Blog

>> AutóápolásRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2018-10-29

Sort kerítettem a bőrápolásra, ehhez én is a többetek által ajánlott Autoglym termékeket választottam és nem kellett benne csalódnom, tetszetős lett a végeredmény.

Autoglym Leather Cleaner
Autoglym Leather Care Balm

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Q2 rosso // 2018-10-29

Az autót Bécsből hoztuk vezetett szervizkönyvvel, 152.000 kmel. 2 17'es aluszettel. Miután hazahoztuk lecseréltem az olajat összes szűrőt.Xado olajat és Mann szűrőket kapott. Átnéztük az alját. Most felújítottam a hátsó féket illetve lecseréltem a fékolajat, mert ezen is berohadt a hátsó fék mint eddig az összes 47esemen... Most már ki merem jelenteni, h típusbetegség... 😀 Brembo tárcsák és betétek kerültek fel... Az első amin nincs elrohadva a porvédő...

 
>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2018-10-29

A motor tetején az injektor csatlakozóknál van egy pici cső (résolaj cső a neve), ami kissé megrepedezett és szivárgott belőle a gázolaj. Nyilván pár cseppről beszélünk, de ki kellett cserélni mihamarabb ezt a csövet, mert az utastérben érződött a gázolaj szag, bekapcsolt ventilátoroknál.
Vettem is 3.2 mm belső átmérőjű résolaj csövet, mert ez való a kocsiba (a drágábbat vettem, GATES márkájú, 2500 ft métere). Olcsóbb 4mm-eset is vettem a biztonság kedvéért...
Nagy nehezen sikerült beraknom a 3.2-eset a helyére. A gázolaj szag azonnal eltűnt :)

>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2018-10-29

Az év elejei hengerfej csere után, ahogy jött a jobb idő azt tapasztaltam, hogy autópáya tempónál elkezd túlmelegedni a hűtővíz (150 fölött elkezdett 90 fok fölé kúszni a hőmérséklet mutató).

Emiatt visszavittem a kocsit a szervizbe, ahol hamar meg is állapították, hogy valami miatt nem kering a víz rendesen a rendszerben. Ideiglenesen beraktak egy vízkeringtető szivattyút, ami segíti a keringést.

Többször visszavittem, egy alkalommal szétszedték és kitakarították a hűtőrendszert (ez mint utólag kiderült felesleges volt, de azért örülök, hogy megtörtént).

Végül legutóbb szétbontották hengerfejig újra az egészet, mert nem láttunk más megoldást.
Kiderült, hogy a hengerfejben van egy nehezen látható nyílás, ahol víz áramlik normál esetben és itt öntési hiba volt. A lyuk kb. 80%-a el volt fedve egy hajszálvékony fém réteggel, látszott, hogy odafolyt a fém valahogy, amikor kiöntötték ezt a nagy fémdarabot. Ezt kellett kinyomni onnan, azóta a lyuk teljes átmérőjén áramolhat a víz. Igazából azt is mondták, hogy ez a HF amúgy új volt (nagyon tiszta is volt), valószínűleg nem volt még kocsiban (vagy volt, csak leselejtezték emiatt a hiba miatt, ki tudja...). De ez mindegy is, a lényeg, hogy minden rendben legyen. Miután meglett ez a hiba, a korábban berakott vízkeringtető szivattyú ki lett szedve.

Nagyon rendesek voltak, egyszer sem kellett fizetnem egy fillért sem. Ez egy olyan hiba, amire senki nem számít, sose láttak még ilyesmit ők sem...

Azóta alaposan teszteltem pályán, nagy sebességgel és most már tényleg tökéletes az autó :) semmi túlmelegedés 200-nál sem :)

>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2018-10-29

Á, nekem sima ügy volt téli kerekek felrakása...
Szeretem, ha nem ér meglepetés.
Defektjavítóval robogót pumpálom.
Szett helyén pótkerék, nem mankó. Krokodilemelő, keresztkulcs mellette, az a biztos.
Na akkor kerékcsere: mindjárt első csavar nem jön ki. Sebaj, nekimegyek másodiknak, legyen sikerélmény...az se.
Ilyen nincs. Fejvakarás közepette felmértem morgó idei kórtörténetét...fékcsere volt...hogyazajó!....
Végigkérdeztem jelen levő garázsszomszédokat kétméteres vascső ügyében...senkinek(régen volt már a szocializmus😞 esküszöm, ezek egy tankot összeszedtek volna innen-onnan akkoriban)
Nem lesz ez így jó, holnapra esőt mondanak.
Újabb szomszéd érkezik, neki sincs, de hegyen van, holnap hoz...á, hagyd, megyek én most a hegyre, biztos van valami.
Hegyen...nálunk is régen volt szocializmus, egy darab csővet nem lelek. Szögvasat sem.
Kevergek, mint vasorrú bába mágneses mezőn, fény meg megy ki alólam...
Midőn fáskamrában fa alól mintha valami igéretes látszana. Csőnek cső, na akkor bontsunk.
Bő egy órás régészeti feltárást követően tépázottan battyogtam lelettel morgóhoz.
Mit mondjak, szerelő egy állat!
Cseppet sem pehelysúlyommal ugráltam másfél méteres csövön, mire éktelen halálsikollyal megadta magát csavar. És ezt még kilencszer.😥
Mennyire lehet megtépni alufelnin csavart nem tudom, de ez bőven határérték felett volt.
Lekocsikáztam immel ámmal meghúzott csavarokkal.
Romantikus lámpafényes kerékcsere...eléggé meguntam ama napot.

