Blog

>> EseményZolika03 // Alfa 147 TI // 2019-04-21

Menet közbe kinyílt a motorháztető, szetzúzta a tetőt is.
Bontott motorháztető + fényezés és ki lett kalapálva a tető amire fólia került.

 
>> EgyébBadAzz // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2019-02-14

Nem ismeretlen számomra az autó. Közeli ismerősökké volt az elmúlt 14 évben amiből az utóbbi éveket leginkább egy száraz garázsban töltötte letakarva. Alapjába véve nincs rossz állapotban, de sok munka van még vele mire olyan lesz amilyennek szeretném. Jelenleg a motor felújítása zajlik.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2019-04-19

Már nagyon esedékes volt a cseréjük. Egy darabig megint le van a gond. Az alkatrészekért megint köszönet Coyote barátomnak. :-)

Költségeim:
- Lengőkar (Rouville): 14 000 HUF/db
- Toronyszilent (Birth): 6500 HUF/db



Km óra állása: 148482 Miles
Régi óra szerinti állás: 280391 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 129517 Km (80478 Miles)

>> SzervizBiagio // Alfa 159 Tbi // 2019-04-20

Mivel már régóta zavart, hogy a kuplung pedál indulásnál nem a felső helyzetében van, és egyre lejjebb kezdett menni (persze menet közben minden jó volt), rászántam magam, hogy kicseréltessem a felső munkahengert (is, mert az alsót korábban cserélték).

Ez sajnos egy láncreakciót indított el. Kiderült ugyanis, hogy a kettőstömegű rossz állapotban van (bár ebből én nem éreztem semmit). Ehhez viszont ki kellett szedni a kuplungot, amit a szerelőm nem tudott vissza rakni. :/ Állítólag nem lehet vissza tenni, ha már egyszer kiszedték, az után állító miatt (vagy nagy a rizikó h rossz lesz) . A kinyomócsapágy is kuka, mert már zörgött. Közben a kicsavarásnál a felső lengőkar csavarja letört. :o

Egy lendkerék-kuplung-kinyomó kombó cseréje nem kis összeg sajnos. Az alkatrészeket nem én hoztam, mert az 56-nál már szívtam rossz lendkerékkel.

 
>> EgyébBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-04-20

Tároló lomtalanítva, garázzsá visszaalakítva (3 napi meló)....vintage hobbi gép betéve.

 
>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2019-04-20

Olajcsere, szűrőcserék, felső kitámasztó motortartó bak cseréje.

 
>> EseményJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2019-04-20

 
>> SzervizGeorge1990 // Alfa 159 1.75TBI // 2019-04-20

Gyertya cserére került sor, nem mintha lett volna valami gondom velük de nem tudtam mennyi idősek. Váltó olajat is cseréltünk, a szerelőm ezt az olajat rakja a többi 159es váltoba.
160878km

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2019-04-19

Hosszas sajátkezű optimalizálás után végül inkább mégis kerestem egy szakértőt, és jobb is, hogy így tettem. Alig volt gondja, mindössze a gyújtás volt máshol, az üzemanyagszint volt nagyon magas és a keverékképzés határeset. Szóval "közel voltam". :)
Lajosmizsére kellett ellátogassak a megoldásért, ahol meg is lettek a beállítások röpke 5-7 óra alatt, persze cartársi eszmecsere közepette.
Az alapjárat és a menettulajdonságok kisímultak, szinte siklik a gépjármű. A fogyasztás 7,033 literre sikerült az első mért etapon, igaz keverékbenzinnel. Az út alatt volt egy-két rövid megtorpanása is, de 1-2 perc alatt túltette magát rajta.
A nyugodt járással sokkal "utazhatóbb" lett, viszont mintha kissé erőtlen lenne, a visszacsapó-szelepre gyanakszom, mert nem változtatott rajta az sem, ha megfordítva tettem be. Szóval lassabban éri el a magasabb utazósebességet, de jóval szebben üzemel. A fogyasztás pedig akár az olcsó Shelles és Auchanos benzinkeveréknek is betudható, de így is tűrhető eredmény.

A felmerült költségeket egy szett bontatlan gyertya és üzemanyagköltség is megnyomta.

A képeken jó társaságban amúgy gyorsan telik az idő.
A Bianco Argentok közeli rokonok, még a rendszámukon is látszik.:)

 

Na ez megint egy csodálatos szervizelés lett :) Az egész úgy kezdődött, hogy beletört 1 darab tőcsavar a fejbe, a leömlő leszerelésekor. Nem pánikoltam, volt már ilyen, gondoltam belefúrok, majd csavarkiszedővel kihajtom, mint anno. Hát az égieknek valami más tervük volt velem, de az fix, hogy nekik összejött. Megfúrtam a beszakadt csavart, szépen sikerült is 2,5-ös fúróval átszaladni rajta, majd emeltem a méretet lassan, majd oda jutottam, hogy 6,5 mm.... na itt lett egy aprócska probléma. Ahogy kivettem volna a fúrót megnézni, hogy mit csinálok, megfeszítettem a furatban és beletört. Itt kezdődött a szentségelés és minden égi hatalmasság emlegetése. Szünetelnem is kellett a munkát egy éjszakára, úgy eldurrant az agyam.
Másnap szépen leengedtem a hűtővizet, levettem a csövet a kipufogó nyílások felől, csináltam még egy kis helyet. 1,5--2 óra szórakozás után mindenféle eszközzel sikerült kivarázsolnom a beletört fúrófejet és a csavar maradékát.
Ismét egy jóbaráthoz fordultam, HeliCoil-nak nevezik. Mivel nem sikerült teljesen középre fúrnom, így 2 választásom volt: vagy felfúrom a menetet M10-re, de akkor megakadok a melóval, mivel csak sima M8-as tőcsavarom van, vagy menetjavítót alkalmazok és újra M8-as menetet varázsolok a fejbe. A második lehetőségnél maradtam, felfúrtam a javítókészletben lévő fúróval, majd belevágtam a menetet, majd menetrögzítővel beletekertem a betétet a fejbe. Annyira gázos volt a menet első 2-3 mm-re, hogy nem mertem ragasztó nélkül alkalmazni a betétet. A biztonság kedvéért még M8-as menetfúróval átszaladtam a javított részen, de fasza lett.
A leömlő kegyetlenül deformált volt. Meg is lett csiszolva síkra, maradt még kb 1-2 tized mm a két végén, lehetett volna jobb is a csiszolgatás. Ezután minden faszán ment, ahova kellett oda tömítőt kapott, ahova zsír kellett, azt kapott. Indításnál érdekes volt, hogy egyre kevesebb zavaró hangot hallok a motortérből és füst sem lebben ki a motortér szellőzőnyílásain. Egyébként nem készültem régóta erre a történetre, 2016 decemberétől várt a polcon az új leömlő sortömítés :D
A következő projekt a kipufogórendszer átdolgozása lesz.