egy tucat Stelviot.











