Blog
Régóta szemezgettem már vele.Ami visszatartott,hogy nem volt kedvem kábelezni.Be kellett volna kötni az ajtók nyitásérzékelőjéhez,meg 12 voltot is kellett volna vinni az ajtókba.Ráadásul nem egy e-bay-es kütyübe belefutottam már amit autóba hirdettek 12 voltosnak,de 5.5 V kellett neki.Most viszont szembe jött velem a tuti.3 db AAA-s elemmel működik,és hall szenzoros.Nem kell a nyitásérzékelő csak egy mágnest kell felragasztani a küszöbre.Elvileg a kárpitra kellet volna tenni kétoldalúval,de ez a megoldás nem nagyon tetszett.Ráadásul a mágnest se lett volna hova feltenni.Az ajtókárpitokat viszont gondolkodás nélkül szétvágtam alulrol.A kütyüt felragasztottam egy l alakú lemezre,amit két csavarral rögzítettem a kárpithoz.Így nem látszik abszolút,csak ha valaki aláfekszik a nyitott ajtónak.Az elemcsere is megoldott íly módon.És a pici mágnes se látszik,csak ha nyitva az ajtó.Ha már lúd legyen kövér.Mind a négy ajtóba rendeltem.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1514226260-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1514226284-10503-blog.jpg


Már egy ideje megérkezett a két hátsó toronyszilent,valamint előre a két gumi fékcső.Csak ihletet gyüjtöttem a cseréhez,és vártam hogy legyen pár szabad napom.Azt már rég megtanultam,hogy autót szerelni csak úgy szabad,ha az embernek nincs kicentizve az ideje.Olyankor minden flottul megy.Szerszám nem sok kellet.Pár dugókulcs,imbuszkulcs,fél kilos kockakalapács és legalább három különböző méretű hidegvágó.Előbbiek nem baj ha minőségi darabok.Ha már szétszedtem kicseréltem a hátsó rugókat is az újakra.A régieknek sincs semmi baja,de ha már meg van.Ahol fém találkozik gumival mindenütt kapott bőven szilikon zsírt.Délre meg is lett a hátulja.Délután kicseréltem a két fékcsövet,meg ha már fel volt emelve az olajat is lecseréltem.Ez is aktuális volt már.Bónuszként felöntöttem szélvédő mosóval.Ujabb 10 k kilóméterre felkészítve.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1514225552-10503-blog.jpg

Új kis kedvencem amint a kezeim közé került, jelezte is hogy törődjek vele.187100 km-nél komplett vezérlés, szűrők és termosztát cserével indítottunk. Nem jön a víz motorháztetőn lévő spricnikből. Motor megy, az vétel előtt volt cserélve. Így hát elkezdtem lebontogatni a csöveket, a motorháztető zajszigetelőjét. A tartálytól jövő cső és a burkolat alatti csövek közötti kis toldat konkrétan darabokra tört a kezemben. Kicseréltem újra, de még mindig nem jött. Lebontottam még jobban a zajvédőt, kihúztam a csöveket, a spricnikbe menő toldatokat kifújtam. Nem jó a szélvédőmosó íze :D Folyadék jön szépen, visszadugva még mindig nem jó. Sűrített levegővel kifújtam a spricniket, visszadugva minden tökéletes. A tartályhoz közelebbi kis csatlakozó kapott egy kis szilikont mert enyhén lötyögött. Szigetelés vissza és mindenki örül. Lesznek még apróságok, tolatólámpa kapcsoló és féklámpakapcsoló csere, írja a hátsó ködlámpát hibának ami működik, illetve későb egy kettőstömegű és kuplung csere. Kicsivel túl a 187 ezredik km-jén, tizenhárom évesen, abszolút jónak gondolom ezt a listát. Már most nagyon szeretem.




Sok töprengés, utánaolvasás, vélemények után végül KONI Sport lengéscsillapító szettnél döntöttem.
A gyári szett is jó még, de ha már ninden más új kerül bele, legyen ez is az.
Nagyon kíváncsi leszek. Mindenhonnan csak jókat hallottam Róla.



Fűtőventilátor Motor cseréje és a vezérlésének javítása!
Sajnos a legjobbkor törik le a szénkefe a ventilátor motorról, így zárlatot okozva hazavágta a klíma vezérlését is! :D
A ventilátor motor cseréje egy bontottra, és a vezérlésének a javítása (FET-ek cseréje, 2db IRFZ44V ).


Olaj-, és olajszűrő csere 215655 Km-nél, végre Seléniát kapott! :)
Beletöltött motorolaj: SELENIA 20K,
Olajszűrő: CHAMPION






Mikor van ideje az embernek kocsit mosni, kitakarítani? Hát dec.24-én délelőtt, plusz 9 fokban:-)
Kitisztítva be a helyére.





Megint akadt egy kis "barkácsolni való" az autómon.Így tíz év után elfáradni látszottak a csomagtér tetőt tartó gázrugók.Beszereztem egy párat-igaz csak második nekifutásra tudtak megfelelő méretűt adni az autósboltban-és egy fél óra alatt megoldottam magam a cserét.Most már nem kell attól tartanom,hogy "fejbe ver" saját autóm,miközben a csomagtartóban pakolászok:-))!
Ma végre eljutottam odáig, hogy az egy hónapja beszerzett új emblémákat lelakkozzam és lecseréljem az Alfán.
Egyszer már voltak cserélve az autón, de a polírozást nem díjazták az utángyártott emblémák, így most felragasztás előtt lefújtam őket keréktárcsa lakkal.
Első alkalommal még nem mertem leszedni a régit, így csak rá lett ragasztva az új a régire... (nem volt túl esztétikus) Ebből kifolyólag a mostani alkalommal 4 emblémát kellett leszedjek. Az utángyártottakkal nem is volt gond, könnyen alá tudtam nyúlni csavarhúzóval, és lefeszíteni. Az eredetikkel már többet kellett küzdeni. A széléről nem sikerült alányúlni, így végül középen megvágtam és belülről kifelé haladva feszítettem le az emblémákat.
Egy kis tisztítás után már mentek is fel az új lakkozott emblémák, remélem tovább fogják bírni mint az előzőek :)