Blog
Na ennek végképp semmi értelme, mégis megléptem a kilépőfény lámpatestek cseréjét Alfa Romeo emblémát vetítő projektorosra, ami beszerelés tekintetében teljes mértékben kompatibilis a gyárival:
- QCDIN for Alfa Romeo 159 2Pcs LED Car Door Welcome Light Logo Projector
https://www.aliexpress.com/item/QCDIN-for-Alfa-Romeo-159-LED-Car-Door-Welcome-Light-Logo-Projector-for-Alfa-Romeo-159/32947034839.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.13a64c4dmmUnHb
Naná, hogy Aliexpress, ráadásul még akciós is volt! Facebook csoportban 18e-ért is árulták...



Nem akartam külön posztot írni emiatt, de ha nem jön közbe semmi váratlan esemény, akkor valamikor április környékén kellene billentyűzetet ragadjak, ami miatt kicsit torzulna az időrendiség és a tér idő kontinuum a blogon, így egyszerűbb ha pár sorban összefoglalom a történéseket.
Már karácsony előtt feltűnt, hogy laposabb a jobb első kerekem, így első körben rápumpáltam, s vártam, hogy újra leenged-e, s ha igen, mennyi idő alatt teszi mindezt. Január első hetében szúrt szemet, hogy ismét leengedett, s szerencsémre úgy is állt a kerék, hogy észrevettem a bordák közt megbúvó rozsdás szöget. Lassú defekt volt, így ismét rápumpáltam, majd pár napra rá kijavíttattam a hibát.
Visszaszerelés előtt felcsiszolták a felni peremét, s merítőkádban ellenőrizték a szivárgást, de most abszolút nem enged. Aztán (csak mert még eszemben van, pedig ilyen apróságokat nem szoktam a blogba leírni) örülhetnek a "szarolaszozók", túl vagyunk egy nagyon komoly elektromos meghibásodáson is - igen, kiégett a jobb első H7-es tompított izzó. Szerencsére még akadt elfekvőben a garázsban, így pikk-pakk ki is cseréltem (ezen még nem kell sem a lökhárítót levenni, sem a lámpákat kivenni)...
Aztán kedden reggel volt kollégám elvitte, majd vissza is hozta az autót, csak közben kicserélték a két belső stabszilentet. Kár volt eddig húznom a dolgot, tényleg ezek csinálták a fesztivált, azóta egy apró zörej sincs a futómű felől, így apránként összeérett az is. Most legszívesebben ki se szállnék belőle, annyira jó, hogy végre csendben teszi a dolgát. Szeretném hinni, hogy ez most egy darabig így is marad...



Rendeltem 4db kilépőfényt az AliExpress oldalán. Kb 2hét múlva meg is jött. A beszerelés egyszerű, a gyári lámpát ki kell pattintani, az újat pedig be a helyére.
Azért volt egy kis gond. Az egyik lámpának a nyák lapja nem volt tökéletesen rögzítve, és amikor össze dugtam a dugasszal, nem csatlakozott össze a kani és a koca.10-15 perc el ment vele amíg rájöttem, hogy miért nem működik. A képen az új lámpák doboza, és a régi lámpák látszanak, a második képen a hibás lámpa (azt hittem, hogy valami kontakt hiba), a harmadikon a hátsó ajtó, az utolsón az első ajtó látszik. A hátsó ajtó képe jobban tetszik.




Picit jobb idő volt a héten ezért gyorsan kitakarítottam bellül a kocsit. kívülről nem , mert másnapra már esőt mondott meg hát el pepecseltem az időt a Bőrápolással :)
Szóval megtörtént az ablakok tisztítása, műszerfal és bőr ápolás, és egy jó nagy porszívózás . Most már sokkal jobban érzem magam benne.




