Blog
Féltengelycserénél megemlítette a szerelő, hogy az első fékek gatyán vannak. Ezt már tudtam én is a nyári festés alkalmával. De már tényleg időszerű volt a csere.
A lincos.hu-ról rendeltem munkahenger visszanyomó szerszámot.
Textár tárcsák és betétek kerültek fel.


Kis pihenő után újra folytatom paripám rendbehozatalát, most az első futóműben lévő fura zajok megszüntetése volt a cél. Mivel az előző autómban (156sw) is hasonló zajok szűrődtek be az utastérbe, ezért tudtam hogy a felső lengőkarok biztosan rosszak. Alkatrész rendelés előtt persze átnéztük a futóművet rendesen, a stabilizátor pálcák enyhén lógtak, de nem tálaltunk semmi más hibát. Így hát be is rendeltem a lengőkarokat (lemförder) valamint a stabpálcákat(sidem) mindkét oldalra.
Beépítés után a futómű érezhetően feszesebb lett, de valami még mindig enyhé koppanó hangot hallat ha rossz úton haladok. Ez még várat magára egy ideig,ert a gép éppen karosszérialakatosnál tartózkodik.

Kerék cserével indult, mivel amik fent voltak kerekek azok mennek át a TDre, így ide is kellett téli, meg hát így passzol összképben az autóhoz mindegyik.
Mikor levettem a bal első kereket, láttam hogy a féltengely belső csuklójának harmónikája szét van szakadva.
Szerencsére múltkor vettem porvédőt, csak úgy itthonra hogy legyen ha kell, bilincsekkel.
Kivettem a féltengelyt és lecseréltem a pórvédőt, meg kapott bele grafitos zsírt.
Ezután jöhetett amiért neki is kezdtem, a Rugók kicserélése elől gyárira, mert ott még az ültetett rugók voltak, amit még én szereltem bele valamikor.
Miután meg lett még hátul lecseréltem a kerekeket, és készen is lett :)








Főtengely ékszíjtárcsának volt egy kis hangja.
A csúnya kopott jel helyére kapott szép új kínait :-)
Illetve nem működött a hűtő ventillátornak az egyes fokozata. Az előtét ellenállásnál teljesen el voltak oxidálódva a vezetékek. Egy kis csiszolás és már működik is. :-)


Mivel sok helyen hiányzott illetve törött volt a kábeleken a gégecső, ezért rendeltem hőálló 4,5 mm átmérőjűt. Kicseréltem a törötteket és pótoltam a hiányzókat. Valamint kicseréltem az egyik gyújtásnál illetve a negyedik képen lévő törött stekkereket. A stekkerek cseréjéhez nem kell még csak forrasztani sem. Az utolsó képen már egészen rend uralkodik.
Hasított gégecső beszerzési forrása: http://www.ripca.hu/
Stekker beszerési forrása: Aliexpress




12 év után elváltak útjaink. Kimerem jelenteni csak örömet okozott és egyik legjobb döntés volt az éltemben. Nagyon hozzám nőtt érzelmileg de nagyban megkönnyítette az elválást hogy talán jobb helyre nem is kerülhetett volna. Sok boldog kilométert!

1
510
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV