Blog

>> AutóápolásLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-05-26

Ma végre eljutottam odáig, hogy felrakjam a nyári gurulókat, valamint a CZ-től vásárolt Alfás rendszámtábla kereteket is. Utána kapott egy fullos mosást is, mert megérdemli. :)

Jövő héten Pusztamonostori Alfa találkozó lesz, így majd még belső szepítést kap, plusz felrakom az Alfás szelepsapikat is, mert ma az elmaradt. :)

 
>> SzervizBalu1990 // Alfa 159 Sportwagon 2.4 JTDm // 2019-05-26

Megejtettem az első fék cseréjét. Rotinger fúrt mart tárcsa és gyári (Ferodo) fékbetét (köszönet az Elaforg Kft.-nek a gyors szállításért újra).
Maga a szerelés nagyon gyors lenne, HA nem lennének azok a nyamvadt fékbetét rögzítő tüskék.
Sajnos a tüskék közül kettő meghajlott, így azok cserések lettek.

A fék nagyon erős lett, sokkal jobban kezelhetővé vált az autó.

Kilométer állás: 234907 km

 

2 év után ismét pollenszűrőt cseréltem, annyira nem volt koszos, de legalább 2 évente illik kicserélni.
Elnyomtam egy motipos klímabombát benne.
Még a nagy melegek előtt fel kell tölteni gázzal a rendszert, mert gyengét fúj.

 
>> Tuning és extraszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2019-05-26

Kristályüveges oldalvillogóra cseréltem a gyárit, ez fiatalosabb.

 

15 és fél év után megérett a hátsó kipufogó dob a cserére.

 

Időközbe elkészült a fényezés az autón. Nem vagyok vele teljesen megelégedve, úgyhogy garanciába még javítani kell rajta.
Újra lett fújva a 2 új küszöb, a 2 lökhárító. Javítva lett a 4 ajtón és a csomagtérajtón a hibák, illetve javították a 4 sárvédő ívet.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-05-25

Első körben a turbó alján mindig egy megállt egy csepp olaj, de a pontos helye nem látszódott hogy honnan is jön ...
A leg valószínűbb hogy a turbóra rámenő levegő cső nem zárt jól. Már volt próbálva bilincs csere, de végül újra lekerült a cső és most kapott tömítő pasztát, hátha.... Majd kiderül.

Az Egr falat még tavaly kivettem, de utána olvasgattam hogy a motor védelmére egészségesebb lefalazni, úgy hogy vissza az egész. A szívó felén két menetes szár van, amire jön a csatlakozó majd az anya. Nem a legjobb helyen helyezkedik el szerelés szempontjából, és jól meg is szivatott.
Az egyik anya le is jött, a másik az meglazult és se ki se be. Gondoltam az anyának a menete megadta magát. Ekkor lebontottam a turbó felől a másik két anyát hogy tudjam mozdítani a csövet, majd pajszer segítségével feszitettem a csövet hogy az feszítse az anyát kifelé miközben tekerem. Így le is jött, de nem volt egyszerű.
Ha már lekerült a cső, tömítéssel együtt akkor már inkább vissza sem rakom, mert csak egy szenvedés.
Csináltam magam a turbóhoz és szívóhoz is egy falat, majd azok kerültek csak vissza. Könnyebben hozzá férhető is lett.
Az a menetes szár az összerakásnál is szivatott. Nagy nehezen rá kapattam az anyát, persze ez már egy másik volt, és csak forog, de nem is ugyan azon a részen ahol előtte. Ebből már tudtam hogy nem az anyával van a gond...
Így gondolkodtam hogy oda hegesztem hogy biztosan ne nyíljon el a fal amikor már lesz turbó nyomás, mivel csavarozni nem tudtam, de aztán inkább fabrikáltam össze egy áthidalást a jó feléről, hogy fogja.
Végül jó lett és stabilan a helyén van.

Balról jobbra nézve a 4. porlasztó alatt üzemanyag szivárgás látszódott. Sokat is tekert indításonként.
Porlasztó csere.

És így utoljára még gondoltam próba képpen elkezdem beszerelni a fényszóró mosót.
Találtam is helyet neki, csináltam hozzá egy egyszerű kis tartót, de mielőtt minden fixen be lenne kötve, egy próba.
Hát hogy nem közvetlen a tartályból vette a vizet, hanem egy csövön keresztül, úgy már nem is tudta ellátni a feladatát.
Nézegettem, mire kiderült hogy olyan ablakmosó tartályom van amit mindig is kerestem. Kettő férő helyes kialakítása van, csak ki kell fúrni a helyét, és mehet oda a másik motor.
Persze emlékeim szerint ha ezt nem a helyén akarnám csinálni , akkor alulról a kerékjárati dob felől tudnám csak ki szerelni a tartályt. Még elválik mi lesz, de valószínűbb hogy le engedem a vizet belőle és a helyén ki lesz olvasztva, ahogy annak lennie kell.

 
>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2019-05-25

A hátsó kerekek előtti illesztésnél levő rozsda megszüntetése, a zárhídon található rozsdakezdemények kezelése! A küszöb hibátlan!
Scudetto csere vadi újra emblémával és a scudettoban található műanyag elemmel együtt!
Zender kit felrakása, apró lakkhibák és sérülések eltávolítása!
Hátra van még a zender hátsó szárny felragasztása,ragazzon végdob felrakása, első lámpák felújítása!

>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2019-05-25

Felkerültek a Novitec szemöldökök, és kapott uj Hella ablaktörlő lapátokat.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-05-25

Nem szoktam ilyet csinálni, de most a gumis ajánlására, átcseráltem a kerekeket.
A jobb első helyet cserélt a bal hátsóval, a bal első pedig a jobb hátsóval.
A gumis azt mondta három-ezer kilóméterenként kellene megcsinálni. Egy kicsit sikerült megcsúsznom vele, három-ezernyolcszázötven kilóméter lett belőle...
Óra állás: 323940km