Blog

>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2019-03-30

Kerékcsere alkalmával észrevettem hogy a bal hátsó rugóból le van törve egy darab. Ma délelőtt orvosolva lett a dolog,kapott újat. Mind a kettőt kicsréltem pedig a jobb hátsónak még nem volt baja,de ki tudja meddíg bírta volna.
Segítségemre volt WarbiRunner(Gyuri)és Haddel cartárs blogja.Köszi! ;-)

Rugócserét követően kicseréltem a 2 hátsó lengéscsillapítót és toronycsapágyakat, valamint a két hátsó stabilizátor pálcát mert a futóműves szerint az kopoghat.
A kopogás megszünt de sajnos nem a fenti alkatrészek cseréje után.
A jobb hátsó féknyeregből elhagytam egy csavart és az adta a kopogó hangot. :-/

 
>> Egyébforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2019-03-30

Utóbbi időben nem olyan vidáman indult az autó, kicsit lustán tekert az önindítót, akku töltésre gyanúsan viselkedett, indításkor feszültsége 10volt körülire leesett teljesen feltöltöttnek jelölt 12,8V os nyugalmi állapotról is. Készlet hiánya miatt bannert kapott exide helyett, a korábbi 7 évig szolgált-ami szép tőle a csillagos garázs és a rövid utakat figyelembe véve. Március 18-án megszületett a fiam Kristóf :) így a korábban fontolgatott fóliázásra is sor került.

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-03-26

120knál kimaradt a vezérlésmódosító csere, és emiatt vittem el az autót az Alfa-Szatmárihoz. Végül azért akadt más is. 132 188 km-nél kapott:
-vezérlésmódosító (gyári)
-gyári előírt gyertyaszett (NGK)
-szelepfedél tömítés
-Selenia 20k+Liqui Moly Ceratec adalék
-olajleeresztő csavar,
-olaj-,levegő-,pollenszűrő
-1,5l sebváltóolaj + Liqui Moly adalék

 

A részecskeszűrő után kétszer hibaüzenettel vészmódba kapcsolt, s mind a kétszer regenerációs hibával
hibakód kitörlés után is újra előjött a jelzés, s ekkor a kényszer regenerációt indították el, amely megoldotta a problémát
a kényszer reg alatt csak egyszer volt egy kisebb füstpamacs, igaz a kipufogó cső környékén megolvadt az alvázvédő, óriási hővel zajlott le a folyamat
azóta nem veszek észre egy csepp füstöt sem

 
>> Szervizsamu126 // Alfa 159 sedan // 2019-03-29

Nagyon nagy szervíz.

Indításkor, leállításkor csattogott a motor, rázott a kasztni (vibrált) egy ideje, tudtam hogy mi vár rám, eljött a szentháromság, egyben az első fékekre is sor került és jó pár bosszantó "apróság".

Kuplung szett (+kettőstömegű, kinyomó csapágy), munkadíjjal 413 425 (ebből 40 a munkadíj)
Főtengely szimering 9050
Olajcsere (olaj levegő pollen szűrővel) 27500
Izzítógyerta 4db 16000 +4000 munkadíj
Kézifék bowden 11000 + 15000 munkadíj
Kárpit patent 6000 (kézifék bowden cserével járulékos veszteség)
Első féktárcsa 2x19500 39000
Első fékbetét szett 31650
Első fék munkadíj 6000
Fékolaj 3000
Szervó olaj 8800
Ezeknek a munkadíja 4000
Ablakemelő szerkezet (bontott) 17000
Ablakemelő panel (bontott) 15000

610 425 , külön köszönet a szentháromságnak a 2/3-ados győzelemért :)

Drive excel tábla (kimutatás)

Ehhez még plussz infó hogy semmilyen alkatrészt nem vadászok netről erről arról és nem trükközök a számlával. Így viszont teljes nyugalommal veszem át az autót, ha valami nem okés DZ és a másik szerelőm mindig mindent ingyen vállalt, ha visszavittem mert nem tetszett vagy nem úgy sikerült és én még izzítógyertyát sem tudok cserélni.

Ezzel elértem azt az árszintet (3 156 075 Ft) amivel autót lehet venni a piacon, de még nagyon messze van az a kategória amibe szívesen ülnék is.

szerk: lemaradt a 610 után a 425

 
>> AutóápolásFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2019-03-29

Ma aknára álltam vele egy két helyen az alvázvédő megkopott ez inkább a küszöb alsó élére volt jellemző.Nem nagy mennyiség kb 1 dl alvázvédőt használtam el úgy hogy az emelési pontokat is átkentem,Szemrevételezve az alján teljesen jó az alvázvédelem . Kipufogó hővédő lemeznél egy csavar ki volt lazulva azt meghúztam .

 

Vételkor 2018.02 hó 187210 km. Ébresztéskor 2019. 03.22 -én 191016 km. Vagyis 2018 ban 3806 km tettünk meg 9 hónap alatt. Ez havi 422 km jelent.

 
>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2019-03-29

A felső motorkitámasztó felfedte lógását. Ideje volt cserélni.
Érezni nem lehetett, hogy gond lenne vele, viszont csere után sokkal feszesebb a motor. Gázadáskor, visszaváltásoknál érezhető a különbség.

Bajba voltam, mert az ePER-ből kilesett 6065503 gyári cikkszám szerint nem találtam hozzá ilyen motortartót utángyártottba, csak ebay-en. Ha nem cikkszám szerint kerestem akkor se találtam csak gyárit 55-ért.
Szedánhoz kiadott egy Birth B50562-es cikkszámút. Próba-cseresznye. Jó is lett.

Néha utána kell járni a dolgoknak, mert ha most belesz@rok akkor a Bárdis csóka megveteti velem a gyárit 55ért.

 
>> EseményBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-09-17

Menjünk eredetiségvizsgálatra, okmányirodába.. Időpont mindenre egyeztetésre került, Siófokra mentem be a Kiss és Hegyi Autószervizbe, ezúton köszönöm nekik a gyors időpontadást és a kedvességet, korrekt kiszolgálást.
Eredetvizsga pipa, irány az okmányiroda (vagy Hivatal, vagy kormányablak kinek melyik a szimpatikus), mondanom sem kell parkoló sehol.. aki járt már hétfői napon siófok központjában az nagyjából tudja mi a helyzet.
11 re volt időpontom 13:10 re szerencsére sorra is kerültem, indulás haza, 3 km a víz 100 fokos, azonnal félreálltam, hogy mi történt, mikor máskor szorult volna be a motortér ajtó ha nem most, kis szenvedés árán kinyílt, a felső hűtőcső leugrott, eltört egy bilincs, hirtelen egy világ omlott bennem össze 4 napja voltam alfa tulaj. 10 perc elteltével 2 autó állt mellettem, 2 úr egy VW bogárral, akik említették, hogy alfa tulajok, így nem volt kérdés, hogy azonnal segítenek, illetve Csabi barátom aki a vásárlásban segített.
Ideiglenesen visszatettük, kapott jópár liter desztillált vizet, indulás a szerelőhöz, még aznap leengedtük, tettünk bele megfelelően bekevert új hűtővizet, új bilincset.
Szerintem életem egyik legstresszesebb napja volt.. :-)

 
>> EseményBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-09-14

Biztos mindenkinek megvan az érzés, mikor van egy elképzelése, arra megvan a szükséges összeg, már csak meg kell valósítani. Nálam is így volt, mikor reggel úgy keltem fel, hogy ma megyünk alfát nézni, akkor már kávé sem kellett annyi energiám lett hirtelen. Csabi barátommal indultunk el járni a környéket, egy halom kinyomtatott adatlappal, e-maillel,az autókról, helyszínekről.. Siófok, Várpalota, Ajka, Székesfehérvár, Érd, körbenéztünk, magánszemélynél, kereskedőnél, mindenhol ahol lehetséges Alfát venni, végül Érden sikerült megállapodni egy Úrral.
Amit akkor mutatott az autó: lemezfelni, dísztárcsa, amiből az egyik hiányzik, egy polírozható kis karcolás az utasoldalon. Nem tökéletes, de legalább már az enyém, az első alfám. Autópályamatrica, indulás haza. Még aznap este rendeltem gyorsan 4 dísztárcsát, hogy amíg a felnik nincsenek meg legalább szebb legyen.