Blog

>> Autóápolásszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-04-16

Kisütött a nap, megvolt az első rendes mosás ottthon. Ilyenkor mindig megkapja az autó a törödést, mert megérdemli. Be is vásároltam Turtle Magic Color Black Waxból, spéci polír kendőből és mikroszálasokból.

Wax előtt alapos mosás és szárítás, majd mehetett fel a cucc. Az eredmény magáért beszél, tükör lett. Megéri megcsinálni, sokat dob az autón.

Az egész történet 3-4 óra volt. A végére már nem éreztem a karom :D

Költségek:
- 3600 Ft minden cucc összesen. Akció volt a Tescoban a Turtle termékekre. Megéri kihasználni. (Április 29-ig érvényes, ha jól emlékszem.)

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-04-16

[2019.02.xx]

Gépre kötve, a MES segítségevel kiderült, hogy nem megy a hűtő ventillátorom semelyik fokozaton sem. Ez eddig nem okozott problémát, amúgy is mindig visszahűtőm az autót, de jobb a békesség... Facelift utáni modellekben már nem ellenállásos-relés-biztis megoldás van, hanem egy kis vezérlő doboz irányít mindent. Bontosok szerint típushiba. Rendeltem is egy újat Angliából, ami először elkeveredett, majd reklamáció után 3 nappal már kezemben volt az alkatrész. Csere nem volt vészes. Alsó motorburkolat le, majd pár bűvész mozdulat és le is jött az összes csatlakozó róla. Egy csavar tartotta helyén. Új egység fel, csavar be, csatik össze, majd burkolat vissza. Kb egy óra alatt kivitelezhető. Ezután teszt, már jól működik.

Költség:
- 13000 Ft

Km: 189xxx

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2019-04-16

Megvan az az érzés mikor utálod magad,hogy eszedbe jutott ez a baromság?

Na, hát én átéltem párszor.

Ez hosszú RAGE lesz előre szólok...


Még tavaly cityn vettem egy 166 nyeregpárt.
Úgy vettem,hogy csak össze kell rakni (szét volt szedve, hányás módon "lefújva" arról sajna nincs képem csodás volt. Matt rózsaszín ,de az is okádék módon kivitelezve. Nem viccelek...) Na szóval új dugattyúk, új szimeringek, új betét (textar), új betétlefogó lemez, plusz a 2 csap.

Volt 1 : Lefújtam a fékeket, minden oké, gyönyörűek lettek.
Aztán pihentek egész télen, mikor megvettem hozzá a 330-as tárcsákat, legyártattam a konzolt, megvettem a csavarokat...
Jött a tavasz, rakjuk össze.
Keresek, kutatok, hát hiányzik 1 összekötő csavar a 8ból. Írok az embernek ,hát ő nem tudja. Becsületére mondva rendelt, node ez nem olyan egyszerű történet, ugyanis SEHOL nem lehett kapni se újan, se bontottan, sehol. eBay, anglia 1,5hét és 11000ft után megjött 4 imbusz csavar...

Vol2 : Oké, mehet össze. Óóóó ,hogy az a rohadt ... hiányoznak a két nyereg első és hátsó részét összekötő fém fékcsövek. Az előző tulaj persze mit sem tudott az egészről.
Végigjártam a várost, összevesztem a 2 legparasztabb eladóval a világon, majd legyártották a fékcsöveket. Amik nem lettek jók...
Újabb gyártás, 1hét várakozás, kitalálhatod mi történt........... nyilván nem lett jó az sem.

Vol 3 : Szereztem kölcsönbe fékcső peremezőt, és megcsináltam magamnak. Remekül működik.
Ezaz Sanyi ,mehet össze nagyfék bigbrééksz minden ,nagyon érzem.
Konzolokat már ugye korábban legyártattam, kicseréltem a 2 amúgy repedt fékcsövet új Brembokra, hát pajti ilyet a tarka bika nem baszott, ez a konzol csak 305höz jó, 330hoz nem. Nyilván megint sztenderre került a project, mire szereztem új terveket, amiket nekem még át kellett alakítanom picit, és legyártattam.