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2018-10-28

Éjjelente mikor igencsak hideg van akkor a főfékhenger tömítéseknél elszivárog a fék olaj. Hát így most a hétvége alkalmával csak bontottat kapott és kiderül hogy jó lett vagy sem. Ha nem akkor lesz bele új. A kép csak illusztráció! ;-)

 
>> SzervizSomciGt // Alfa GT 1.9 mjet // 2018-10-28

Szóval a mai napon úgy gondoltam nekilátok új szerzeményemen a szép hosszú hibalista lerövidítésének. A hidegen alapjárati rángatás, majd nehezen beindulás jelensége elég zavaró, gondoltam első körben egy üzemanyagszűrő csere biztosan nem fog ártani, be is rendeltem egy Sofima szűrőt a héten. Kis youtube-os segítség után neki is álltam a kiszerelésnek, ami meglepően jól sikerült hiszen egész kevés gázolajat locsoltam szét a motortérben. Következett az új szűrő felhelyezése. Na itt sikerült beletörnöm az alján azt a műanyagot, ami elméletileg a vizet érzékeli a szűrőben. Csak egy reccsenést hallottam, de indítás után ömlött a gázolaj az alján, tehát sajnos egyértelműcé vált hogy ezt csúnyán elrontottam. Első körben bontókban érdeklődtem de végül egy kedves cartárs kisegített, hogy nyugodtan dugózzam le az alját a szűrőnek nem lesz baj. Így is tettem és bevált, 30km-es tesztkör után sem szivárog. Ezután a balos abalakmosó fúvókát is megtisztítottam így már végre lehet szépen ablakot mosni. Sikeres napot zártam. 😊

 
>> Tuning és extramarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-10-28

Az alváz és üregvédelem után elkezdtem összeszerelni a járgányt. Mivel sajnos az eredeti filcek teljesen tönkre mentek (elöl összetöredezett a felső bitumenes réteg, darabokban szedtem ki, hátul pedig elrohadt a lyuknál történt beázás miatt), ezért rendeltem Kínából hűtükrös öntapadós szigetelést. Nem egy vastag anyag, de jó minőség ár-érték arányban, ezeket szépen bevágtam és pótoltam vele a régi szigeteléseket. Vannak persze sokkal komolyabb anyagok is, de azokat rendesen meg kell fizetni, a hang és hőszigetelés nem olcsó buli.
Ez a fajta szigetelés 140x100 cm méretben kapható és 4000 Ft-ba került és nagyon jól tapadt, könnyű volt beszabni.

 
>> AutóápolásPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-10-28

Ismét leápoltam a bőrt....és az egész belteret kitakaritottam!

>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2018-11-12

Kicseréltem a lámpáimat mert a gyáriak nagyon rosszul világítottak. Első körben csak a projektorokat akartam cserélni,de amit rendeltem aliex-ről azokat sehogy sem tudtam belerakni a régiek helyére. Ezért rendeltem komplett lámpákat Erhardtól. Ma délelőtt sikerült átcserélnem.tdemeter cartárs véleménye szerint az új lámpák foltosan világítanak neki,remélem nálam jók lesznek. (A képek:1. előtte 2. utána.) Az izzók ugyanazok kerültek bele (H7-GE sportlight ultra)Leírom majd az éjszakai tapasztalatokat.

Hát, besötétedett :-( Sajnos nem vagyok elragadtatva a lámpák fényétől. Világítani kicsivel többet világít mint előtte,de a foncsorral valami nem stimmelhet mert foltokat világít. Nem egyöntetü a megvilágított felület. Képet ma nem csináltam,de bepótolom majd.
A régi lámpáimat már szétszedtem,elküldöm a foncsort felújjítani és jó eséllyel az fog visszakerülni.

3. kép:Szerintem a vetítési képnek nem így kellene kinézni egy projektoros lámpával :-/

A gyári lápáim foncsor része már a felújítást végző cégnél van (GT Reflect Bt) jövő héten visszakapom.
(Az autouveg4 nevü cégtől is kértem árajánlatot,de ők drágábban dolgoznak, viszont vállalnák a teljes lámpatest felújítását kb 25 ezer/ db árról beszélt a cégvezető.Ebben a foncsorok felújítása,a lencsék ultrahangos tisztítása, és a külső búra polírozása van.

Elkészült a foncsorozás. Visszaraktam a régi lámpáimat és a hatás jobb lett mint az utángyártott lámpákkal. A 4.-6.kép a felújított lámpáé. 5.kép a felújított foncsor.
Persze a xenontól messze van,de igy már látok vele normálisan,jobban bevilágítja az út szélét is,és a rend őrei sem köthetnek bele. A foncsorozás,szállítással együtt 14300 Ft volt. Jobban jártam volna ha ezt a megoldást választom elsőre is.