Blog

>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-04-01

Nem voltam biztos benne, hogy a Slick gumik elférnek a 9 colos kerékkel az autó alatt, ezért elkezdtem keresgélni a sárvédő szélesítés lehetőségét. Találtam egy terepjárókhoz ajánlott kb 25 mm-es elvileg festhető öntapadós gumit. Rendeltem is belőle egy szettet, de ez csak 2 kerékjárati ívre elég. A 215 szélességű gumikhoz nem kellett felhasználnom, de a 240/610 R17-hez már mindenképp kellene. Viszont élőben szerintem nem nézett ki rosszul. Sőt, nekem tetszett is.

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-04-01

Papíron mindent kiszámoltam, de mivel nem vagyok profi versenyautó építő, ezért csak a próbában bíztam.
A Hankook honlapja alapján a 215/615 R17 C52 közepes keverékű Slick gumi 7-9 col széles felnire megy fel. A teljesítmény orientált felhasználásra mindig a gumi futófelületével megegyező szélességű felni az optimum, de a szélesebb felni keskenyebb gumi kombináció is jó. Ezt azért ajánlják kevésbé, mert a szélesebb felni általában nehezebb. Az én esetemben a 9 col szélesség adott volt, viszont ez a felni nagyon könnyűnek számít. A szerelt kerék a csavarokkal és kiegészítőkkel (már amelyiknél van). kb 3 kgval lett könyebb. A TSW felni a Michelin CUP2 gumikkal kb 21 kg volt, míg az Enkei a Hankook sliccekkel, a csavarokkal, nyomtávszélesítővel és tehermentesítővel alulról közelítette a 17 kgt. Megemelve is azonnal érezhető a különbség.
Van meg egy jelentős különbség. A Hankook slick 618 mm magas, míg a Michelin CUP2 634 mm volt újkorában. Gondolkodtam rajta, hogy emelnem kellene a hasmagasságon, amiatt kb 15 mm-t mert bizonytalan vagyok benne, hogy a Hungaroring rázókövein át tudok-e menni leérés nélkül szükség esetén.
A számolgatások fő témája az volt, hogy mennyire "lóg ki" a kerék a 25mm-es nyomtávszélesítőkkel. Erre az az eredmény jött ki, hogy pályanapon még elviselhető mértékben. A felni kb 20 mm-el van a karosszérián kívül, de mivel a gumi futófelülete kisebb, és befele hajlik, ezért a futófelület széle pontosan a sárvédő alatt van. Végül így még a féknyereg is elfér.
Kíváncsi leszek az én amatőr szintemen a kisebb rugózatlan tömeg és jóval nagyobb tapadás mennyit fog jelenteni.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-03-31

Először csak 1 kereket szereltettem, amivel fel tudom próbálni az autóra hogy mindenhol elfér-e.
Jövő héten meglesz a maradék 3 is, ha minden jól megy.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-03-30

Korábban úgy gondoltam, hogy a 9x17-es Enkei felniket eladom, mert túl nagy nyomtávszélesítő kellene alá, de újra átszámoltam mindent. Mivel ET45, ezért kell sajnos ekkora. Viszont ha a gyári 17-es felniből indulunk ki 215/45 R17 gumival, akkor néhány mm különbséggel ugyanoda kerül a gumi belső éle ha 215/615 R17-es sliccet használok, csak jóval szélesebb lesz.
Először 4x98-as darabokat postázott nekem a Tsnyomtávszelesito.hu ,de miután jeleztem a problémát korrekt módon cserélte 5x98-asra.

 
>> SzervizSpeed0102 // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2023-03-10

Elhoztam az autót a szervízből majd rá 4 napra vihettem is vissza.
Sajnos megadta magát egy O gyűrű az olajhűtő csövén + az olajszűrő tömítése is szivárgott
Ezen kívül észrevetem, hogy el van repedve a kiegyenlítő tartályom.
Ezeket cseréltettem mondván, hogy mostmár biztosan jó lesz.
Miután megint elhoztam az autót pihentettem 5 napig a mélygarázsban,
A 6. nap reggelén indítanám de az akkumulátor nem úgy gondolta. Sajnos megdöglött..
Szóval még vettem bele egy új akksit is még aznap és kicseréltem.
Mostmár tényleg minden működik.

