Blog
DZ-nél telt el a mai nap, a Maistro kicserélte a szelepfedeleket, összes csavart, tömítéseket benzinhidakat amiket felújítottam, kapott 6 liter Motul 300V Le Mans 20w60-as olajat is frisset a fűnyírómotorka meg 1 Mann szűrőt , km állás:176050.
Hazafelé megkergettem, megy mint ahogy kell:-)






Xado 5W-40 SM/CF 5 liter - 15 000ft
olajszűrő
üzemanyagszűrő
levegőszűrő
Km: 255 874
Történt egy szép napon (valamikor 2017 decemberében), hogy lecseréltem a biztonsági öveket pirosra. Ehhez a művelethez persze teljesen szét kellett kapnom az autó belsejét, s ahogy összeraktam rögtön felvillant a légzsák visszajelzője. Szuper. Örültem neki módfelett, ugyanis 2017 januárjában sikerült rájönnöm miért villog folyamatosan az utasoldali légzsák visszajelzője (ki volt forrasztva a LED). Telt-múlt az idő, voltak komolyabb problémák is az autóval, amikkel folyamatosan harcoltam, így nem igazán jutott időm ilyen "apróságra", mint a légzsák. Hibakód olvasás után nagyjából tudtam merre kell keresnem a hibát, nem nagyon éreztem szükségességét a javításnak, így csak halogattam. Egészen máig, mikor úgy döntöttem, eltüntetem azt a ronda kis ikont a műszerfalról.
A diagnosztika valami hasonlót írt: Utasoldal függönylégzsák-patron szakadt.
Ebből én rögtön a csatlakozóra gondoltam, majd elindultam megkeresni a kis huncut vezetéket. Nem nagyon vagyok jó 156-ból, hiába van a tulajdonomban évek óta. Először az "A" oszlopnál kerestem, feleslegesen, folytattam a "B" oszlopnál, hátha... de nem. A "C" oszlopról a takarót már csak élvezetből vettem le, gondoltam ott sem találok semmit, így is lett. Így jutottam el egészen a "D" oszlopig, ahol végre ráakadtam a sárga szigetelésbe rejtett vezetékekre. Megpiszkáltam a csatlakozókat, átmértem a vezetéket, befújkáltam kontakt-sprayjel és csak nem volt jó, csak világított a visszajelző. Majd valamit nagyon jól megmozdíthattam, mert miután majdnem feladtam, hogy órákat sz*ptam a szétszedéssel és semmi haszna, ráfordítottam a kulcsot, s tadaaaaaam: elaludt a kis piros drágaság. Öröm és boldogság, este bontom a söröm.
Miután összeszereltem az autót a januári szétbontás után, még csak most volt időm olyan apróságokra figyelni, mint a Tempomat. Eddig nem igazán tudtam használni az autót, nem volt se futóműállítás, se normális fék, se rugózás, se semmi. Ennek az állapotnak kezd vége, bár még mindig vannak hiányosságok, már messze vagyunk a kiindulóponttól.
A Tempomatot nem is tudom miért, AMTS után bekapcsoltam, majd a műszerfalon nem történt semmi. Konstatáltam is meglepődésem, egy hangos "dik"-et kapott a kocsi. Ezt a javítást is elnapoltam (vagy inkább elhónapoltam). Máig. Tegnap elkezdett zavarni ez a sebességtartó extra felszereltség nélküli lét, így elhatároztam, a végére járok a dolognak. Bognár Zolival beszéltem, azt ajánlotta, hogy nézzem meg a pedáloknál lévő kapcsolókat, általában ez szokott a bajuk lenni ezeknek a csodamasináknak. Na rendben van, akkor az első a fékkapcsoló. Kiszedtem, picit megpiszkáltam a pöckét, visszaraktam és hoppá. A visszajelző újra zöld fényben pompázott, miután a kapcsolót "ON" állásba tekertem. Zsír, mehet a próbakör. Dunakesziről szépen kicsorogtam az M0-ra, Csömör felé húztam is vígan a SET gombot, majd.... semmi. Az autó elvette a gázt, hiába világít a visszajelző. Na sebaj, rákapcsolom még egyszer, hátha csak elfelejtette hogyan kellene dolgozni. Kapcsoló "OFF" majd "ON" és semmi. Sötétség, ugyanúgy nem ment semmi. Hazaérve egy kicsit szomorú voltam, de nem adtam fel. Szegény Zolit még este 9-kor is ezzel a hülyeséggel zavartam, remélem nem haragudott meg rám ezért. Ajánlotta, hogy nézzek rá a kuplungpedál kapcsolójára is. Ma reggel így is tettem, jó korán berepültem melóba, lekaptam a műszerfal alatti burkolatot és kiszedtem a kapcsolót. A pöcök teljesen be volt nyomódva a testbe, nem is csodálkoztam, hogy nem működött semmi. Egy fogóval picit megpiszkáltam, majd úgy lőtt ki a pöcök, mintha fizettek volna érte. Párszor megnyomtam kézzel, mindig szépen visszajött eredeti állásba. Faya, mehet vissza a kocsiba, majd próba. Beszereltem, ráfordítottam a kulcsot, majd a Tempomat bekapcsolása után szépen zöldült a műszerfal.
Alig vártam, hogy végre kipróbálhassam. Ismét a "SET" felé tekertem a kar végén lévő kapcsolót és igen, győzelem, tartja a sebességet ez a kis nyűgös cafka :).
Érdekes, ha megkapja a törődést és odafigyelést az autó, akkor meg is tudja azt hálálni. Én meg vettem egy Fiatot, mert nem volt felhőtlen a kapcsolat az Alfával :)
Persze mióta patent lett a futómű, azóta a Fiattal nem mentem 1 métert sem, pedig fiatalabb, hibátlan, sokkal kényelmesebb, jobb a zene benne, és még sorolhatnám, de.... Alfát vezetni olyan jó! :)

