Blog
Remélhetőleg ez volt az utolsó nagy szerviz, szinte az egész autó ki lett már cserélve. Most már szeretném használni is. :-)
Szóval turbó felújítással indult, mert elég hangosan huhogott már. A Wizard Turbo-nál felújíttatva. Cserélve lettek az olajhűtő radiátor csöve is, mert szivárogtak. A HÉFAL Kft. gyártotta az új csöveket. Az olajhűtőt el kellett vinni esztergályoshoz, mert az egyik csövet rögzítő csavar beletört az alu házba. Aztán... elinduláskor és váltáskor kattant a kardántengelyen valami, így az is fel lett újítva. GEORGE bratyómnak köszönhetően kicseréltem az első fényszórókat, mert belülről elkezdtek sárgulni és repedezni. Az új lámpák az Elaforg-tól érkeztek, majd kaptak kavicsfelverődés elleni fóliát is. És ha már ott volt az autó a szerelőnél akkor olaj + szűrő csere, gázolajszűrő csere, légszűrő csere.
Úgy érzem valamit kihagytam...
Költségeim:
- Turbó felújítás + tömítéskészlet: 108000 HUF
- olajhűtő csövek: 27000 HUF / 2db
- Kardántengely felújítás: 60000 HUF
- TYC fényszórók: 53875 HUF / pár
- Fényszóró fóliázás: 20000 HUF / 2 db
- Motul 8100 X-cess 5L motorolaj: 16820 HUF
- Szűrők: korábban vettem őket, már nem tudom mennyiért
- Munkadíj: 90000 HUF
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110363t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110364t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110365t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110366t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110367t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110368t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110369t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110370t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110371t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110372t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110420t.jpg)
Észrevettem hogy fogy a víz a tartályból. Tudtam bal oldali olajos vizcső a hibás. Megette az olaj. Láttam már rég olajos, előbb utóbb csere lesz. Persze mindnki szabadságon, senki nem ér rá. Végül magam cseréltem, nem vártam tovább, féltem eldurran a cső. Szétszedtem, kipucoltam. Hibátlan lett.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110355t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110356t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110357t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110358t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110359t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110360t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110361t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110362t.jpg)
Egy szombati napra volt időm kilátogatni idén, azt is csak délután, mivel délelőtt még a félév utolsó vizsgáját le kellett tennem. 3-as lett és én boldog voltam.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110351t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110352t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110353t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110354t.jpg)
Km : 218.500
Még év elején írtam a kocsiról, azóta történt pár dolog, még egy váltó elvérzett és 2 kuplung , kapott egy R110 pumpát és kapott Colombo & Bariani vezérműtengelyeket , jelenleg 436ló és 723nm vagyunk csak símán dízelel, methanol ki került.
Kuplung kérdés egyelőre megoldva , 5 agú szinterrel és dupla nyomólappal.
Versenyeken is ott vagyunk , sajnos puntokkal nehezen bírok de probálkozom ,sajnos nagyon könnyüek.
Kapott egy halál pontos nyomás mérő órát is ami map szenzorról kapja a jelet .
kb ennyi egyelőre , a 436lovas program nem a kihegyezett , következő versenyre csinálok egy olyat és megmérem , remélem 450-460 lovat el érem.
motor még mindig a gyári és hibátlan , ami fogy az a váltó , és kuplung ,de ez legyen a legnagyobb baja.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110339t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110340t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110341t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110342t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110343t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110344t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110345t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110346t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110347t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110348t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110349t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110350t.jpg)
Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember. Szóval nem is nagyon értem, hogy telhetett már el 2 év, mióta átvettem az autót, de eljött az ideje a 2. éves szerviznek is.
Mivel a 07.11-ei Rammstein koncertre már kivettem egy szabit, így kézenfekvő volt, hogy aznap délelőtt elszaladok az autóval megejteni az éves revíziót.
A szokásos olaj és szűrők cseréjén túl így a 2. évben a fékolaj is cserélve lett. Kellett még egy fényszóró beállítás is, mivel észrevettem, hogy nem jól áll be a xenon és nagyon magasra világít. Ezt sűrűn jelezték nekem éjszaka a szembejövők is. Most már viszont minden rendben.
A legjobb része a dolognak, hogy anno befizettem a 45k km / 3 éves Easy Care csomagra, így ez a szerviz sem került nekem semmibe :D
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110326t.jpg)
Előbb-utóbb minden GT-nél és 147-esnél eltörnek a patentek amik a légzsák takaró műanyagot tarták a helyén. Amikor megvettem az autót rendeltem 2db patentet a többi alkatrész mellé, de csak most törtek el, úgyhogy gyorsan kicseréltem 10 perc alatt.
2db kell.
Cikkszám: 71713084
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110322t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110323t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110324t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110325t.jpg)
Mivel a becsípődés gátló nem működött a bal oldalon ezért az ablakot csak kb 5 centinként lehetett felhúzni. Próbáltam kalibrálni, meg google-zni a megoldást, sikertelenül.
Leszedtem a kárpitot megint...a fenébe az egyik csatlakozó nem volt összedugva. Én ott sem voltam. 😅
Elkészült az alumínium helyett rozsdamentes anyagból az egyedi felirat.
A rajta lévő matricát GT cartárs készítette, ismét remek munkát végzett, köszönet érte!
Sokat "dob" az autón, ezzel még egyedibbek vagyunk :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110313t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110314t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110315t.jpg)
Idő közben leszereltem a hengerfejeket és az olajteknőt. Ez a motor már volt szétszedve. Az egyik dugattyú tetején jobban, kettőn kisebb mértékben látszik hogy valamit "megevett". Feltehetőleg a a perselyeket is cserélték. A hajtókat és főtengely csapágyakból 1-1 db-ot szedtem csak le az olajpumpától távolabbi oldalon és mindegyik szinte hibátlannak tűnt, ezért nem is fűztem szét. Remélhetőleg a gyűrűket is cserélték amikor szét volt szedve. Az olajteknő csavarjaiból viszont kettő is beletört, ezeket szenvedés volt kiszedni.
A hengerfejeket a győrzámolyi 2T+M síkolta. A szelepeket becsiszolta és a szelepszár szimmeringeket kicserélte. Payen tömítéskészletet vettem, ezek is ebből származnak.
A további összerakás folyamatban csak sajnos kevés az időm.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110308t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110309t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110310t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110311t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110312t.jpg)