Blog
Őszintén már az első bemelegítő menet után elment a kedvem az egésztől. Komolyan úgy kell kiszállni, hogy egyből nekiugrik az ember a másiknak mert véletlenül figyelmen kívül hagyott egy kék zászlót? Aki meg lassú azt meg lökjük ki. Szerencsére részese nem voltam ezeknek a dolgoknak csak szemtanuja. Ez a hozzáállás tőlem távol áll. Az igazi alfásokra ez nem jellemző.
Azért a társaság többsége igazi alfáshoz méltóan versenyzett és el tudta viselni az esetleges vereséget.
Mindegy, a következő biztosan jobb lesz! HA-LESZ! :)
Pixelhibás volt az infocenter kijelző, már a próbaúton észrevettem. Meleg hatására alig lehetett leolvasni.
Még decemberben vettem másik kijelzőt a fiatalkatreszek.hu-nál.
Gyári új, 38.000 Ft. Kicsinek hirdették, de valójában ez a nagyobbik, úgyhogy ugyanaz mint ami eredetileg is az autóban volt.
Cseréjéhez ki kell szerelni a kesztyűtartót is, ott lehet széthúzni a csatlakozót. Ha az nincs széthúzva, akkor nem lehet kihúzni a helyéről az infocenter egységet, mert rövid a kábel.



Pótkerék alá szőnyeg. Kicsit kellett rajta faragni, de bement a helyére.
Trencsiktől vettem, 5.000 Ft volt, gyári új.
Gyári cikkszáma: 156035805




Mióta újra rójuk az utakat,van egy rohadt idegesítő, pont az ezzel a verdával jellemzően legélvezetesebb országutazást megrontó jelenség: 60-70 km/h környékén megjelenik egy robajló, szélzaj-szerű effekt a bal tükör környékéről :-(
(városban - leszámítva a ritka gyorsforgalmi szakaszokat - "még"-, autópályán pedig "már" nem jelentkezik)
Először a tükörre gyanakodtam (ki-és behajtás után sajnos ennyi idősen már mindig lazul kicsit a tükör a konzolon, időnként után kell húzni) - de nem!
Második ötlet az ablaktörlőmechanikát takaró, a szélvédő és a motortér közti lemezek balosának külső sarka volt - de hiába tömítettem le szilóval, maradt a brűgés :-(
Pár hete eltökélten kezdtem vadászni a zajforrásra, pld. országúton lehúzott ablakkal menve próbáltam tesztelni a lehetséges okokat - de nem egyszerű mert
1. lehúzott ablaknál alapból keletkezik egy komolyabb és hangosabb turbulencia - emiatt nem hallani az ettől kisebbeket :-(
2. manapság a legnagyobb gond olyan időt és helyet találni, ahol az ember annyival megy amennyivel akar - nekem sem sikerült olyan faluközti utat találni, ahol valami fehérfurgonos f@sz ne jött volna a seggemben a legkisebb lassításra :-(
Végül a staikus vizsgálat lett eredményes: észrevettem, hogy a tető élét és az "A"-oszlopot végigkísérő fényezett aluprofil csatorna és a kaszni közé e két elem egymáshoz szegecselésével beszorított gumiszalag alsó 10-15 centije mintha hiányozna - valójában csak belóg a profil üregébe. Sztem a legalsó szegecs felett szakadt el mert a felette következőtől már a helyén fut - a lógó vége pedig a menetszél és turbulenciájának hatására csapkod az üregben.
Első körben - miután a kasznitól a profil kis mértékben/érzéssel elfeszíthető - közönséges szivacsból tépett csíkokat tettem be a kérdéses szakaszon a hiányzó gumi helyére. Próbakör ééés: elmúlt! :-)
Csak idő kérdése volt és a nedvszívó szivacsdarabok helyett a kritikus vájat a gumicsík eredeti helyén kapott egy véglegesnek szánt (ennyiért teljesen értelmetlen és kockázatos meló levenni az alucsatornát a kaszniról) FBS-tömítést igényesen kivitelezve :-)
Egy kis országúti munka-kiruccanással tesztelve: megfelelt! ;-)
Turbótöltő nyomásátalakító csere. A régi elfáradt,eltört az egyik pöcök rajta. Emiatt kellett egy EGR tisztítás stb.

Régóta zavart, végre kicseréltem úgy működik ahogy kell. Alapjáraton 0 a nyomás.
Bosch 0 281 002 437





Mozgalmas lesz a nyár. Egy a GDPR miatt meg nem nevezhető Cartárssal kerülünk egyet Dél-Tirolban.
1.465 km, 3 ország, 3 szállás, két fekete Spider :-)
Pár nevezetes pont, az első az Európában autóval elérhető legmagasabb aszfaltozott út:
0023 2829m Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Südportal
0025 2805m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Tiefenbachferner
0026 2803m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Sessellift Pitztaler Jöchl
0037 2675m Ötztaler Gletscherstraße - Schwarze Schneidbahn
0038 2672m Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Nordportal
0039 2670m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Seilbahn Rettenbachjoch
0057 2509m Timmelsjoch 2x
0095 2239m Pordoijoch
0097 2234m Penser Joch
0103 2192m Valparolapass
0119 2105m Passo di Falzarego
0121 2094m Jaufenpass
0131 2055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego)
0234 1752m Karerpass
0414 1219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco)
Összeállt a nyári túra útvonala.
11 nap - 2.900 km - kb. 52 óra kocsikázás - 4 ország, 4 szállás és néhány hágó:
0032 2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello
0042 2642m Col du Galibier
0048 2556m Refuge du Galiber
0073 2360m Col d'Izoard
0074 2350m Col de la Lombarde
0099 2220m Platriere-Pass
0104 2188m Kleiner Sankt Bernhard
0117 2109m Col de Vars
0129 2058m Col du Lautaret
0152 2000m Col de la Madeleine
0155 1991m Col de Larche
0166 1968m Diga di Place Moulin
0169 1950m Colle san Carlo
0268 1640m Joux-Pass
0283 1607m Col de Turini
0288 1566m Col du Télégraphe
0312 1500m Col St. Martin
0353 1371m La Cabanette
0532 1002m Col de Braus
0534 1000m Escous-Pass
0651 796m Montvernier-Straße
0699 706m Castillon-Pass
0724 642m St.-Jean-Pass
0762 477m Col de Vescavo
Meghozta a család a döntést jöhet az Új Alfa a családba. Ma megjött a szerződés és aláírtuk.2-3 hónap és mehet a menet.Neve innentől fogva öcsi aki tiszteli a bátyót(spider).