Blog
Valójában az autó a feleségem szeme fénye, de kérésem ellenére sem képes vezetnie a blogot, nekem pedig így nagyon nehéz visszakövetni mikor mi lett cserélve, javítva, ezért úgy döntöttem nyitok itt a kocsinak egy blogot.
Az autó eredeti adatlapja itt található: Signora Dömpi
Végre megérkezett a ebay-ről kemény 11e Ft-ért rendelt felniközép a téli speedline felnimbe. Sajna ami a nyári 19”-os felniben van nem tudtam felhasználni, mert lötyögött benne. Ezért is adta nekem Shadin anno, mert ő is beszívta a gyári felniben.
Ez, amit rendeltem nagyon patent. Kíváncsi leszek mikor kopik majd le az alfa logo.
Amúgy jó a dobozon a felirat:
“Ricambi Original”
“Made in China”
😁😁😁😁😁



WTF: RPM sensor?
Ma 20 km gondtalan autózás után megálltam a SPAR parkolójában kb. 500 m-re otthontól és 250 m-re a szerelőm műhelyétől.
10 perc bevásárlás után, visszaülve a kocsiba indítottam...de nem indult. Forgatta, forgatta, forgatta, de nem rántotta be :(
2-3 próbálkozás után sem :(
Hívtam a szerelőm, de vidéken volt, úgyhogy jött a telefonos help: hallgassak rá megy-e a szivattyú. Géptető fel, gyújtás ráad...valami halkan zúgott, de nem esküdtem meg arra, hogy a szivattyút hallom.
Ezután benyomtam a sofőr ülés előtt alul az üzemanyag vészleállító gombot, majd levettem az akkusarut és 10 mp után visszaraktam.
Ezután pöccre indult, de dobott hibakódot.
Hazaérve direkt nem állítottam le a kocsit, hanem rögtön kiolvastam: P0335 RPM sensor
Kisvártatva leállítottam majd percekkel később indítottam és indult rendesen.
Ez a főtengely jeladó lenne? Cseréljem most, vagy várjak előjön-e újra a hiba?
Mivel a hiba a következő két hétben újfent előjött, jallamzően akkor, mikor bemelegedett a rendszer, és mindig kb 5-10 perc hülés után gond nélkül indult, immár biztos voltam benne, hogy a főtengely jeladó lesz
Főtengely jeladó cserélve: Gyári Bosch-t kapott.
Le sem kellett venni a motorvédőt, kb 5 perces művelet volt.



Tegnap kinyitottam a nagykaput....
... az Arkangyal fenekével😩
Még most sem értem hogy lehettem ekkora marha.
Kinyitottam a nagykapu egyik szárnyát, a másikat meg nem.
Rückwärtz, majd CSATT.
szerencsére kifelé nyílt a kapuszárny, így csak egy kis kerítésfesték kenődött a kocsira, amit ablakmosóval le tudtam szedni.
Óriási mákom volt!!!
Ekkora barom nem lehetek!!!
Odab*sztam a felnit a k*rva mélygarázsban.
Közel akartam húzódni a jegykiadó konzolhoz, mert relatíve rövid a karom...erre tessék.
Tiszta lelkibeteg vagyok😩
Gumisom megnyugtatott, hogy nincs gáz, jövő héten esztétikailag rendbe hozza, szerkezetileg a gumi rendben van. A felnit is kijavíttatom.
De akkor is ! Bakker, hogy lehetek ennyire gyík???
Szarul is van kialakítva a lehajtó, mert jobbra kis ívben kell befordulni és a kanyarban van a sorompónyitó konzol, ráadásul szerintem kissé túlzó az a kilógó betonalap, aminek mellesleg le le is kerekíthették volna a szélét.
Az a bosszantó, hogy már sokadszorra megyek le ebbe a mélygarázsba és még sohasem ütöttem oda a felnit.
UPDATE:
A hiba teljes mértékben ki lett javítva.



Szóval.
Hazaérve Nagybörzsönyből, kipakolás után elvittem az Arkangyalt fürödni. Onnan irány a nagyi, lássa hogy egyben vagyok :)
Ahogy onnan indulnék haza, egy nagy csattanás, kocsi lefullad, égett gumiszag. Újraindítom, erre nincs szervó, majd van szervó, de visít mint állat. Óvatosan gurulok, utcasarkon megint elmegy a szervó. Leállok, géptető föl: szíjjak rendben, szervóolaj nem habzik (tehát nem a tartály szűrője).
Na irány óvatosan a szerelőm,
Nézi, majd felhorkan: szétesett a főtengelytárcsád!
Jah. Levállt róla a gumi, innen volt az égett szag.
Másnap ki lett cserélve.





Éreztem, hogy nem lehet tovább húzni, dehát az idő...
Szóval már egyeztettem Csörivel, hogy vinném, de sehogy nem fér(t) bele az év végébe.
Úgyhogy az év eleje megint egyeztetéssel kezdődik majd.
Az ok:
már nagyon nehezen veszi az egyest, kettest, és a kuplung fogási pontja is nehezen található, szóval valszeg kuplung és kettőstömegű csere lesz ebből, de ezt rábízom a szakemberre, hogy mi a gond.
Addig is áll, és pihen.
Ismét eltelt egy év, ismét nem vezettem rendesen a blogot, de most leírom a fontosabb dolgokat:
Kapott új:
-turbót és csöveket
-kipufogó sortömítést
-termosztátot (ismét)
Kétszer cseréltünk olajat és szűrőket, felraktuk rendesen a küszöböket,illetve vizsgázott is.
A szerelem töretlen :)
Már a Póknál is volt egy kapcsoló, ami megakadályozta hogy az antenna kimenjen, ha nem a rádió szólt. PHuBi is kapott ma egyet.
Homasitáéknál járva szemet vetettem egy házzal ellátott LED-es kapcsolóra. Bal oldalra szántam a műszerfal alá, ahol a sub potija is van. Belenéztem a belsejébe és ihletet kaptam. Miért ne tenném a váltó elé?
Csak egy azaz kettő 20 mm-es lyuk kell és megvan a duda kapcsoló helye is.
A gondolat tett követte.
Kifúrtam, beszereltem, beforrasztottam, működik. Tetszik, mert nem feltűnő.