Vol 4: Megjöttek az új konzolok le is fújtam metálfeketére ,mer' mér' ne'...
Száradás után felrakom, óóó bástya' ez igen jó , minden a helyén, illetve majdnem.
Itt következett egy 3órás ülés a köszörű mellett,hogy távtartót faragjak.
Itt 0.1mm pontosan kellett középre állítanom a féktárcsát a nyereghez képest különben nem fértek bele a fékbetétek. Ezzel is elment a nap...

Vol 5 : Rakom a helyükre a betéteket, és látom ,hogy a betétlefogó csap vagy 3centivel hosszabb,mint kéne. A tulaj teeerrrrmészetesen nem tudott semmiről semmit, az sem volt gyanús ,hogy Alfa 159volt ráírva a csapokra, így hát rendeltem úúújat 5600ft-ért kedvességgel.

Vol 6: Másnap megjött, örültem neki,hogy a 147 GTA-ba való csapok passzoltak bele.

Vol 7: Mostmár cél egyenes (nyilván...) összerakom ,minden oké, feltöltöm fékolajjal, légtelenítés, alul folyik a fékolaj. Hát mi a búbánat baja van már megint ennek a szarnak. Na itt leszedtem nyolcvankilencedszerre.

Vol 8 : Kirimánkodtam a dugattyúkat a 8ból 2 folyatott, hát valamilyen oknál fogva kicsípett egy minimális darabot a szimeringekből összerakásnál. Naná,hogy rendelni kellett új szimeringet, ami másnap lett csak...

Vol 9 : Kicseréltem, összeraktam, légtelenítés végbe ment, gyomorgörcsel ellenőriztem ,és nem folyat.

Volt 10 : Próbakör , állok ki a műhelyből, szó szerint úgy befogott, mintha ráléptem volna a fékre. Mi a bánat bajod van, gyönyörűen mozgott bakon a fék, a kerék.
Na akkor eláruk egy titkot a GTV-re a 330-as tárcsa ,ami 32mm vastag a 305-ös 28mm-ével szemben, az beleér a lengőkarba. IGEN, a LENGŐKARBA :D
Nyilván nagyjából 1mm-ről beszélünk. Ez is orvosolva lett, és végül összeállt.

Netto 40-45 munkaóra, rengeteg szivesség, és idegeskedés, telefonálás, majdnem sokszor sírás. A vége fele már szóltam is pár embernek ,hogy eladom ,vigyék a francba, mert rágyújtom az autót. Azonnal lett volna vevő az egész szettre, de végül megoldottam, nem hagyhattam veszni ezt a rengeteg időt már.

Mi a tanulság? Hát a kitartásomról tanúbizonyságot tettem úgy hiszem, és a legfontosabb,hogy cartársba sem lehet feltétlen bizalom.A szívások nagy részét ezek okozták.
Nagyfékesítettem már ,azzal sem ment minden flottul, de ott egy 2órás szenvedés volt összesen.... Mondanám ,hogy a végeredmény kárpótol, de igazából rohadtul nem ért meg ennyi idegeskedést :D

Az autó további történései sem mentek zökkenőmentesen ,de ez az autó ezt műveli velem mióta megvettem. Nem tudom miért, időt, pénzt ,energiát kap rendesen... Ezt egy másik blog keretében elmesélem.

u.i. Jó kérdés,hogy van-e értelme azon kívül ,hogy kiírom magamból digitális kőbe vésnem ezeket. Olvassa-e egyáltalán valaki, vagy érdekel-e valakit? Mindenesetre aki GTV-t nagyfékesít, az keressen bátran, segítek.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2019-04-16

Erőt vettem magamon ,és nekiálltam szétszedni az autót a fényezéshez. Minden leszerelhető elemet levettem.
Gyári Spider színt választottam, 513 Giallo Zoe, ez egy metál mustársárga, én imádom.
GTV gyárilag -tudomásom szerint- nem volt ilyen színben gyárilag. De mégis korhű.

Az autó teljesen rozsdamentes, nem szorult javításra ilyen téren, néhány rányitás volt az ajtókon, az autó többi része kb. hibátlan volt.
A küszöböket üregvédőztem mikor lekerült róla a borítás.

