Blog

A jobb hátsó kilincs szerkezete egyszer csak eltörött, és lötyögött. Az ajtóval így jól megkínlódtam, mire be tudtam csukni.
Kilincset az olasz autobontóból rendeltem.
A cserét egyik kollegám csinálta. Nehéz volt megoldani, hogy kinyissa az ajtót, hogy le tudja venni az ajtókárpitot. Egy csavar be volt rohadva, ki kellett fúrni.
Az egész csere kb egy bő óra volt.

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2018-01-25

Egy hosszabb út alkalmával hazaérkezve nem tudtam rendesen váltani, a kuplung felengedésekor pedig az autó nem mozdult csak remegett. Elsőre motor- vagy váltótartó bak törésre gondoltam, de alánézve semmi ilyet nem láttam. Kezdtem aggódni, hogy akkor talán a váltóm mehetett tönkre.

Az autó tegnap szétszedésre került és kiderült eltört a kuplungszerkezetem. Azóta a csere is megtörtént. Valeo szett került bele.

A javítás Német Misi műhelyében történt.

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-01-24

Az előző posztban említett defekt után úgy döntöttem, hogy veszek egy pár új abroncsot az első tengelyre, mert egyébként sem voltam túl elégedett a mostani téliekkel. Legkésőbb ősszel leváltottam volna úgy is.
A választás a Vredestein Wintrac Xtreme S-ekre esett. 225/50R17. Kíváncsi leszek rájuk, hogy milyenek lesznek.

>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2018-01-24

Fagydugó kicserélve.
Az új hűtőn, a Turbo hűtésére szolgáló cső furata elég karcsú volt. Felfurtuk a gyárival megegyező méretre.
A klíma hűtő felfogatásait 0.5cm el arréb kellet csúsztatni.
A Hűtő felső ága ledugózva.
Hűtők a helyükre kerültek, belettek kötve, fagyállóval feltöltve persze megint szivárgott. Most épp a hőgombánál, utána húzva amennyire lehetett, de nem szünt meg. Fagyálló leenged , réz tömités helyett most alumínium került. Meg is szünt a szivárgás. Legalábbis a gombánal az alsó vízcsőnél folytatta, fagyálló megint le. Vízcső lehúz, alul felűl az öntésnek szép nagy körme volt amit lecsiszoltunk. Össze raktuk feltöltöttük és por száraz minden. Össze szereltük.
Fényszoró burkolata ki furva A Xenon miatt.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-01-24

Ma megérkezett, és hamar ki is cseréltem a kuplung és a fékpedál gumiját.
Érkezett még 21W izzó helyére led, ezeket a tolatólámpába raktam be. A fénye nem lett nagyobb csak fehérebben világít. Így az is kiderült, hogy a tolatólámpa nincs a CAN-Bus-ra kötve. Volt némi kontakt hiba a a jobb oldali lámpa csatlakozójánál (gyengébben világított a tolató, és a ködlámpa is a jobb oldalon), pontosabban a testelésnél, így ezt is javítottam. Ha nem jött volna a led, lehet sose veszem észre... (ilyen világítós dolgokról nem tudom hogyan lehet jó képeket csinálni, de azért megpróbáltam.)

>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2018-01-24

Igencsak bent fogott a kuplung pedál, így kiszedtem az akksi tálcát és nem túl szép látvány tárult elém. A munkahengerrel együtt sikeresen letörtem a konzolját, így kapott újat a tatai bontóból, Magnetti Marelli munkahengerrel egyetemben, ami volt a polcon elfekvőben. Sok-sok légtelenítés után használható az autó, de messze nem az igazi, így tervek szerint jövő héten kap egy TRW gyártmányú főhengert is. Castrol Dot 4-et egy literes bontatlan dobozt átvettem pajtástól, azzal lett feltöltve. Folyton visszadobta a felső holtponti jeladó hibát, így azt is kapott a bontóból. A check engine első indításra eltűnt. El van törve a kulcsház, néha nem érintkezik, így azt is hoztam. Később összepárosítom a mostani belsejével. Folyt. köv.

 
>> Szervizricsko96 // Alfa 145 1.4 Twin Spark // 2017-03-24

Megadta magát a vezérlés, így ki lett cserélve az egész. AC pumpa, szűrő, 2 gyertyakábel, szelepfedél tömítés.

 
>> EseményCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-01-24

Nem olyan rég megtudtam a pontos születésnapját az én kis drágámnak. Nemsokára nagykorú lesz, így valami aprósággal, de meglepem őt :-)

Születési idő: 2000, Május, 23

 
>> SzervizDömpi (il dottore) // Alfa 147 3 ajtós FL // 2018-01-23

Eljött az ideje a 147 nagyszervízének.

- Váltóolaj csere (Tutela CAR ZC 75 SYNTH SAE 75W-80 EPAPI GL5 MIL-L-2105 D LEV)
- Levegőszűrő csere
- Fékolaj csere (TUTELA CAR TOP 4 for Alfa Romeo Szintetikus NHTSA n. 116 DOT 4, ISO 4925SAE J1703-J1704 CUNA NC 956-01)
- Komplett vezérlés csere (INA szett)
- Hátsó ablaktörlő gumi csere
- Tompított izzók H7 emeltfényűre cserélése (GE)
- Futómű szilentek, féktárcsák/betétek ellenőrzése (bal eleje koppan kanyarban)
- Fagyálló ellenőrzés és utántöltés

Tervben volt még
- Üzemanyagszűrő csere, de mint kiderült, a 147 1.6 TS-ben nincs
- Szervóolaj csere (TUTELA GI/A ATF DEXTRON II D LEV SAE 10W) - de annyira patika tiszta volt, hogy felesleges lett volna cserélni.

A futómű és a fékek hibátlanok, a bal elülső koppanást a műhelyben nem lehetett előidézni. Ebből az következik, hogy vélhetőleg van valami kezdődő dolog, ami majd idővel és a méterekkel kiadja magát, de egyelőre beavatkozást nem igényel.

Mellesleg a vezérléscserét pont jókor sikerült elkapni. A kocsit 70 440 km-el vettük. Anno a szervízkönyv szerint 60-ezernél megvolt a vezérlés csere, ergo az akkori vezérlés máig még csak 43-ezret futott.
Igenám, de eltelt 6 év! (Volt 2 évig feleségem GYED-en, amikor is a két év alatt ment a kocsival 5-ezret).
Az idő vasfoga pedig dolgozott...az egyik görgő nem járt egyenletesen és mára 1 cm-re el is húzta a szíjat (ld. fotók). Ez persze a védőburkolattól nem látszott.
K*rva nagy mákunk volt :)...no meg Gabriel Arkangyal is vigyáz az alfáinkra.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-01-23

Igazi fából készült, Németországból :)