Blog

Decemberbe elkezdett erőteljesen kopogni a futómű, most került sor a javításra.
A 2 felső lengőkart kellett cserélni, illetve az első stabilizátor rúd 2 belső szilentjét.
A jobb külső féltengely csukló is cserés volt, mert kezdett rotyogni kanyarodáskor.
A lengőkarokat (TRW) és a csuklót(SKF) az eualkatresz.hu ról rendeltem.
A szállítás kb 9 napot vett igénybe.
A stabszilentet (GFSK)a Bárdiba vettem.
Km óra állása: 253725 km

 
>> Tuning és extraKym187 // Alfa 156 2.4 20v Sportwagon // 2019-01-28

Mivel az autót céges autó mellett használom, ezért csak hosszabb távokat szoktam vele a leginkább megtenni, és elég sokat autópályán.
Meglepő számomra, hogy bár egy TI modellről van szó, és a piros cérnás, combtámaszos sport ülésekig, a napfénytetőig, SZINTE minden extra benne van; tempomatt nem volt.
Megvásároltam bontottan egy teljes bajuszkapcsolót, burkolattal együtt, aztán nekiestem a történetnek...
Jelzem, hogy sokkal nagyobb szívásra számítottam, ameddig mindent lebontok a kormányoszlopról, ehez képest minden tök könnyen ment.
Egyetlen baj volt csak, hogy a bajuszkapcsoló, amit vettem, szerintem egy sedánról való, ugyanis az ablakmosókar nem volt a hátsó ablaktörlőre is kialakítva. (enyém SW)
Sebaj, mondom átrakom... Szerencsére észrevettem, hogy a tempomatt kart sokkal egyszerűbb leszedni, ezért csak azt raktam át az én bajuszkapcsoló konzolomra, és kész... Összeraktam, mindent ahogy volt, aztán irány az első próbakör.
Első indításnál, hiába nyomkodtam a tempomattkart az ON állásra, semmi nem jelent meg... aztán tettem két szomorú kört és hazajöttem... Kissebb merengés és találgatás után, mondom lekapom a sarut, 2-3 percre, aztán vissza és ha semmi akkor megyünk software-shez..
Saru vissza, gyújtás, motor beindít, kétségbe esett nyomogatások sorozata, és Puff BEVILLANT :D Próbakör... És Hibátlanúl működik.
Remélem tudtam segíteni, azok számára akik esetleg hasonló beépítésen gondolkoznak... és szólok, elég csak egy Tempomatt kar.. nem kell a teljes konzol.

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-02-04

Ma leadtam az autót lakatolásra. Sajnos a vártnál jóval több problémával szembesültünk az emelő alatt. Nagyjából a típusra jellemző neuralgikus pontok mindegyike mutatta magát. Nem sorolom... Igazi lakatoláson még nem esett át, csak szépségtapaszos kitt "trükközések" láthatóak pl. hátsó padlólemeznél. Első saccra az autó vételárával egyező összeg rákölthető a kasztnira fényezéssel. Ez nem kevés. Választható opciók: 1. hagyom az egészet, és használom amíg így használható, utána meg szétbontatom. 2. rendbe hozom az autót amennyire csak lehet (átlag ember számára ésszerűtlen költségek mentén), és utána van egy pofás retro alfám egy jobb Stilo árában, mely műszakilag rendben van.... ami nem jön szemben óránként sem. Mivel motorikusan és futóművileg is rendben van az autó, a 2.verziót választom, és bizakodom.

 
>> SzervizPortgerm // Alfa Giulietta 2.0 JTDm / 170 // 2019-01-18

Elérkezettnek láttam az időt az olajcserére, ha lehet hinni a szervizkönyvnek, akkor 30.000! km volt az olajban, hát remélem, hogy nem így volt.

Olaj: Selenia WR 5 -30 PE / 17.000 FT
Levegőszűrő: Gyári / 4000FT
Olajszűrő: Gyári / 4000 FT
Üzemanyagszűrő: Meat & Doria / 7200 FT.

