Blog

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-04-11

Kiástam a garázs mélyéről és megforrósítottam az olajat. A szokásos Kmét-Kiskőrös útvonalon, pár extra fordulóval az Izsák-Páhi kanyargós szakaszon. Az esemény különlegessége, hogy alfista78rg barátom is egy 1.8 Bertone gt-vel jött. Igaz a két Alfa kupé között 40 év van.

 

Kihasználva a tavaszi időt felszereltem a maradék Zender kit-et.
Külső optika kész.

 
>> Tuning és extragtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-04-10

Még 2019-ben szülinapomra asszonykám megelpett egy szett szűz GTA felnivel, de akkor felesleges lett volna feltenni. Március elején rendeltem Ultrac Satin-okat, össze is lett szerelve a helyi gumis által.

Jött a fejvakarás a Spider egyedi ET értéke miatt. A gyári 17-es Teledial 7.5x17 ET 30.5, a GTA felni pedig ugyanekkora de ET 35. (Köszönet a GTA topicban GT és JCsabi cartársaknak az infókért!) Arra jutottam egy 5mm spacer kell alá. Meg is jött dajcslandból pikkpakk 4db. Felnicsavart egyelőre nem rendeltem hosszabbat, mert a gyári elég hosszúnak tűnt. Utálag kiderült, jól tettem.

A felniket egymás mellett összehasonlítottam ET-re. Ennek a menete: "Fejjel lefelé" kell a felnit mérni valami puha rongyon, hogy ne karcolódjon. Egy 47cm hosszú egyenes gyalult lécből készítettem hozzá vonalzót, amit fel lehet ültetni a felni két oldalán a belső peremre. A léctől az agyig le kell mérni a távolságot. Ezt megtettem mindkét felninél, 1mm eltérés mutatkozott, de a módszer nyilván nem a legpontosabb. Ebből persze lehetne akár ET-t is számolni, de mivel mindkét felni 7.5" széles volt ezért elég volt az agy-perem távolság.

Így aztán nyugodtan felraktam volna az új kereket. Volna, ha az alacsony profilú emelőm befért volna az emelőpontig. De nem, csak a küszöbperemnél tudtam volna emelni, az meg fejlövés mellett tilos nálam. A legtöbb autó azért rohad sz@rrá, mert a lusta gumisok itt emelnek, jól elhajtják és már indul is a rozsda. Készítettem ezért 10x10es gerendából két rámpát, ami majd mindig kéznél lesz ha a Spidert kell emelgetni. (1. kép)

Megemelés után kivettem az első dobbetéteket, és ha már arra jártam megkapta a réges-rég a polcon pihenő fehér indexeket. Elvileg ki lehet erőszakolni kintről, de nem hagyta magát. Legalább körbenéztem egy kicsit arrafelé is.

Végül felkerültek az új gurulók és beléjük a középkupakok. (2. kép) A régiek meg a padlásra mentek, lévén mégiscsak az a gyári. Végeredmény: happyness. (2. 3. kép)

 
>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-04-10

Nincsenek szavak... IMÁDOM!

 
>> EseményAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2020-04-12

Sajnos ellustúltam és elmaradtam a blogírással.
Dec.23-án felkerült a téliszett a frissen fényezett 17 collos sokküllős alufelnire 192530 km-nél.A szín a Mito felni színkódja lett (VV658B Titanico Metallic).A téligumi Yokohama Wdrive (Dot 2016),ez használt volt,talán még a jövő szezont is kibírja.Havat szinte semmit nem látott.Költségem a 25000 forintos felnifényezésből és a 10000 forintos gumiszerelés díja volt.A nyári gumikba 4412 km-ert raktam,összesen 8891km-nèl járunk
Márc.25-én saját két kezemmel szereltem át a nyári szettet 193499 km-nél.Az Uniroyal Rainsport 3-ak a 3. tavaszi szezonjukat kezdik meg.
Ha jól számoltam,969 km-ert tettem meg a téli gumikon.Nem sok.

>> Tuning és extraDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2020-04-10

Tető, kilincsek, tükrök fehérek.

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2020-04-09

272.670 km.

Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)


Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 + 9741 = 40.647 km., most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 +4623 = 22.023 km (2db új a lényeg).

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2020-04-09

Olaj + olajszűrő + légszűrő + pollenszűrőcsere. + 1 liter tarcsi olaj.


272.670 km

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2020-04-09

Eljött az ideje a megkopott féktárcsák cseréjének és, ha már új tárcsa (TRW), ahhoz új fékbetét (gyári) dukál.


272.670 km

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-04-01

A berlina 1750 első szeriáról származó pajzson egy apró átalakítást kellett csinálni, hogy a helyére kerüljön és így azonos legyen a kupééval. 16 és fél év után ez is elkészült. A lista egyre rövidebb.