Ez a sárga egy rendkívül rosszul takaró festék, telibe füllereztem a kocsit fehérre, és arra kapta a sárga bázist mely 5(!) rétegben takart rendesen. Azt hittem sose lesz meg.
Lakkból Spies Hecker 8030-at fújtam rá, elég jóféle.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2019-04-16

Még télen az egyik garázsomba menet begyűrte az autó a koptatót maga alá.
Ugye-ugye a gyári 156om használtam akkor huzamosabb ideig, elszoktam,hogy ez alacsony.
Nem tett jót sem a fényezésnek ,sem a vérnyomásomnak. Pihent egy fél évet, előkapartam, újrafényeztem, és visszakerült. Hát ilyen ez a popszakma :D

>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-05-09

-Hatso csillapitok csereje (Trw) 15000 Ft
-Hatso gumibakok csereje (Febi) 3000 Ft
-Lambdaszonda csere (DENSO) 17000 Ft

Szerelesi koltseg (Nemeth Mihaly, Dunakeszi) 15000 Ft

Km állás: 168000

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2019-04-15

100000 kilóméter.Leírni is sok.Ennyit töltöttünk együtt alfival bő 3 év alatt.Sose hagyott cserben.Kapott is egy kiadósabb gondozást.Meg volt a rendes szervíz.Olaj összes szűrővel.Sofőr oldali belső féltengely gumiharangom szakadt volt a kisebbik bilincs mellett.Cserélve.Volt egy idegesítő fémes csikorgás a reggeli első indításnál,ami max 1 perc alatt mindíg elhallgatott.Régóta küzdök evvel.Jártam szakszervízbe.Megcsapágyazták a klímakompresszorom szíjtárcsáját.A hang 2 napra tünt el.Nos Erhard mondta meg a tutit.Főtengej szílytárcsa.Érdekes mert a gumija nem volt repedezett elérett.Leszedéskor viszont rögtön feltünt,hogy 2-3 milit is tudom mozgatni a külső részt a belsőhöz képest.A lényeg kapott újat.Azóta nincs hang.És ha már bontottam a jobb oldalt a generátort is cseréltem.Nem volt még baja,de ennyi kilóméter után mâr aktuálisnak véltem.Ebböl is újat kapott Pár ezer forinttal került többe mint a felújított.A kiszereléssel akadt némi gondom.Alulrol fogtam neki.Ott viszont nem fér ki.Atis 166 kolléga adott telefonos segítséget.Felül jön ki.Csak le kell bontani a gázolajszűrőt mindenestöl,az izzító relét.Így ki tudtam erőszakolni a tűzfalon lévő klímacső és a nívópálca közt.Érdekes módón az új pár milivel kissebb lebet,mert ugyanezen az úton szinte beesett.A lényeg ez is kipipálva.A 3 éves facet termosztátom is úgy döntött el kezd folyatni.A hűtővizem nem fogyott láthatóan,viszont a termosztátot és alatta a váltón is jól látható fagyálló nyomok voltak.Ezt is cseréltem.Vernet került bele.És evvel együtt a kiegyenlítő tartály kupakját is.Sejtésem szerint ennek gyógyult be a szelepje és nem engedte el a nyomást 1.4 bar felett.Van még pár dolog amit cserélni akarok,de azt majd egy másik nekifutásra.Másfél napom ment rá.De mivel alfi munkásautó így nem sajnálom tölle.
265000 km.

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-04-15

228350 km-nél megtörtént a váltó kulissza cseréje. Barátomnál, aknán, kényelmesen nagyjából három óra alatt. Igaziból minden adja magát, semmi komoly nincs benne, csak molyolós. Így már közel tökéletes a váltás, még a váltón a választókart kell gatyába rázni. Szétszedve a perselye papír vékonyságúra van kopva, lesz időm lemérem és esztergálunk bele, mivel a bontóban sem tudtak adni. Ha már leszedtem a középső dobot, új függesztő gumikkal raktam vissza. A kulisszát jól megtömtem szilikonzsírral, illetve a babafejeket is. A gumifüggesztők is kaptak kicsit.

 
>> AutóápolásLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2019-05-08

Hátsó pórvédő tárcsáim elég kopottas kinézetűek lettek. nagyon lehúzták az összképet. Így lefestettem hőálló festékkel.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2019-05-08

Bal hátsó megint megadta magát. Most más fajtát vettem mint tavaly. Ez gyári kinézetű szerkezettel. A másik olcsó volt, de nem volt túl bizalom gerjesztő. Remélem ez tovább bírja. Van Wezel márka került bele, előtte Blic márkájú volt. Másfél évet bírt.
Korábbi csere leírással
Macccy kartás szerelő blogja