Blog

>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2019-03-16

Megérett a termosztát csere, állandóan nyitva volt, szerelés után láttam is miért. Gumi tömítés tönkrement belül. 2 csavar fogja, meg a pár tömlő és csati, nem vészes a csere, utána fagyálló vissza, és járatni fűtésen.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2019-04-30

5W40 full synthetic olaj és olajszűrő csere.
176e miles

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2019-11-16

Végre eljutott a Csörgő szervízbe a kocsi, hogy Attila átnézze.
Csere:
-Bal felső lengőkar.
-Komplett fékcsere lesz amiket lefestettem feketére. Brembo tárcsák, betétek, fékolaj és fékcső cserével.
-Diagnosztikai check... elmaradt





Későbbiekben talán még: elől és hátul stab szilentek esetleg kormány összekötő rúd es axial csuklók cseréje.
Xenon nem világít bal oldalon ezt kell még megnézni.

2020.05.17
Update: bal alsó lengőkar szilentje nagyon rossz állapotban volt. Ezt jó lett volna tudni.

 
>> EseményKasza088 // Alfa 156 FL // 2019-04-12

JEGYEK MEGVÉVE !

 
>> EgyébKasza088 // Alfa 156 FL // 2019-06-05

A LISTA :)

Ahhoz, hogy az általam kívánt állapotba kerüljön az autó...

- Hosszbordás szíj és feszítő görgők cseréje
- Vezető oldali ülés, felületi kopásának javítása
- Felnik felújítása
- Apróbb kasztni hibák eltüntetése
- Baloldali küszöb, kókány megoldásának kijavíttása...
- chippelés
- szélvédő felújítása vagy cseréje...
- lengő kar csere
-kettős tömegű csere...

AC19-re tuti nem lesz kész :(

:D

 
>> SzervizKasza088 // Alfa 156 FL // 2019-04-01

Üzemanyag pumpa cserélve, hiba kód eltűnt !

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2019-04-12

A donor GTV-be a belső oszlop takarók szép fekete bőrrel voltak bevonva. Az én kocsimban ezek világosszürke szövettel, amik elég koszosak is voltak. Nem is kellett több. Tetőkárpit, oszloptakarók lebontani, a saját tetőkárpitomat elvittem a kárpitos ismerőshöz, aki újraburkolta. Ezután mindent visszaraktam és kész :-)
Extraként a csomagtartóba és kicseréltem a donorban lelt sötét szövetet az enyémmel. Szerintem sokkal szebb, sportosabb lett a beltér.

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-04-12

228235 km-nél kicseréltem a hátsó féktárcsákat, betéteket. Itt is Textarra esett a választásom. A féknyergeket megcsiszoltam, festettem, bal oldali csúszkákat megtakarítottam, zsíroztam. A lengéscsillapítók rugótányérjai elég szépen rozsdásodnak, mihamarabb cserélni kell azt is.

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2019-04-11

Képek még. Hogy ide is szövegeljek: Droberto blogja alapján lelkileg rozsdakupacra készültem a lökhárító alatt. Kellemes meglepetés volt, sehol semmi rozsda az alsó merevítőn és környékén. Egyedül a zárhídról szedi le a gumitömítés pár évenként a festéket, de ehhez nem kell lökhárító leszedés, majd nyáron megint lekezelem.

Történt, hogy a reptérről sötétben hazafelé száguldván egy autóról leesett átlátszó(?) műanyag valami eltalálta az autó elejét. Kiálltam, körbenéztem, minden működött, a sötétben nagy gond nem látszott. Másnap délelőtt itthon, a legrosszabbra felkészülve kijöttem megnézni. És semmi nem látszott. Nem találtam nyomát a találatnak sehol. Viszont a parkradar egyik szeme hibás lett. Vagyis eszméletlen hatalmas mákom volt, a parkoló szenzort találta telibe az a valami. Az pedig épp akciós volt a fiatalkatreszek.hu-n.
Mivel lökhárító leszedős a dolog, készültem rá lelkileg pár hetet :-)
És persze rendeltem egy új pajzsot és jelet is mintegy motiváció képpen, különben jövő ilyenkor se lesz leszedve az a lökhárító. Egy parkoló szenzorért minek XD

Szóval lökös le, de lehetőleg emelés és kerék levétel nélkül. Megoldható simán, egy kis krova készlet kell hozzá.
A kereszt fejű csavarokat 7-es dugókulcsba lazán behelyezett bitfejjel vettem ki (ronda megoldás, de hatásos).
A torxokat TH30-as torx fejjel, valamint kell még a sárvédőnél belül 8-as dugókulcs és alul a lökhárító elejénél 6-os imbusz.
Amikor a csavarok kint vannak, viszonylag erővel a kerék felől ki kell pattintani a lökhárító szélét. De nem szabad erőltetni! A lámpánál elöl nem fog kijönni. Amikor a két széle már kiszabadult és csak a lámpáknál fogja a patent, oldalanként előre irányban kell meghúzni a lökhárítót, közvetlenül a sárvédő-lökhárító találkozásnál fogva.
Egy óra alatt megvoltam úgy, hogy a legnehezebb rész a jel leszedése volt, a csavarját le kellett fúrni, úgy rárohadt. Kapott egyet a 146 nagy becsben tartott kadmiumos tartalék csavarjai közül ajándékba, remélem rászolgál ezentúl is :-D

Ha meg már így belekezdtem, a szélvédő aljánál a levélfogó két szélső idomát is cseréltem. Az egyik feljött, nyilván szélvédő cserekor eltörték és csak visszaragasztották. Úgy voltam vele, ha az egyik tört, a másik is biztosan, felépítéséből adódóan szinte lehetetlen épen kivenni. Így is volt, az is csak ragasztva volt. Most mindkettő gyári új ebből is.