Blog

>> Szervizcsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2019-07-02

Az autó egyre jobban kezdett rázni a komolyabb gyorsítások esetén, ami már kezdte előrevetíteni, hogy pár napra le kell tenni az autót. A bal oldali tűnt viseltesebbnek, de egy újabb szerviz látogatást megelőzendő mind a két oldalát cseréltettem. ha már szervízben van akkor egy akkumulátor csere is időszerű volt.

 
>> Tuning és extraParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-07-02

Hétvégén megejtettem manikűrt és a pedikűrt a Bellán. Kapott egy pár új emblémát és szintúgy egy pár fasszantos rendszámtábla tartót is, merthogy "kissé" rászorult...főleg elöl....Az egészet pedig egy kárpit tisztítás és ápolás követte (már nagyon kérte) Cserére kerültek a felfogató csavarjai is a tábláknak, mert mind különböző volt, vagy pedig már az idő vas foga csócsálta meg könyékig. ~Nagyon jól mutatnak rajta!

Az emblémák kerültek sorra a szépítkezés következő fázisában. A hátsó már egy ideje a polcomat díszítette, szóval azt már nem kellett levenni, viszont az elsőt kétszer is :D És hogy én most hülye vagyok? Lehet, de nem ebben az esetben ! :D A gondos előző tulajnak köszönhetően saját kezűleg szedhettem le az olasz minipizzát a scudettóról. Annyira precízen szerette volna feltenni az emblémát, hogy időközben biztos megfeledkezett arról, hogy az előzőt le is kéne először venni (?!) Na ez a rész Many-ra maradt, így hát szerszámok elő és mehet a csere.

Sajnos árnyék híján sokkal tovább tartott a művelet, mert vagy 30kg-t leizzadtam mire befejetem, de minden izzadságcseppet megért, hogy újra pompázni láthassam a Bellám.

>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2019-06-27

Eljött az ideje a jobb oldali küszöbrésznek is a rendbehozatalának. Már amikor megvettem akkor megvolt indulva belülről a sárvédő( 2 éve) de mostanra ért ki a rozsda. Kapott egy bontott sárvédőt színazonosat ,de végül újra kellet fújni azt is. Meg ha már lekerült a lökhárító megkapta az új scudettot amit tavaly sikerült megvenni hozzá :)

Költségek:
Bontott sárvédő:31500Ft
Lakatolás: 27500Ft
Fényezés: 30000Ft
Scudetto: 13000Ft

Km állás: 272643Km

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-07-01

Sort kerítettünk a gyújtógyertyák cseréjére két okból:
- az előző csere óta eltelt 5 év / közel 60e km
- egyenetlen motorjárás, ami a motorhiba visszajelző felvillanását okozta időnként, majd 'Have engine checked' figyelmeztető üzenetet küldött.

Hibakód kiolvasás: 1-es és 4-es henger gyújtáshiba

Remélhetőleg nem kell továbbmenni a hibakeresésében...

Km óraállás: 126 282

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-03-08

Tervszerű karbantartás:
- Motorolaj (FUCHS Titan Supersyn 5W-40)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Pollenszűrő

Olajfolyás:
Az autó alatt a motortérnél olajfoltok jelentek meg. Mint kiderült két forrásból, amiket cserélni kellett:
- Vezérműdekli tömítés
- Vezérműlánc feszítő patron
+ szükséges lett még:
- Szelepfedél tömítés

Első futómű:
Bal oldalról erősödő kopogás volt hallható a kisebb úthibáknál. Szükséges volt cserélni:
- Lengőkar (első, felső, RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH)

Hátsó fék:
A hátsó féktárcsa már szépen kivállasodott, betétekkel együtt újakat kapott:
- Féktárcsa (hátsó, BOSCH 986 479 378)
- Fékbetét (hátsó, BOSCH 986 424 775)

Munka:
motorolaj+szűrők csere, hibakódkiolvasás, vezérlés javítás: láncfeszítő patron cseréje, tömítések cseréje, első futómű átvizsgálás, első fékek átvizsgálása, első felső lengőkarok csere, hátsó fékek átvizsgálása, hátsó féktárcsa+fékbetétek csere

Km óraállás: 121900

>> EseményAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2019-07-01

190000 Km

 
>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-07-01

Szépen lassan, ahogy időm engedi szedegetem. Sok alkatrésze újjáéled egy másik GTV-ben.

 
>> Eseménymgabor // Alfa Giulietta 2.0 // 2019-07-01

M1-en egy teherautó feldobott egy kavicsot.. Még szerencse, hogy fel lehett tölteni, így olcsóbb lett a javítás

 
>> SzervizRolee46 // Alfa 166 3.0 v6 // 2019-07-07

Ma eljött Jani,hogy megejtsük a vezérműtengely és hidrótőkék cseréjét.Ina hidrótőkék kerültek bele és Ajusa tengelyek,ezek beszerzése nem volt egyszerű,de végül 2db német 2db angolból sikerült beszerezni🤗Még egy új Conti vezérműszíjat raktunk fel.Már csak össze kell rakni😁Kellemes nyárí nap volt 30fok felett😅a nap végére még egy kis mocizás is bele fért😊
Vajon mitől lett ilyen a hidrótőke🤔tippek jöhetnek az üzenőfalamra😉
Közbe helyére került a kiegyenlítőtartály,légszűrő is.Még a szívósorcsöveket, szervótartályt és a hosszbordás szíjat kell felrakni és inditható lesz elvileg a V6🤗