Blog

>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-04-01

Ma sikeres vizsgát tett a gép. 2 év pipa.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-04-02

Amikor Csörihez mentünk feltűnt hogy a helyzetjelző mennyire sárga fénnyel világít az emelt fényerejű tompítotthoz képest. Rendeltem is 6000Kelvines W5W-t.
Ma megjött, beraktam. Királyság van.
A második képen jól látható a különbség, a balos már új a jobbos még a régi.

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-04-02

258.306 km

Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)


Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 = 30.906 km, most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 = 17.400 km (2db új a lényeg)

>> SzervizBalu1990 // Alfa 159 Sportwagon 2.4 JTDm // 2019-04-02

Elkészült az autó, a kicserélt alkatrészek listája:
-Hengerfej (hozzá csavarok és tömítések)
-Termosztát
-Kettő vízcső bilincsekkel
-Kiegyenlítőtartály
-Vezetőgörgő
-Szíjak
-Vezérlés burkolat
-Folyadékcserék (fék, motor, sebváltó)
-Jobb felső lengőkar (még várom a balost)
-Fékhatás mérés
-Porlasztó javítás

Röviden ennyi.

Kilométeróra állás: 232500 km

 
>> Egyébtdemeter // Alfa Giulia B-TECH 200LE // 2019-04-01

Eltelt hát a bűvös ezredik kilométer és rengeteg tapasztalattal lettem gazdagabb. Hagy osszam meg rögtön az elején az egyik legérdekesebbet. A mai téma kissé sötétebb lesz😊

Néhány héttel ezelőtt már írtam arról, amikor az autó kapott egy llumarc típusú fóliát a B oszloptól hátra, mivel ez olcsóbbnak tűnt a gyári megoldásnál. Azt viszont nem említettem, hogy akkor az alábbi vicces párbeszéd zajlott le köztem és a mester között:

- Milyen sötét fóliára gondoltál?
- Háát, nem szeretnék túl sötétet, nem szeretnék gengszter autót magamnak, csak elegánsat.
Ekkor a mester ránézett a felnikre és egy pillanatnyi hatásszünet után azt válaszolta:
- De hát ez már gengszter autó így is.

Ennél a pontnál masszív röhögés tört ki rajtam, de aztán napokkal később sem tudtam kiverni a fejemből, amit mondott.

(A fólia végül 25-ös lett.)

Aztán telt-múlt az idő (és a kilométerek) és a minap elvittem a páromat vásárolni, ahol is egy nagy parkolóban magányosan vártam rá a szép napsütésben. Az autó csillogott, villogott.
Amikor visszajött, beszállt az autóba és így szólt: - Ez tényleg egy gengszter autó.

Így történt hát, hogy ezt a címet már sosem mosom le róla, valószínűleg mindig így hívom majd és így gondolok majd rá. És ennek annyira nem örülök.

Egy gondolat bánt engemet…

Az van ugyanis, hogy világ életemben utáltam a gengszterautókat 😊 Én elegáns autó párti vagyok.
Ahhoz szoktam hozzá a 159 révén, hogy az autómat az a réteg nézi meg, aki szintén ilyen formákat és színvilágot kedveli. Az olyan volt, amivel még olyan áron lehetett egy gyönyörű autód, hogy nem néztek állandóan a járdán, nem tettek megjegyzéseket, csak egy jól behatárolható réteg vette észre, hogy mi is ez tulajdonképpen. Ilyenkor az ember jóérzéssel nyugtázta magában, hogy na, az Alfa 10 éves modelljét most is észreveszik néhányan.

Itt azonban nagyon nem erről van szó. A Giulia B-tech nem ilyen autó.
Egyelőre a Giulia B-tech annyira hihetetlenül feltűnő autó, ami már kissé zavaró számomra.

The Gangsta’s paradise

Az igazság az, hogy nem vagyok hozzászokva ahhoz ehhez. Fura, ha az autópályán utolérnek BMW-sek vagy Audisok és beállnak mögéd, de előre is engednek néhányan a kereszteződésekben, körforgalmakban.

Vagy az, hogy mindenki megcsodálja, a szomszéd lekaparja a jeget róla, csak, hogy lássa mi van bent. Lassan kissé üldözési mániám van már 😊

És az ok szerintem - Az arculatváltozás

Minden az autó színvilága miatt van. A B-tech felszereltség lényege, hogy számos króm elemet, (pl pajzs az orron, felnik, tükrök, stb) fényes fekete anyaggal vont be az Alfa. A fehér fényezés, a fényes fekete elemek és a szintén fényes fekete 18-as felnik brutális kontrasztot adnak. Annyira, hogy hagyományos módon nem is lehet lefényképezni az autót, mert nem adja vissza a valódi összhatást. A kép valamelyik része mindenképpen részlet nélküli lesz.

