Blog
Nem kezdeném Ádámtól és Évától. Úgy adódott, hogy eltűnt a küszöb spoiler
Trencsik szaktársnál volt gyári új 25 ezerért. Megrendeltem.
A fényező autószínűre varázsolta és ment is fel a helyére.
Kell a 156-ra a küszöb spoiler.

Egy-egy izzó nem világított. Szétszedtem.....sajnos kuka a komplett lámpa, mert eltört belül több foglalt is. Lehet nem bírta az UV-t?
Irány az érdi bontó. Ahogy kereste a Peti a féklámpát kitett a dobozból pár db 159-es pótféklámpát.
Két oldalsó pöcköt levágva, egy az egyben ugyan az mint a 156-é. Illetve jobb. Másabb a belseje, krómozott a foncsorrésze. Egységesebben és erősebben világít, mint a 156-os eredetije.
Még a szerviz alkalmával jeleztem, hogy a bal hátsó ajtó zárja nyitáskor halk nyikorgó hangot ad ki. Megnézték, a szervomotorból jött, úgyhogy berendeltek egy újat, amit ma be is szereltek. Ez volt az első garanciális javítás. Pont le is járt a garancia 2 éves teljeskörű része, úgyhogy nem mondhatni, hogy nagyon ki lett használva, talán pont hasonló tapasztalatok miatt bővítették 5 évre a most vásárolt Giuliák esetén.
Ez olyan poszt, amit később módosítani fogok. Csak találjak kárpitost.
Történt ugyanis, hogy a nagyonnagy szerviz alkalmával Alex észlelte, hogy az üléseim teljesen rottyon vannak, eltört a bal első váza is, meg amúgyis ki voltak ülve.
Úgyhogy felajánlotta a saját Recaroját, amiket meg kell csináltatni kárpitossal, de megéri.
Először vonakodtam, de aztán beleültem és rájöttem, hogy zseniális. Tart, kényelmes... kell.
Elméletileg az 1.8 turbókba helyett az első generációs Milanokba tették ezt a fajta ülést, szóval ez az ultraritka kategória. És még a gyári kárpithoz is illik színben.
Szóval kárpitos kerestetik :)
A második képen látható az elérni kívánt állapot :)))


3 hete nem mozgott. De igazából a picit akartam megjáratni, mert az idén eddig csak 3km-t gurult. Ahhoz, hogy a kis Fiattal ki tudjak állni, a v6-tal kell először megmozdulni. A fiammal gurultunk egyet a Fityóval, átmozgattuk.
Már sötét volt amikor a v6-ra került a sor. Mentem egy keveset amíg:


Újabb 2 évem van az elképzelt feladatok befejezésére :) (Kipufogóvég nem tetszett nekik :( )
A tavalyi év során az egyik nyári gumim oldalfala megsérült valahol, viszont csak most vettem észre, amikor tavasszal lecseréltem (volna) a téli garnitúrát. Szóval ez így kuka, kellett (volna) egy új. Csakhogy a Toyo Proxes T1 Sport már nem volt kapható, csak az utódja a Proxes Sport. Így viszont rögtön két új gumit kellett vennem. Mintázatra nincs számottevő különbség köztük, az előddel is meg voltam elégedve, remélem ez is beválik.
Km: 198115



Télen szinte egyáltalán nem használtam az autót, néha szép időben egy kicsit megjárattam egy 40-50 km-es szakaszon, hogy ne merüljön le az akksi és persze mert mindig alig várom, hogy vezethessem :)
Egyik ilyen alkalommal indulás előtt szokásosan ellenőriztem a folyadékokat, ekkor vettem észre, hogy sokkal alacsonyabb a hűtőfolyadék szintje, mint ahogy annak lenni kellene. Aztán észrevettem, hogy a vízpumpánál ismét csöpög a hűtőfolyadék (a garázsban semmi nem látszott a padlón, mert felfogta az alsó motorvédő). 2 évet és kb. 15ezer km-t bírt ki a gyári vezérléskészletben lévő pumpa. Így aztán az esedékes szerviz kiegészült egy vezérléskészlet cserével is. Tekintve, hogy közel járok a 200.000 km-hez (197.907), az időszakos szerviz alkalmával alaposan átnézettem az autót, ha esetleg bárhol bármi elindult, akkor még időben reagáljunk rá. A szükséges beavatkozást szokás szerint a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte.
Ami cserélve lett:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- váltóolaj (Tutela Gearforce)
- vezérléskészlet vízpumpával (gyári)
- kipufogó tömítés (gyári)
- jobb oldali féltengely szimmering (gyári)
- turbócső (gyári) – volt rajta egy pici repedés


Bal hátsó lámpám bepárásodott. Azt hittem elengedet a ragasztás, így vettem egy bontotat. Amikor kivetem, akkor láttam van rajta egy hajszál repedés. Valószínűleg a hőtöl keletkezett, mivel éjjel nappal lámpával járok. Kis ragasztás is meg tette volna, de már megvettem a bontott lámpát. Lusta voltam leveni a lőkháritót, nem akartam kétszer szerelni.





3
561