Blog

>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2011-01-16

Karosszéria kész : bal hossztartó újrateremtve, jobb javítva, trepni, küszöbök, hátsó sárvédőívek cserélve, emelési pontok újak, stb. Utolsó kép : csak fél centi vastag gitt volt rajta, gratula valakinek...

 
>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2011-01-16

Szombat reggel kicsit hangosnak találtam a kipufogómat, így gondoltam alánézünk a dolgoknak. A hővédő lemez picit lógott az egyik csavarnál, így azt megszereltem. Itt az eredménye a sok hülye sorozat nézésének. :D Ránéztem a kipufogódobra is, siralmas. Felírtam a teendők listájára a javíttatását, bár lehet ideiglenesen megpróbálok valamit alkotni oda is. :D

>> Tuning és extraosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2011-01-16

Lecseréltem a csúnyácska zöld ledeket, "sportosabb" vörösre. Egy-két dolgot még el kell simítani, de szerintem már így is mutatósabb a gyárinál. A fotók kissé gyenge minőségűek lettek, de azért átadják a látványt...

 
>> SzervizBgabor // Alfa 156 sw // 2011-01-16

Felraktuk az új gumikat és körülbelül öt kilométer után jött az átnézés, bal első igen nagy meglepetéssel szolgált !? Elgondolkodtató hogy olyan 180 km/h-ás sebességnél ha nem veszi észre az ember mi történik .Talán durrdefekt ,rossz belegondolni .
Most jöhet a huzavona a kereskedővel .
Ja és az egészben az a legszebb ,hogy azért cseréltem hogy tuti jók legyenek a gumik,még a régi is használható volt.

 
>> SzervizBgabor // Alfa 156 sw // 2011-01-16

Elég régen nem írtam blogot ,ezért egy kis pótlás :

2010.07. Gyertyaszett (Champion 50000-km es)
2010.10. Hidraulikus kinyomócsapágy+munkahenger+váltóolaj
2011.01. Műszaki vizsga (SEMMI PLUSZ KÖLTSÉG :)
2011.01 Nyári gumi szett itt az ideje

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-01-15

Ismét pókereztem. Elég erősen kezdő vagyok, de a múltkori döntő asztalhoz kerülés önbizalmat adott. Viszont ma se a lapok nem jöttek jól, szerencsém sem volt, korábban kiestem. Hogy pontosan hanyadik helyen, azt nem tudom, olyan 17. környékén. Andy ejtett ki, akinek az összecsapásunkkor picivel jobb lapja volt.
Viszont ha lesz rá lehetőségem, akkor legközelebb is megmérettetem majd magam. Előbb utóbb csak összejön a győzelem is. :-)

>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-01-15

2011.01.12-én bal első kerékcsapágyat kellett cserélni az autón. 1 napos szerviz volt, melyet örömest hanyagoltam volna.:-)

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-01-15

Elérkezett az idő, hogy a tervezett téli megújítást elvégezzem. Illetve a menedzselését :)

Jogos a kérdés, hogy mit akarok felújítani egy 2003-as autón, ami ránézésre teljesen rendben van. Meg amúgy is. Hát, mégis van mit. Egyrészt, az eddigi nemtörődömség nyomait szeretném eltüntetni, másrészt van ami tényleg megfáradt és van amit nekem sikerült leamortizálni. Ma fogtam a gépet és dokumentáltam a mostani állapotot. Csak a képeket nézve eléggé harcos példánynak tűnik, szegény Lola.

Nézzük sorra, hogy meglegyen egy helyen.

Karosszéria

Szélvédő csere
(kavics berepesztette)

Jobbos tükör csere + színre fújás
(garázsajtó győzött)

Hátsó lámpa csere, előtte felpolírozva
(alul berepedt és párásodik, már így vettem)

Lökösön jobb oldali húzásnyom elpolírozása
(szintén garázs..)

Bal oldali ajtó gumi kéderének cseréje
(előző tulaj nem igazán tudott beszállni, ezért a lábával szép lassan kiszakította - gondolom én. További bizonyítékok lejjebb)

Belső

Vezető ülés combtámaszának helyrepofozása
(visszautalnék az előző pontra. Ugye pont ide helyezte a popsiját, mielőtt a lábát nekicsapta a küszöbnek...)

Ajtó kárpitok karcolásainak eltüntetése
(még mindig beszállunk: ...majd a küszöbről lepattanó lába nekicsapódott az ajtóknak)

Az egész már azért nem zavar, mert a teljes belső szét lesz szerelve, a bőrülések fel lesznek újítva (repedések kisimítása, újrafestéssel) és velük együtt az összes műanyag kárpit elem újra lesz festve. És akkor már a kormányt is újrabőröztetem. Itt mondjuk eltérek a gyári designtól, mert a Q2 GT kormány bőrözés mintáját kapja meg: alul felül sima bőr, két oldalt pedig lyuggatott. Fekete varrás azért marad. Ja, a kézifékkart is illik hozzábőrözni. A váltógombot is, de azt csak felújíttatom, mert a belenyomott sebességfokozatokat nem tudják reprodukálni.
Ehhez az egészhez a komplett belsőt ki kell bontani. Adja magát, hogy egy olyan kárpittisztítást kapjon, amit máshogy nem lehetne. Ezt mind az utastérben, mind a csomagtartóban tervezem. A reményeim szerint így kapok egy olyan GTV belsőt, ami olyan lesz, mint 0 km-es korában. Vagy mégjobb, mert


Bőrülések felújítása tehát
(szín marad, de a lakkozás matt-selyemfényű lesz, illetve tapadós. Mert nagyon csúszkálós az ülés most)

Kormány bőrözés
(a fogása kicsit meg fog vastagodni)

Szőnyeg
(Valami applikációt tervezek, ami a kivehető szőnyeget, vagy a sarkait a helyén tartja.)

Műanyag kárpitok
(újra fényezve, és beszerelés közben zajcsillapító dolgok felhelyezése a potenciálisan zörgő elemekre, vagy közé)

Műszaki feladatok

Váltóolaj csere
(próbaképp kapott félszintetikusat, azt visszacseréljük)

Hátsó fék
(esélyes a betétek cseréje, lehet hogy a tárcsa is kivan már)

Első futómű
(Kezd dobolni rossz úton)

Futóműállítás
(így is, úgy is kell)

Motortér
(Szívócsonkok, szelepfedelek és egyéb fém bizbaszok megtisztítása, polírozása, amit éppen igényel. Most eléggé gatyás külsővel rendelkezik. Enni szeretnék róla.)

Motortér tűzfal tömítése
(a felső gumikéder több helyen elszakadt már)

Hát, röviden ennyi. Menet közben még számítok nem várt cserélni, javítani valóra.

Az a célom, hogy egy olyan GTV-m legyen, mintha újonan vettem volna és én tekertem volna bele mind az összes (55K km) kilométert.

Jövőhéten kezdődik a közvetítés.

>> SzervizIgor145 // Alfa 145 1.6 boxer // 2011-01-15

elkopott...ennyi...tárcsa+betét

 
>> Szervizcseko76 // Alfa 156 1.9 JTD // 2011-01-15

a hétfői munkanapom (2011.01.10.) sorban állás közben az előttem álló túl udvariasan szerette volna kiengedni a mellette lévőt, de vesztemre mögötte álltam :( hiába a duda "rottyanásig" tolatott :( ; és az egész hetem erről szólt, lökös leszerelés, műanyag hegesztés, festés, visszaszerelés és a sok bosszúság.....