Eljött az idő hogy lecseréljem az olajat a bébiben. Mikor cseréljek ha nem akkor amikor " jól esik " ? :) Sikerült azt a napot választanom a műveletre amikor a legjobban szakadt a hó. hurrá .
A választásom ismét a Selénia Bosch kombóra esett.
Mivel a 2literes motorokhoz már a gyár is a 10w 60 as olajat ajánlja ezért én is ezt vettem. Csere közben végre sikerült pótolni a légszűrőház elveszett csavarját, így ismét 4 db fogja :) Egyúttal a szelepfedél tömítést is cseréltem mert alul engedte picit az olajat.
Csere után minden OK ! :) jöhet az úljabb 10.000 km
Km: 288.618









Kicseréltük mert 2 menet elszállt, SKF csapágy beműtve, gyertyák és trafók ellenőrizve, teljes diag. kiolvasással. Hibamentes.
Köszi sprint83:-)




Újabb 10 ezer kilométer telt el, érett a friss olaj is. Selenia 5W-30 WR és gyári szűrő került be. Az előző olajcserénél sajnos nem került nullázásra a szervízintervallum, most erre is sor került. Valamint az eredeti 30 ezer kilométeres intervallum át lett állítva 15 ezerre. Biztos, ami biztos.
Km: 187507
Szeptemberben volt a fórumon téma, hogy mi a legjobb megoldás a lefittyedt lámpa javítására. A Manoloff oldalon lévő nyert. A rendelésem elveszett, meg nulla volt a kommunikáció a PayPal-os fizetést követően. Pár válasz nélküli levelet követően visszakértem a PayPal-tól a pénzem, meg is kaptam és elfelejtettem az egészet. Majd december környékén jött egy levél a sráctól, hogy bocsi de gondjai voltak mind a levelezésével, mind pedig a bolgár postával és elnézést kér mindenért. Csak fizessek 9 Eurót egy jó postáért és máris küldi újra a cuccot. Annak ellenére, hogy ekkor már visszakaptam a pénzem tőle, amit közöltem is vele. Ennek ellenére mostanra megérkezett a készlet, ami 9 Euróba került így. Ezek után ki-ki döntse el h akar-e foglalkozni vele. A listaár plusz a szállítás kb. 8000 Forint, de ha megjön akkor ez egy jó cucc.
Album

Év kezdéseként megvásároltam az autót Miskolcon egy olasz autó-fan úrtól. A legnagyobb havazásban hoztuk el Bp-re. 5 autó repült le utunk során az M3-on....
Az elmúlt 2 évben (~30ekm) kapott:
*vezérlést
*gyertyákat
*termosztát
*kuplungot
*téli-nyári gumi szettet
*toronycsapágyakat
*4 Monroe lengéscsillapítót
*első féktárcsát + betéteket
*10k-s olajcseréket
A gépmadár összességében jó állapotnak örvendett, de kisebb-nagyobb hibák akadtak rajta már első ránézésre:
*szellőző rostély szétakadva, eltörve az ajtókon
*jobb hátsó hangszóró rács törött
*jobb ablakemelő teljesen halott
*hátsó ablakok csúnyán belassulva mennek fel
*izzók kívül-belül itt-ott kiégve
*akksi 5+ éves, sanszos hogy megadja magát a hidegben az utcán majd
*csomagtartó gázrugók 0 fok alatt már nem tartanak*
*csomagtérszőnyeg erősen sajtszagot áraszt, ugyanis nyáron egy vaj szétolvadt rajta....
*jobb erősen, a bal sárvédő hátsóm sarka korrodált a küszöb-spoiler alatt
*kormánykerék jobbra áll egy kb 5-10 fokban
*jobb ajtó kilincs keret törött
*utasoldali műszerfal textilborítás megereszkedett
Hát ezekkel lehet kezdeni a kipofozást.

Mivel nem álltam egyből neki, így idő közben rámértem a hátsó féktárcsáimra is, és ezek sajna kopáshatár alatt voltak három tizeddel. Ezért rendeltem ide is új tárcsákat, ez is Textar Pro, illetve kértem mellé új gumiharangokat készleteben, ez TRW. Elöl és a bal hátulján zökkenőmentesen ment a tárcsa+betét csere. A jobb hátulján volt némi sérülés a gumiharangon, így azt is cseréltem a gumigyűrűvel eggyütt, ha már az is volt a készletben. Csakhát ehhez le kellett venni a féknyerget. Így ezen a körön ki is folyt a fékolaj, szép sárga volt a teszter szerint már határeset. A nyeregből szétszedésnél fekete lé távozott, de a teszter szerint még ez is határon bellül van, persze nem öntöttem vissza, hanem kapott friss fékolajat. így egy részleges fékolajcsere történt, ezért ezt a többi körön is ki kell majd cserélni.










