Blog

>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2019-05-31

Féktárcsám már méret alatt volt, így megérett a cserére. Ate-t vettem, Trw betéttel Gyárilag le volt kezelve a felülete egy ezüstös színnel. Mivel a régi fekete volt, és a hátsót is feketére festettem, így megint csináltam magamnak egy kis munkát. Ezúttal a külső peremet is lefestettem. Régin nem volt lekezelve, így rozsdás volt a perem.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2019-05-30

Tető nyitó kar csere. Meghúztam eltört, Érdi bontós Peti mondta hogy típus betegség, nem halottam róla. Elég volt az alját megvenni, szerencsére lehet külön kapni hozzá. Szerelni egyszerű, 2 csavar fogja kasznihoz.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2019-05-30

Megint eltört a bal hátsó rugóm. Sachs gyártmányt raktam tavaly bele , de csak kilenc hónapot bírt. Droberto cartásnak pont volt egy olyan rúgója ami nekem kelett. Megmaradt neki, szerencsém volt. Még egyszer köszi!
Tavalyi csere.
Egyik kicsit rozsdás volt így azt lekezeltem.

 
>> SzervizBarni147 // Alfa 147 1.9 JTD 16V Black Line Q2 // 2019-05-29

Selenia+egyebek 244951

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-05-29

zivatar

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-05-23

Állítólag gyárilag van egy élvédő profil a kerékjárati íveken..... na az nekünk nem nagyon volt. Megnéztem a Szatmáriét hogy néz ki.... és találtam a neten http://www.rugalmasgumiaruhaz.hu/pvc-elvedo-profil-5904-1-4-mm_p4602
:)
Vettem 7m-t. Leszabtam (...még az ujjamat is jól elvágtam a lemezzel....
) feltettem, maradék is van bőven. Sztem ez hasznos dolog, ajánlom mindenkinek, nem nagy összeg.

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-05-29

Sajnos a hibajelzés visszajött. Néha eltűnik, de csak rövid időre....inkább van mint nincs. Ugye a -már megállapított- fázisérzékelő adta meg magát. Alfa Szatmárinál (https://alfaszatmari.hu/) a javítás ma elvégezték.
Azt hiszem most hibamentes a gép. Kb. félév és szemmel jól látható invesztícióval, talpra állt!
Ma elkapott minket (ismét...) egy monszun (https://index.hu/belfold/2019/05/29/nagy_vihar_kozeleg_del_felol/) amikor jöttünk el a szerelőtől.... már lassan U-boat lesz az autóból. Viszont jól vizsgázott az iszonyat időben. Minden kifogástalanul üzemelt: ablaktörlők, klíma, világítások, hátsó ablakfűtés. Szóval rendben vunk! ;)

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-05-29

Történt, hogy gyorsítás közben 4500-as fordulatnál erős torpanást lehetett érezni és csak nehezen akart feljebb menni a fordulatszám mérő. Majd a reggeli indításnál leejtette a fordulatszámot, rövid ideig nem is ment mind a 6 henger, durrogott, köhögött. Gyorsan be is jelentettem Rumenhez, aki rövid idő múlva hívott, hogy kipucolt mindent, de még most se jó, sajnos ki kell cserélni a MAP szenzort. Legalábbis én így értettem. Mondta, hogy a bolgár alkatrész kereskedőknél most nincs ilyen raktáron, tudok-e szerezni? Mondtam, megnézem és visszaszólok.
Elkezdtem kutatni az ismertebb magyar alkatrészes cégeket, de MAP szenzort nem is találtam a listában. Itt már kezdett gyanús lenni a dolog, meg valahogy rémlett is, hogy MAP szenzor csak a dieselekben van. A biztonság kedvéért felhívtam Erhardtékat az Alba alkatrészénél, gyorsan kiderült, hogy MAF szenzor lesz az, amit én eddig csak légtömegmennyiség mérőként ismertem.
No, száz szónak is egy a vége, rendeltek nekem, két nap múlva Pesten volt Apumnál a cucc. Szerencsére feleségem épp otthon volt, így pár nap múlva ki tudta hozni Szófiába.
Hétfő reggel Rumen beszerelte és láss csodát minden rendben. Most érzem, hogy nem csak a torpanás volt, hanem ereje is kevesebb volt, mert most nagyon megy. :) Érzésre legalább 30 lóerőt kaptam vissza. És a reggeli indítási nehézségek is eltűntek.
Rumen egyébként elmesélte, hogy ezeket az érzékelőket a Bosch bulgáriai gyárában gyártják, darabját 3 dollárért. Aztán bekerül a műanyag házba és hopp 180 dollár lesz az ára...

>> EseményLaczkog // Alfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2019-05-29

Hétvégén egyszer csak nem jött vissza a kuplungpedál, pár alkalommal még lábfejjel visszahúztam, de végleg beesett kb 8-adjára. Hazáig nem jutottam, csak egy Aldi parkolóig. Hívtam közeli szerelőt, nem Alfa ready-t. Elkeserítő, hogy rögtön megpróbált hülyének nézni és kinyomócsapágyat cserélni, amiben 2000km sincs. Kuplung főmunkahenger megrendelve, délután cserélem.
Nem Ez lett a hiba, egy T elosztó repedt el a légtelenítő csavarnál. 1500 forint volt.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-06-08

Sok? Nem sok? Havi 700km-t megyünk az autóval mostanában. Ez mind városban szaladgálás. A kaput szinte be sem csukjuk a zöld autó mögött. Jön-megy, használjuk, nem panaszkodik. A 160 ezres fotót nem tudom hova tettem, de azóta lett 161 és már a következő ezrest is félig legurultuk. Hétvégente átnézem a motorteret, olajszint, vízszint ellenőrzés, ennyit kér. Már közel az iskolaév vége, le merem írni, újabb "szezont" dolgozott végig nulla meghibásodással. Kapott a télből, az esőből, a kikátyúsodott, gödrös utakból naponta. És a gyári lengőkarokon szalad még most is. Nem kopog, nem lóg, nehéz elhinni, hogy mennyire tartós konstrukció ez.. A stabilizátor szilenteket hallom nyöszörögni nagy melegben, de mivel nagy meleg mostanában nincs, bőven ráér ezzel foglalkozni.
A nyári szünetben majd sort kerítünk egy alapos átnézésre.