Blog
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
megtett km: 200.000
Megállt a generátor, mivel reggelente elég ergyán indított az akksit is cseréltem
km állás: 196.000
Két év kihagyás után újra 159-est kerestem, autószerelő barátomnál állt motorhibásan és volt hozzá egy 8000 km-t futott új blokkja, szóval megegyeztünk, a vége tehát:
- Komplett blokk
- Gyári Alfa Romeo vezérlés, vízpumpa
- Új első lengéscsillapítók, rugók
- Nyilván minden folyadék új (motorolaj, váltóolaj, hűtőfolyadék)
- Szűrők (olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő)
- A hosszbordás szett maradt a cseremotoré, teljesen újszerű
Osztrák kocsi volt, úgyhogy a bölcső és az alja minimálisan felületi rozsdás, ezzel majd foglalkozni kell.
km állás: 185.000

Kiskocsim elbúcsúzott a SUV design-tól :D Eibach 40 mm-es ültetőrugókat kapott. Az eredetileg piros rugókat a Bányai's Garage fújta full gyárira :D



GTA fenlire esett a választás, a fényezését ismét a Bányai's Garage végezte. A képek magukért beszélnek. (75 000,-)
215/45R17- Achilles új nyári gumikat kapott. (75 000,-)


Elérkezett a tavasz így az olajcsere is esedékes lett. Az autóban 206.0000 km van.
Mint eddig most is Xado 5w40 olaj került az autóba UFi szűrőkkel.
Lecseréltem a váltóban is az olajat ahova szintén Xado került 75w80 és kapott egy revitalizálót is az olajba.
Lecserélődtek a fékek is.Elől-hátul Rotinger furt mart tárcsa került felhelyezésre Textar betéttel.
Mivel a kipuffogó is sajnos a végét járta így az is csere érett let és egy 156CW krom végü dob került felhelyezésre.
Decemberben kapott 17-es GTA magnesium felnit új 215/45R17-es Achilles gumikkal és az autó kapott egy lakatolást egy teljes alváz és üregvédelemmel egybevéve így most rozsdamentes.






Elment a töltésem. Először aksi ikon világított, azt hittem aksi adta meg magát. De később kiderült hogy nincs töltésem. Amikor már majdnem teljesen lemerült az aksim, kocsi átment karácsonyfába. Minden össze vissza világitott. Végül az automata váltó se akart már felváltani, és ott volt a vége. Félreálltam a megpakolt kocsival. Mérlegeltem mit tegyek. De szerencsémre egy akkumulátor bolt előtt állt meg a kocsi. Így megvettem a legolcsóbb aksit 20e-ért. Beraktam, pöccre indult semmi baja nem volt a kocsinak, míg újra le nem merült. Ha hívtam volna egy trélerest az se lett volna olcsóbb. Érdi bontóba vettem egy generátort épp hogy vissza bírtam jönni a kocsival, necces volt (pályán,dugóban+sáv lezárva). Így le tudtam kétszer is tesztelni a kocsit. 50km tud elmenni , feltöltött aksival, úgy hogy minden ki van kapcsolva.

Elmentünk Zé-hez, aki kicserélte az olajat és a szűrőket, valamint helyreállította az olajleeresztő menetét.Ezen kívül kicserélte az ablakmosó motort, megjavították a jobbos ajtó elektromos ablak v.s központi zár összeakadását is, és fő attrakcióként kicserélte a hibás, eresztő fűtőradiátort.
Majd az autó nem indult! Hála Istennek! :)) Előjött ugyanis egy korábbi hiba, amivel annyiszor bosszúság ért: nem fogadja el a kulcsot az immo! Hosszas kutatás után megtalálták a hibát - amit soha sehogy máshogy nem lehetett volna ép ésszel felderíteni: a fűtőradiátor szivárgása nem új keletű probléma, csak eddig nem jött ki annyi belőle, ami látható is lett volna. Viszont tele csepegtetett egy csatlakozót, ami a vezérlő számítógép és az utastér között funkcionál, több más funkció mellett pl. az immo kommunikációját is biztosítja. No, ez beázott és elrohadt. Megjavították, és az autó azonnal helyreállt. Sok munkájuk volt vele, de nekem így hatalmas szerencsém!
Bónuszként még kitisztították a szívó torkot, elég koszos volt. Száguldunk idén is, amíg a kuplung bírja :)) remélem, azt ráér jövőre rendbe hozni a hátsó futóművel együtt. Ha még a vezetőülést is sikerül felújítanom, akkor a felsorolt három gyengeség elhárításával a 2,5 éve vásárolt bontószökevény kvázi hibamentesnek mondható! :)
km: 108550
A mai remek időben hagyományainkhoz híven megrendezésre került az első TC az idén! Az idő csodálatos volt, ahogy a csapat is és az étel is. A menü birkapörköltből (még a kis körösztjányomnak is ízlett!) és egy kis őzbordából állt, meg húslevesből, de ez utóbbit senki nem preferálta... viszont a többiből nagy lakomát csaptunk! :) Az ilyenkor szokásos kis csapat, a keménymag gyűlt össze, Csongi és b. cs., Anti, Jorije. Később még befutott Bardo146 cartárs egy gyors hibakód olvasásra, melyből természetesen egy jókora dumaparti is alakult. Aztán az idő előrehaladtával, estefelé szedelőzködtek a népek és TC újra elcsendesült. Köszönjük a látogatást, a remek társaságot és jó dumcsizásokat! :)






1
834
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Off-os verdák, tapaszta...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV