Blog
Még a karantén előtt rendeltem az Autoglym-től egy üvegpolírozó szert.
Eredetileg a hátsó műanyag ablakot szerettem volna megtisztítani vele, mert a szélén van valami kosz. Nos az nem jött össze.
Ma kipróbáltam a szélvédőn.
Az akkus fúróba befogtam egy szivacskorongot és hajrá.
Szmötyit rányom és kis fordulaton dörzsöl. A végén papírtörlővel az egészet letöröl.
Kb. negyed óra alatt végigértem a szélvédőn. A garázsban csak annyit látni hogy sose volt még ilyen tiszta az ablak.
update másnap:
Királyság van. Eltűntek az apró karcok, mintha új lenne az ablak.
Már csak a belső felét kellene valahogy lepucolni...



A múltkoriban beszereztem egy szombathelyi benzinkúton a LOTUS kerámia csomagját. Egyszer más használtam, de azóta gyakorlatilag a garázsban állt PHuBi így nem sok tapasztalatom volt vele kapcsolatban.
Ma újra lemostam és lekezeltem.
Eddig a viasszal bíbelődtem és órák hosszat dörzsöltem a kocsit. Itt ilyen nincs. Lemos, öblít, lefúja sprével és áttöröl.
Az eredmény meggyőző. A víz azonnal lepereg, gömbökbe összeáll. A felület tapintásra nagyon sima és "csúszós".
Szóval bejött a cucc.
update másnap
A túra alatt szépen csillog a napfényben. Tetszik.
Már csak azt kellene megoldani hogy ne legyenek bogarak. Mert ahogy 370 km után kinéz az orra az kabaré...
Egyre jobban zajoskodott a nyelestengely csapágy (alig 1 liter olaj jött le belőle)... egy 2.0-ás bontott váltóra cserélve, új kinyomóval, kuplunggal és olajjal.
141.773 km



Teljes kör.
Sümeg felől érkeztünk a 84-esen és Keszthely felé vettük az irányt. Badacsony felől visszaérve újra Sümeg felé vettük az irányt a 84-esen.
Összesen 370 km, nyitott tetővel, napsütésben.
Másfél hónapot késett a szezonnyitás, tavaly a Tour de Balaton 2019.03.30-án volt. Előtte már 23-án megtartottuk az első hágóvadászatot, arra még jócskán várni kell az idén...












140733 km állásnál kicseréltem az olajat, leeresztőcsavart, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt. Vettem hat liter Motult, hogy legyen ha kell. Egyben fertőtlenítettem a klímát is.

Ebben a hónapban lesz 6 éve nálam az autó, így a km futás helyett az évek száma miatt kellett cserélni pl a vezérlést. A hátsó fékbetét nullára kopott, elég lett volna csak azt cserélni, de inkább kicseréltettem kompletten az összes tárcsát-betétet. A termosztátom már vásárláskor se volt jó, most az is cserélve lett. A szokásos olajcsere meg adott volt. A szerelést Szentbalázson Erdő Attila végezte. Köszi.
- komplett vezérlés készlet vízpumpával (gyári, a balansz szíj dayco)
- vezérlésmódosító (gyári)
- hosszbordás szíj (Gates)
- szelepfedél tömítés (gyári)
- motorolaj (Motul 10w60)
- olajszűrő (gyári)
- féktárcsák első+hátsó (Rotinger fúrt mart T5)
- fékbetét (első Steinhof sport, hátsó gyári)
- fékolaj
- fagyálló
- termosztát (Vernet)
- motorháztető teleszkóp
Km. óra állás 81400
A motortér tűzfalnál lévő szigetelő gumi, állandóan lefordult a helyéről. Már meg őrültem tőle, hogy amikor felnyitom a géptetőt, mindig le van csúszva helyéről. Próbáltam kétoldalas ragasztóval, majd szilikonnal oda ragasztani, de így is mindig lejött. Bontóból hoztam egy másikat. Kiderült amikor felraktam, hogy az enyémnek a két széléből alul, le van vágva kicsit (kép 1-2). Ezért nem maradt a helyén. azt hittem gyári kivágás, de nem néztem meg elég alaposan. Most hogy fent a másik, másképp is áll rajta a gumi. Végre nem csúszik le.




A ködlámpa körüli keretről a króm, már megint csúnyán lekopott. Másfél évet bírt az után gyártott. Kis króm karikáért nem akartam 15e kiadni. Szerencsére könnyen ki lehet pattintani a króm keretet. Lecsiszoltam a krómot. Volt kéznél keréktárcsa ezüstöm, azzal lefújtam. Nem a legszebb a színe, de jobb mint volt (kép 1-5). Ha látok valahol króm festéket, lefújom vele, kipróbálom.
----------
Update: Lefestettem króm festékkel. Nagyság rendel jobban néz ki. Nagyon finom papírral kell megcsiszolni, hogy szép legyen az eredmény. 3 réteget fúlytam rá mire jó lett (kép 6-10). Króm vs. ezüst festék (kép7), van különbség.
----------
Update: Hamar lekopott a króm festék. Megint csúnya matt.