Megtörtént az éves szervíz Ferkénél.A kormánymű és futómű is átvizsgálva,fantomhangok javítása elnapolva.4 db izzítógyergyából 2 teljesen rossz volt,2 már félig,cserélve mind a négy.Ezenkivűl minden ok.
189200 km.

Felkerült a Rosso-m a trélerre.Két cimborám meg a csörlő segítségével,mert az alja még szét van szedve es se a tank se kipufogó nincs a helyén meg a fékek is le vannak kötve.Szombaton indulunk Szekszárdra😊ott fedett helyre kerül amíg nem tudom folytatni a felújítását.



Amióta össze lett rakva az autó, nem voltam vele futóművesnél. Hiba, mondjuk nem is tettem meg 500-nál több km-t. Ki lett cserélve a csonkállvány a Crosswagonéra a fék miatt (Hiba volt a csonkállványt is cserélni), illetve megkapta a Novitec szettet.
A szaki rögtön mondta, hogy azért elég kemény ez a gátló elöl, meg sorolta a hibalistát:
- Bal alsó gömbfej lóg
- Jobb kormányösszekötő-gömbfej lóg
- Hátsó tengely excenteres alátétek kikopva, elfordulnak
- Jobb féltengely gumiharang szakadt
A hibák ellenére azért állított az összetartáson, mert katasztrofális volt már érzésre is. Mérés után fogta a fejét és megértette miért szükségszerű nagyjából helyrerakni a dolgokat.
Onnan indultunk, hogy +/+ 2 fok volt az eltérés, ami kb 22 mm lehetett. Ezt sikerült kb 0-ra hozni, máshogy is viselkedik az autó, az biztos.
Ha kijavítottam a hiányosságokat, újra ellátogatok a futóműveshez. (Schirger Gumi a Gumisch, Bp. XVI. Ker.)
