Blog

>> AutóápolásGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2019-03-24

Szívócsonkokat letakarítottam, kapott 1 kis polírt, kazánház meg 1 kis takarítást, új tömítések a csonkok alá, illetve a következő dobás is alakul:-)

 

Ősszel a turtle waxos polírral probálkoztam, ami annyira nem vált be.
Most gépi polírral csináltam meg, így most pofássabb a fényszóró.

 
>> EgyébCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2019-03-22

Petinél jártunk Érden beszerző körúton. Jobbos tükör (hőszenzor miatt), motorháztető paplan, hátsó gázrugó, bass konzol. Nemsokára be is szereljük őket TC-n! :)

Km óra állás: 70.373 km
Együtt megtett út: 14.873 km
Együtt töltött idő: 589 nap
Tankolt üzemanyag: 1.219,04 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,81 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,40 Ft/km
Napi átlagos futás: 25,25 km/nap
Összes költség: 234,09 Ft/ km + benzin

 

Itt a tavasz menni kell.
Bő 250 km-es túra keretében begyűjtöttük az idei első magassági pontunkat, a Bühlhofer Höhe-t a maga 1.120 méterével.
Jelenleg 42 begyűjtött magassági pontnál járunk, összesen 59.120 méterrel.

PHuBi jól viselkedett, bár a szerpentinkanyar utáni kigyorsítás még csak 5.000-ig tart a "bejáratás" miatt.

Jó hír: olaj az eddigi kb. 600 km alatt semmi sem fogyott. A motorgenerál elérte célját.

Rossz hír: a szelepfedél tömítés elöl egy kicsit ereszti az olajat. Talán a csavarok utánhúzása segít. Holnap reggel megejtem.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2019-03-23

Sajna egy ideig az udvaron állt, meg is lett az eredménye...Tetves dögök a motortérben tomboltak.
Turbócső, kábelek, etc. Köszönöm Laci barátomnak a segítséget. Hazaért, megkapta a nyári kerekeket.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2019-03-23

Belebotlottam egy erősítővel volt csomagban. Megvettem, bekárpitoztam, még át kell kötni egy nagyobb erősítőre, mert a GZ kevés neki... 15" Emphaser reflexben.

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-03-23

226 792 km-nél kicseréltem az első féktárcsákat, és fékbetéteket. Textar lett mindkettő. Egyben lefestettem a tárcsa mögötti lemezeket és a féknyergeket is. Fizetés után jön a hátsó.

 
>> AutóápolásBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-03-23

Elértünk ide is, már alig vártam, hogy az antikolt embléma leugorjon. A hátsónál a seeger-gyűrű eltávolításakor az embléma tengelyét óvatosan érdemes kiemelni a tokból, úgy hogy a rugó meg a távtartó alátét ne ugorjon szét és ne essen le. A csere folyamán szilikon-zsírral érdemes átkenni a tengelyt, illetve a tömítő o-gyűrűt .

 

Klíma
A klíma story már tavaly nyár óta húzódott. van ez az ominózus cső (cikkszám: 50506456), amit már 2013 májusában, majd 2016 júniusában is ki kellett venni és meg kellett hegeszteni. Majdnem ugyanott. Tavaly nyáron már azt mondtam, nem kísérletezem tovább!
Ezután próbáltam a bontottat, de az 1.9 16V csövét adták Marekék, és az nem passzolt a 8V-be. (Mellesleg nem értem, miért van különbség a 8V és a 16V klímarendszere között).
Több helyen néztem újat, de mindenhol 80-90 000 Ft volt, még Ofiéknál is, kedvezménnyel.
Végül kaptam egy telefonszámot: Fiatalkatrészek.hu
Na itt a RICAMBI ORIGINAL (!) postaköltséggel együtt került 41 000,- Ft-ba!
Most ez került beszerelésre. Utána nyomáspróba N2-vel, majd töltés 460 gramm.
Remélem több szívás már nem lesz a klímával.

Futómű
Már novemberben a műszakin jelezték, hogy majd a futóműre oda kell figyelni, de akkor a felső lengőkarokat jelezték. Már két hete hallottam is nyikorogni, úgyhogy eljött a csere ideje.
Mentem is Csabihoz, gondoltam naivan, legrosszabb esetben a két felső lengőkar kompletten, legjobb esetben csak a szilentje, megúszom max 70ezerből.
Csabi átnézte és megállapította, hogy mindkét alsó (!), a felsőknek kutya bajuk, vagyis a jobbosnál az egyik szilentet kell cserélni.
Dobtam egy hátast!
Ugyanis a jobb alsó 145ezernél lett cserélve, futott 86ezret, a bal alsó pedig 189ezernél volt cserélve és csak 42ezret futott! És nem is gagyi szar lett véve bele, hanem TRW, ami ugye gyári minőség...elvileg.
Ráadásul a bal felső lengőker, ahol csak szilentet kellet cserélni még a gyári, holott a jobbost már cseréltem 152ezernél.
Szóval rohadtul nem értem, mitől függ melyik lengőker gömbfej mennyit bír és milyen tényezőktől függ az élettartama. Teljesen logikátlan számomra a dolog.
Na mindegy, most nem TRW-t vettem, mert mára horror lett az ára, (oldalanként 70ezer plusz) hanem Meyle HD-t kapott mindkét oldalon, ez oldalanként 58ezer volt.
És persze ki lett cserélve a lengőkar szilent is.

A művelet (klímacső és csere, klímatöltés, két alsó lengőkar és csere, no meg a szilent és cseréje) 213 000 Ft-ba fájt.
Még hétfőn lesz egy futóműbeállítás.

Hab a tortán, hogy elkezdett szivárogni az olaj az első lengéscsillapítókból...nyár végén cserés lesz :(