Munkadíj: 9000 FT

Összesen: 41200 FT

 
>> AutóápolásBarti // Alfa 156 SW 1.9 JTD Multijet Q4 // 2019-01-28

Az autót korához képest szép állapotban vettem. Kívül vannak apróbb, felverődésekből származó sérülések, valamint a küszöbön van egy kis kezdetleges felületi rozsda, amit mihamarabb orvosolni fogok. A beltér nagyon jó állapotnak örvend. A bőr ülések is szinte hibatlanok, a vezetőülés éleinél van egy minimális kopás, de szinte észrevehetetlen kis foltokról van szó. Az ablaknyitó műanyag panel volt koszosabb. Először azt hittem, hogy karcos, de aztán kiderült, hogy az csak egy koszréteg rajta. A tisztító szerek nem igazán oldották, így a nagyját egy puhább műanyaggal lekapartam, hogy a panelt ne karcoljam össze, majd szépen leápoltam. A végeredmény tökéletes lett, mintha új lenne. Egy másik zavaró forrást is sikerült kiiktatni. A műszerfal és a sebváltó konzol illesztéséből jött állandóan egy zavaró nyiszogó hang. A sebváltó elemet leszedtem, az illeszkedési felületre tettem egy öntapadós szövetet. A problémát sikerült megoldani, nincs többé zavaró hang. Ha már a hamutartó ki volt szerelve, akkor egyúttal annak a megvilágításán is javítottam. Elég narancsos volt a színe, mivel az izzón található piros színező fólia nem volt elégséges. Találtam itthon egy vékony kicsit bordósabb árnyalatú műanyagot (egy régi ételes fedele), amiből kiszabtam méretre egy darabot, és egy vékony fémlemez segítségével rögzítettem az izzó elé (így ki-be pattintható a műanyag lapka, és nem kellett ragasztóval gányolni, bármikor kivehető). A célt sikerült elérni, a hamutartó megvilágítása is ugyanolyan árnyalatú, mint a műszerfalé.

 
>> SzervizBarti // Alfa 156 SW 1.9 JTD Multijet Q4 // 2018-11-24

A legelső hiba, ami előjött, az a csomagtartó zárszerkezete. A kulcsról nem nyitotta, viszont a mágneskapcsoló kattanását hallottam. A kiszerelést követően meg is találtam a hiba okát. A szerkezet kettő összehegesztett lemezre van erősítve. A ponthegesztés megadta magát, ezért a nyitó szabadon lifegett. Hegesztőm nincs, ezért ez illesztésnél fúrtam kettő lyukat (a képen még csak az első látszik a csavarral), és csavarral fogattam össze a két lemezt. Azóta tökéletesen működik.

 
>> Tuning és extraBarti // Alfa 156 SW 1.9 JTD Multijet Q4 // 2018-11-17

Az autót gyári alap hifivel vettem. Hát hangminőségben volt kivetnivaló, és a fejegység is csak audió CD-t kezel. Az előző autómba szerelt rendszer viszont szépen, tisztán szólt, így hát átraktam a 156-ba. Kapott új fejegységet, ami már nem CD-s, viszont van USB (ami tudja tölteni a telefont, ha szükséges), Bluetooth, 3,5 mm-es jack bemenet, kihangosító és összeköthető a multikormánnyal is. A kiválasztásnál fontos volt az is, hogy ne üssön el nagyon a műszerfal összhangjától, viszont az adott márkának már nincs ezüst színű fejegysége, így maradtam egy letisztult fekete darabnál piros gombvilágítással. A beépítőkerettel beszerelve a végeredmény egész elfogadható lett. A régi fejegységet elraktam, a hangszórókat és a csatlakozóikat is, bármikor visszaszerelhető. Szeretem igényesen megcsinálni az ilyen munkákat, hogy később egy esetleges visszaállítás ne okozzon gondot.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-01-27

A két első ülés kapott ülés fűtést, mind alul és felül is.
Az elektromos része korábban lett bekötve.
Folytatás a bőr feljavítása.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-01-27

Igaz már van télre alufelni fent az autón, de változott a dolog és a mostani fent lévő átkerül a TDre, erre meg ugyan olyan kerül mint nyárra, csak szürke lesz.
Az egyik felnit, amelyiken nincs gumi görgőztetni elvittem, mert a belső átmérőjén volt 2 mm különbség. Kisúlyozni nem szerettem volna.

A felcsiszolás megtörtént kívül belül.
Belül ezüst színt kapott.
Kívül voltak enyhe patka nyomok. Azok a sérülések be lettek csiszolva, majd kitt lett belehúzva. Jött a csiszolás és tisztítás után az alapozó.
Most itt tartok. Az alapozó után finom csiszoló papírral fel lesz csiszolva. Még a színt meg kell vennem és mehet rá + lakk.
Gumik még nincsenek, majd eztán valamikor.
A jelenlegi gumik rosszak.

A kép még havas, de napközben 6°C volt, aminél mostanában nem lesz melegebb hogy megoldjam. 1 hét múlva jósolnak 7°C-ot egyetlen egy napra, na akkor lesz befejezve a fényezése.

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2019-01-27

Komoly hétvégére sikeredett Január utolsó hétvégéje. Pénteken megérkezett az új futómű Angliából, ma pedig megkaptam az új féltengelyt.

A futómű jelen esetben is állítható magasságú, viszont ez már állítható keménységű is. Spax márkájú, RSX737 a pontos típusa. Kriptongázas lengéscsillapítók, illetve rozsdamentes acélból készült menetes része van. Elég jónak néz ki, nem is a legolcsóbbak közül való, kevésbé ismert márka, kíváncsian várom. BC Racing lett volna tervben, de akörül voltak nehézségek, így inkább ezt választottam.

A féltengelyt kicsomagolva meglepődve figyeltem, hogy nem egy gagyi kidolgozású cuccot kaptam, az árához képest. Nagyon remélem, hogy kibír egy kicsit többet, mint az építtetett féltengely. Ha beválik a másik oldal is ilyen márkájúra lesz cserélve.