Blog

>> SzervizCsipcsirip // Alfa 159 Sedan // 2018-10-24

Valeo kuplung szerkezet + lendkerék cseréje megtörtént ,a váltóban olaj csere és főtengely szimering csere is. D.Z.Tuning által 167.808 km

 
>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-10-22

Mit eddig sok mindent ezt is Kristyon cimborám rendezte nekem.Beszéltük,hogy ő is cserélni szeretné,nekem meg a jobb oldali beázott így eleve már duplán intézte őket a hozzá való ledekkel,ami sokkal jobban világít mint a gyári és mutatósabb lett.

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-10-19

Felkészültünk a télre. Kapott 4db Jó állapotban lévő Michelin Alpin 4. Téligumikat.
Plusz egy teljes alvázvédelmet egy kis hegesztéssel. A hátsó kipufogódobot tartó konzol letört a helyéről ez pótolva lett és az anyósülés alatti padlólemez hossztartó részét is javítani kellett,de most már olyan mint gyárilag volt. Megjött az MOMO övpárna is színben a bőrkárpithoz hasonlító színben ez is a helyére került

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-08-31

Kristyon Cartárs nem rég cserélte a sajátján az ajtóhatárolót és mivel nekem is kattogott így végül nálam is megsett a csere. Innen is köszönöm !!!

>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2018-10-19

Ismét egy felejthetetlen délután kíséretében megejtettük Csöriéknél a 10ezres szervizt.
Az alábbiak kerültek az autóba:
- Selenia WR Diesel motorolaj
- Gyári olajszűrő
Kértem Attilát, hogy cseréljék le nekem a váltóolajat is, mert egy picit keményebbnek éreztem a váltót:
- Tutela ZC 75 Synt
A fiatalkatreszek.hu-ról rendeltem egy új, gyári váltógombot, kértem Csörit, szedje le szétkopott meglévőt és tegye fel az újat.
A múltkoriban Érdről vásároltam egy multikormányt, így ez is beépítésre került. Az autó eredeti, Csöri által leszerelt multikormányát a kopott váltógombbal együtt személyesen elvittem Rendes József Úr-hoz Kisbérre, aki november végére ígérte az átalakítást és az újrabőrözést.
És persze mikor égjen ki az egyik helyzetjelző izzóm elől? Hát persze, amikor Attila épp beállt a műhelybe, így azt is kicserélte, nem nekem kellett vele szívni...

Köszönöm szépen innen is a megszokott tökéletes munkát a Fiúknak!

Km: 239900

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2018-10-13

Érdről, Petitől hoztam pár apróságot még szeptemberben. Köztük 2db első és 2db hátsó ajtóhatárolót, amelyek közül hármat, a jobb első ajtó kivételével be is építettem.
A bal első és bal hátsó ajtónál lebontottam az ajtókárpitot és úgy cseréltem ki.
A jobb hátsónál gondoltam spórolok és a hangszóró nyíláson keresztül szereltem be, ajtóborítás leszerelése nélkül. Utólag már megbántam, tényleg úgy egyszerűbb, na nem a csere, hanem a csavarokhoz történő hozzáférés miatt. Igazából ügyesen ment a dolog, mert összesen 2db bolhát kellett csak pótolnom, a többi törés nélkül lejött és vissza is ment. Még szerencse, hogy Petitől kaptam vagy 20db-ot, hogy legyen.
Az anyósülés felőli oldalt még nem cseréltem ki, annak még nincsen olyan ordítóan rémes kattogó hangja.

Vásároltam még Érden 2db új légzsákpatentot is. Hajszárítóval melegítve igazítottam a légzsákfedélen, mert tipikusan, mint elég sokunknál, kiállt a bal alsó sarka. És mindkét patent törött is volt, így aktuális volt a cseréjük.

Km.: 239000

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2018-09-11

Iszonyatosan kattogtak kenés ellenére is.
Jobbos, balos.

 
>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-10-24

Na hát hol is kezdjem...
A 145/146 topicban már emlegettem, hogy ősszel rendbe szeretném tenni a padlólemezt. Kapóra jött a 4 napos hosszú hétvége, így hazamentem Miskolcra és apámékkal rendbeszedtük a méregzsákomat.

Egy egész délutános bontással kezdtem még itt Debrecenben. Nem szerettem volna, ha hegesztés közben baja lesz a kárpitoknak, vagy esetleg átveszik a szagokat, így mindent kiszereltem a szőnyegtől kezdve a szigetelésekig. Az első ülések padlójánál lévő szigetelések tele voltak porral és tönkrementek, ezeket kínából rendelt alu fóliás öntapadós szigeteléssel fogom pótolni. Ezután kezdődött a lakatosmunka. Hála az égnek a padló java részén felületi rozsda volt csak (2014-ben olajos üreg és alvázvédelmet csináltam), viszont a hátsó ülések előtti vízelvezető nyílások alaposan kirohadtak a bal küszöb melletti peremmel együtt. A küszöböket alaposan átvizsgáltuk és bizony még igencsak jók.

A lemezeket a lehetőségek szerint meghajtogattuk, közben fel kellett vésni a belső bitumen lapokat. Nyilván van mester, aki szebben is meghajtja élhajlítóval, de sajnos nekünk ilyen nincs. A lemezeket CO hegesztővel felcsipkedte apám, majd levarrta acetilénnel. Én közben figyeltem a húzódást és a felbukkanó lángot az eredeti bitumenes bevonaton, ügyelve persze a fékcsövekre és a benzincsőre. Igazából bőven elegendő lett volna a CO hegesztővel végigcsipkedni, de ahhoz pontosabb profilok kellettek volna és karosszéria tömítő paszta, amivel valahogy sosem voltam kibékülve, na meg persze így merevebb lett az egész :) A küszöb melletti él végigvarrása katasztrófa volt, egyszerre égett a bitumen, a 4 évvel ezelőtti olaj és a rozsda.

