Blog
Féktárcsám már méret alatt volt, így megérett a cserére. Ate-t vettem, Trw betéttel Gyárilag le volt kezelve a felülete egy ezüstös színnel. Mivel a régi fekete volt, és a hátsót is feketére festettem, így megint csináltam magamnak egy kis munkát. Ezúttal a külső peremet is lefestettem. Régin nem volt lekezelve, így rozsdás volt a perem.




Tető nyitó kar csere. Meghúztam eltört, Érdi bontós Peti mondta hogy típus betegség, nem halottam róla. Elég volt az alját megvenni, szerencsére lehet külön kapni hozzá. Szerelni egyszerű, 2 csavar fogja kasznihoz.







Megint eltört a bal hátsó rugóm. Sachs gyártmányt raktam tavaly bele , de csak kilenc hónapot bírt. Droberto cartásnak pont volt egy olyan rúgója ami nekem kelett. Megmaradt neki, szerencsém volt. Még egyszer köszi!
Tavalyi csere.
Egyik kicsit rozsdás volt így azt lekezeltem.


Selenia+egyebek 244951
Állítólag gyárilag van egy élvédő profil a kerékjárati íveken..... na az nekünk nem nagyon volt. Megnéztem a Szatmáriét hogy néz ki.... és találtam a neten http://www.rugalmasgumiaruhaz.hu/pvc-elvedo-profil-5904-1-4-mm_p4602
:)
Vettem 7m-t. Leszabtam (...még az ujjamat is jól elvágtam a lemezzel....
) feltettem, maradék is van bőven. Sztem ez hasznos dolog, ajánlom mindenkinek, nem nagy összeg.

Sajnos a hibajelzés visszajött. Néha eltűnik, de csak rövid időre....inkább van mint nincs. Ugye a -már megállapított- fázisérzékelő adta meg magát. Alfa Szatmárinál (https://alfaszatmari.hu/) a javítás ma elvégezték.
Azt hiszem most hibamentes a gép. Kb. félév és szemmel jól látható invesztícióval, talpra állt!
Ma elkapott minket (ismét...) egy monszun (https://index.hu/belfold/2019/05/29/nagy_vihar_kozeleg_del_felol/) amikor jöttünk el a szerelőtől.... már lassan U-boat lesz az autóból. Viszont jól vizsgázott az iszonyat időben. Minden kifogástalanul üzemelt: ablaktörlők, klíma, világítások, hátsó ablakfűtés. Szóval rendben vunk! ;)

Történt, hogy gyorsítás közben 4500-as fordulatnál erős torpanást lehetett érezni és csak nehezen akart feljebb menni a fordulatszám mérő. Majd a reggeli indításnál leejtette a fordulatszámot, rövid ideig nem is ment mind a 6 henger, durrogott, köhögött. Gyorsan be is jelentettem Rumenhez, aki rövid idő múlva hívott, hogy kipucolt mindent, de még most se jó, sajnos ki kell cserélni a MAP szenzort. Legalábbis én így értettem. Mondta, hogy a bolgár alkatrész kereskedőknél most nincs ilyen raktáron, tudok-e szerezni? Mondtam, megnézem és visszaszólok.
Elkezdtem kutatni az ismertebb magyar alkatrészes cégeket, de MAP szenzort nem is találtam a listában. Itt már kezdett gyanús lenni a dolog, meg valahogy rémlett is, hogy MAP szenzor csak a dieselekben van. A biztonság kedvéért felhívtam Erhardtékat az Alba alkatrészénél, gyorsan kiderült, hogy MAF szenzor lesz az, amit én eddig csak légtömegmennyiség mérőként ismertem.
No, száz szónak is egy a vége, rendeltek nekem, két nap múlva Pesten volt Apumnál a cucc. Szerencsére feleségem épp otthon volt, így pár nap múlva ki tudta hozni Szófiába.
Hétfő reggel Rumen beszerelte és láss csodát minden rendben. Most érzem, hogy nem csak a torpanás volt, hanem ereje is kevesebb volt, mert most nagyon megy. :) Érzésre legalább 30 lóerőt kaptam vissza. És a reggeli indítási nehézségek is eltűntek.
Rumen egyébként elmesélte, hogy ezeket az érzékelőket a Bosch bulgáriai gyárában gyártják, darabját 3 dollárért. Aztán bekerül a műanyag házba és hopp 180 dollár lesz az ára...

Hétvégén egyszer csak nem jött vissza a kuplungpedál, pár alkalommal még lábfejjel visszahúztam, de végleg beesett kb 8-adjára. Hazáig nem jutottam, csak egy Aldi parkolóig. Hívtam közeli szerelőt, nem Alfa ready-t. Elkeserítő, hogy rögtön megpróbált hülyének nézni és kinyomócsapágyat cserélni, amiben 2000km sincs. Kuplung főmunkahenger megrendelve, délután cserélem.
Nem Ez lett a hiba, egy T elosztó repedt el a légtelenítő csavarnál. 1500 forint volt.
Sok? Nem sok? Havi 700km-t megyünk az autóval mostanában. Ez mind városban szaladgálás. A kaput szinte be sem csukjuk a zöld autó mögött. Jön-megy, használjuk, nem panaszkodik. A 160 ezres fotót nem tudom hova tettem, de azóta lett 161 és már a következő ezrest is félig legurultuk. Hétvégente átnézem a motorteret, olajszint, vízszint ellenőrzés, ennyit kér. Már közel az iskolaév vége, le merem írni, újabb "szezont" dolgozott végig nulla meghibásodással. Kapott a télből, az esőből, a kikátyúsodott, gödrös utakból naponta. És a gyári lengőkarokon szalad még most is. Nem kopog, nem lóg, nehéz elhinni, hogy mennyire tartós konstrukció ez.. A stabilizátor szilenteket hallom nyöszörögni nagy melegben, de mivel nagy meleg mostanában nincs, bőven ráér ezzel foglalkozni.
A nyári szünetben majd sort kerítünk egy alapos átnézésre.