Welcome to the dark side

Mi lesz a Giuliával, ha a króm elemeket elhagyjuk és feketére cseréljük őket? Egy teljesen más hatású autót kapunk. A B-tech gyári 18-as felnik brutálisan hatnak és konkrétan dominálják az egész autót. A végeredmény egy teljesen más Giulia lesz:

Egyszerre Gyönyörű és Brutális.

Mivel nem volt még akkor ilyen autója senkinek, csak a vásárlás előtt közölték velem, hogy csak ezzel a w6c felnikkel lehet b-techet rendelni. Féltem tőle, mert mutatni senki sem tudott olyat élőben (b-tech akkor egy hónapja létezett papíron).

Végül egy ócska, nehezen értelmezhető képet találtam a neten róla autó nélkül.

Gyakorlatilag vakon vettem.

Így lett végül gengszterautóm.

Történetem azonban senkit se tántorítson el, aki esetleg ilyen autót szeretne magának!
Aki szereti a feltünést, aki családot szeretne alapítani, (de nincs még meg, hogy kivel), akinek imponál, ha leszólítják az utcán, vagy csak feltünési viszketegsége van, annak bátran ajánlom ezt a változatot Giuliából, mert az autó masszívan segítség lesz ebben😊😊

Mindenki más, aki kevésbé vágyik erre, annak javaslom, hogy más színösszeállításban, vagy felszereltségben gondolkozzon😊
(persze, vehet QV-t, vagy velocet, de azzal sem lesz jobb a helyzet 😊

 

Igazából ez a bejegyzés egy sima olajcseréről szólna de egy pici csavar is van a történetben....Leszögezem az elején semmi bajom a Seléniával újkora óta az került bele egészen mostanáig....
Xado??? Na itt van minden pro és kontra érvek, tapasztalatok, csendesülő és besülő motorok. Kicsit jobban megvizsgálva jé ez tudja a Fiat specifikációt tehát ártani nem árthat elvileg. Akkor tegyünk a váltóba is valamit így lett a motorba Xado Eco Drive 5W-40 a váltóba EX 120 revitalizáló nem tudom mi igaz a marketing dumából, azonban mindig is érdekeltek az új, számomra ismeretlen dolgok. Valahogy így voltam a gumikkal is azt hittem a Pirelli az isten aztán kipróbáltam a Goodyeart majd a Dunlopot és nem csalódtam sőt......
Vissza Xadohoz: az olajcserével eltűnt egy hidegindításkor az olajnyomás felépüléséig azaz pár pillanatig mindig hallható halk csattogás egyenlőre ennyi pár száz km alatt. A váltó egy más tészta mivel a manuál 6-os konstrukció alapjaiban egy fos, a nehezen és hangosan kapcsolható 1-2 na erre a Xado adalék "kezelés" rátett egy lapáttal...DE!!! ahogy haladunk a kilométerekkel úgy javul a helyzet most már vajpuha a szerkezet....a marketing duma kezd bejönni jé ez tényleg működik???További tapasztalatok folyamatosan....Km:86213
Apropó felkerültek a nyári kerekek és a gumi helyett a plüss szőnyegek is...
Primavera....

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2019-03-27

Felkerültek a nyári kerekek.

>> SzervizGeorge1990 // Alfa 159 1.75TBI // 2019-04-01

Fényszóró beàllitàson voltam, Szegeden a Kovàcs autonàl. 3000ft, pàr perc volt az egész. Míg vàrtam bementem a boltba szétnézni, úgyis akartam màr cserélni az Ablaktörlőt, rendeltem egy szettet. Majd délután kicseréltem. 2019 03 28.
Így jobban làtni a sötétben. Mostantól jöhet az eső is. Szépen törölnek.

 
>> SzervizGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2019-04-01

Haspáncél felfogatása nem volt már az igazi. Menetek helyre hozva, új csavarok, új tartókonzolok legyártása. Most már stabilan áll a műanyag burkolat, könnyen le és fel szerelhető.

 
>> SzervizGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2019-03-29

Olaj,légszűrő, pollenszűrő csere. Km: 186000
Olaj, szűrők Elaforg 2000 Kft.

+ bőr tisztítás/ápolás, műanyag gumi felületek kezelése