KM óra állás: 279.314

 
>> SzervizGeorge1990 // Alfa 147 1.9jtdm Q2 // 2023-04-01

Kapott friss olajat a megszokott alkatrészeket kapta.
228205km

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2023-03-31

Felrakattam a nyári szettet. Görgőzni, javítani nem kellett.

93.899 km

 
>> Tuning és extraKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2022-11-30

Szereztem egy 2019 utáni gyári Alpine rádiót. Egyszerű volt beszerelni, minden adta magát. Lett Carplay, Android Auto, kicsit nagyobb a kijelző. Szebb a hangja, több a beállítási lehetőség. A gyújtást levéve ajtónyitásig nem kapcsol ki. Cserébe a kinézete nekem utólagos hatást kelt, és nincs olyan szépen integrálva a kocsi Canbus rendszerébe. A Uconnecten megjelentek a kocsi beállításai és a trip adatok. Most már csak a műszercsoport kis kijelzőjén. De ennyi áldozatot úgy gondolom megért a nagyobb tudás. Minden más tök jól működik, multikormány, mikrofon (még választható is hogy a kocsiét vagy a sajátját használja), usb és aux aljzatok. A cápauszony antennával használhatatlan volt a rádiója, visszatettem a gyári szárat, azzal tökéletes.

Tolatókamerát is fogad, ebből gyári kamera és összekötő kábel híján egy univerzális kínait szereltem be. A gyárilag ezzel szerelt autókban a 31 és 32 pineken jön be a jel, ezt kikerülve a fejegység kötegére ráforrasztottam egy szabvány rca aljzatot.

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2022-11-11

A téli kerékszett felkerült

91.063 km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-03-31

55 éve, 1968 március 27-én helyezte forgalomba az autót egy derék olasz ember Mario Roma, valahol PEscara környékén, legalábbis a régi rendszámból ez derül ki. Míg használatban volt, számos tulajdonos birtokolta, voltak olyanok is akik csak hónapokig, de akadt köztük olyan, aki hét évig. 1985-ben kivonták a forgalomból. 2003-ig valahol pihent, ekkor jutott hozzám. Októberben lesz ennek is 20 éve. Repül az idő. Megmaradt, pedig annyira nem is vigyázhattak rá. 1985-ben, 17 éves korában is egy szép kis autó lehetett, amit sajnáltak a prés alá küldeni, de már senki nem akarta hajtani. Inkább őrizgették a mechanikailag lehajtott és elfáradt GTV-t. A karosszériát egyszer kívülről átfújták, gondolom mikor a jobb eleje és bal hátulja koccos lett. Egy tenyérnyi folt is került a jobb küszöbre, a küszöbvégek voltak picit igazítva, amit színezett rücsivel diszkréten eltakartak, de az összes eredeti ponthegesztés még megvan. A rozsda alig rágta meg ennyi év alatt, az alján ott van a gyári alvázvédelem. Két évig dolgozgattam rajta, hogy megbízhatóan működjön az úton és teljes állagmegóvó konzerválást kapott. Ekkor lekerült róla az Mk2-es első lökhárító és indexbúrák. Majd évekkel később a belsejében is típusazonossá vált, galambszürke szőnyeget kapott a megfelelő szabással és a fekete műanyag kormányközép váltotta a fát. A motortér és a hajtáslánc is évjáratazonos lett idővel. A tetőkárpit, az első és hátsó szélvédő és a hátsó híd nem volt a kezemben eddig, minden mást már legalább egyszer javítottam rajta. Legjobb tudásom szerint a külső tükör csak a két évvel későbbi modelleken voltak, tehát erre az autóra nem lenne kötelező felszerelni, illetve az évjáratazonos de Duetto dísztárcsák, amik nem rá valók.

Ez egy szerencsésen elég jól megmaradt és általam mechanikailag szinte teljesen újjáépített és életben tartott öreg autó.

Hosszú életet minden egyes Alfa Romeonak!