A hegesztések után kezeltem a felületeket korróziógátló Koralkyd bevonattal 2 rétegben. Ezután kezdődött a teljes padlólemez drótkorongozása, hogy a felületi rozsdák ki legyenek alaposan takarítva. Hát ez közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik. Embertelen mennyiségű rozsdaport ver ki a drótkorong, ami rendesen fullasztó volt, pihenőket kellett tartani. Az eredeti rücsi bevonatot nem vakartam le ott, ahol nem volt rozsda nyom vagy hupli (azért húzzuk meg az állagmegóvás és a teljes restaurálás határát). Az alapozás után belül egyszerű zománcfestéket kapott, alul pedig fújt Motip rücsi festéket. A teljes száradás után pedig trafó olajjal megcsináltuk az üregvédelmet becsületesen (külső-belső küszöb, elzárt részek). Erre nagy segítség volt a belső küszöb takaró gumijainak a kivétele és a küszöb spoiler rögzítő patentjeinek a nyílásai.

Ez a pár sornyi munka összesen kettőnknek 4 napját vette el + 1 du a szétszerelés + 1 egész nap lesz az összeszerelés, érdemes így kalkulálni. Ha lett volna még teljes küszöbcsere is, akkor bőven lehet számolni másfél hét munkával. Így már nyugodt szívvel vágunk bele a télbe és örömmel tölt el, hogy sok évig még róhatom vele az utakat, mert bizony nagyon hozzám nőtt az elmúlt 6 év alatt :)

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2018-10-23

Pár napja - amikor épp a másik autó megrendelt olajáért mentem - Alf gondolt egyet és megállt, nem kis ijedtséget okozva ezzel.

A hiba oka egy elrepedt üzemanyagcső (és / vagy) elromlott benzinpumpa volt. A benzinpumpa és a benzintank teteje közötti csonkot áthidaló kb. 6 cm hosszúságú cső hasadt ki. Ha már szét volt szedve, akkor már a benzinpumpát és a külső benzinszűrőt is kicseréltük.

Meat & Doria benzinpumpát kapott (3.6 bar) és Filtron benzinszűrőt.

Az autó kicsit harapósabb is lett.

Ami viszont csak most derült ki, hogy a pár évvel ezelőtti nagy lakatoláskor (a jobb hátsó elemet cserélték) valószínűleg nem a saját benzintankomat kaptam vissza. Az autóban még soha semmi az üzemanyagellátással kapcsolatos alkatrész (benzintank, benzinpumpa) nem volt cserélve. A benne lévő benzinpumpa viszont már javítva volt, a rajta lévő benzincső sem gyári állapotú volt, már cserélték... ráadásul (ahogy a képeken is látszik) egy bordó (vagy piros) autó fényezésének nyomai láthatóak rajta. Az én autóm zöld... ha a munkám során én ennyire figyelnék az ügyfelek, és a kollégáim rámbízott dolgaira, már rég nem lenne munkahelyem. Nem ez az első alkalom, hogy utólag szembesülök vele: nem az autóm eredeti alkatrészét kaptam vissza, hanem valamit amit épp az udvaron találtak egy bontásra ítélt 145/146-osból.

 
>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-10-23

Másfél hónapja van fent a kerámia, eddig hozza az elvárásokat. A lándzsás mosóban is egész szépre lehet mosni, persze ha bogaras, akkor kell egy kis mosókesztyűs rásegítés is neki, de rovaroldóra akkor sincs szükség. Kivétel a két első lámpa, amiken semmilyen bevonat nincs, ezért itt kis mennyiségű rovaroldót használok ügyelve arra, hogy a fényezést ne érje, mert a bevonatnak árthat. A nano üvegkezelő is jól működik, a szélvédő útközbeni rovarmentesítése pillanatok alatt megoldható a kutakon lévő lehúzóval, kefére nincs szükség.

Természetesen igazán szép akkor lesz az autó, ha egy rendes mosókesztyűs mosást kap. Két méterről nézve egy 3 perces nagynyomású mosás után is nagyjából tökéletes benyomást kelt, de ha szeretném eltűntetni azt a minimális foltos réteget is, ami fénnyel szemben nézve látszik, akkor nem lehet megúszni. Már ideje volt, lassan 3 hete tervezem, csak nehezen tudok rá időt szakítani.

A téli felkészülés jegyében szárazolás után feldobtam a fényezésre egy SiFinish bevonatot, ez egy kicsit frissíti a kerámiát, és növeli az élettartamát. A szélvédő kapott egy frissítő réteg Glass Guardot, az abroncsok, műanyagok, kéderek pedig Plast Star-t, ami ápolja őket, és hidrofób lesz a felületük, télen pl. nem fagynak be a kéderek. A fényezésen lévő bevonatra való tekintettel a falcok rendberakásához Sonax helyett a Nanolex Final Finish nevű quick detailert használtam, ami előbbihez nagyon hasonlónak tűnik.

Az esős-havas szezonra beraktam a gumiszőnyegeket is. Érdekes, hogy gyári létükre nem teljesen jó a méretük, elég pronyón néz ez így ki, de célnak megfelel.