Blog

Az öt napos élményeim között ezt írtam: "- Tempomat gombja érzéketlenebb. Sokkal erősebben kell nyomni. Érthetetlen, hogy miért?"
Ma viszont rájöttem, hogy mi a gondom a tempomat "recall" gombjával. Egyszerűen nem úgy működik, mint a 159-nél volt. A szitu:
- Autópálya 130 beállítva, gurulunk.
- Jön egy 100-as korlátozás, finoman fékezve visszalassítunk 100-ra.
- A tempót gázzal tartva átmegyünk az alagúton.
- Korlátozás feloldva, elkezdünk gyorsítani gázzal.
- Gyorsítás közben a "Recall" gombot megnyomva a 159-nél átvette a vezérlést és rezzenéstelenül tovább gyorsít a beállított értékre. A Giuliettánál csak akkor fogadja el a gombnyomást, ha előtte teljesen levettem a lábam a gázról. Így egy "bólintás" benne marad a rendszerben, ami az utasokra nézve nem túl kellemes.
Még reménykedem, hogy bennem van a hiba és rosszul használom...

 
>> EseménySeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2015-12-05

Szerettem, de közel 8 év után eladtam. Jó kezekbe került, emiatt nem sajnálom annyira. Vicces, hogy egy hónapja még két Alfám volt (GT & GTV), most egy sem maradt.

Utolsó képem róla, amikor még nálam volt...

Sok-sok boldog kilométert! :)

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2015-12-05

Selenia racing 10W 60 al feltöltve

 
>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-05

6 Celsius fok, pára, és én rendszámot ragasztok :-)
Pityukomának köszönhetően sikerült szépen befoltozni 6 csavar lyukat a művelet előtt.

Matrica vízszintessége nem tökély, nem tudtam mihez állítsam és mire rájöttem, hogy a lökhárítóban gyárilag meglévő kis gödröcskékhez kellett volna pozicionálni, már fent volt :-(

Na mindegy, az előző autón lefelé konyult, ez meg kevésbé ugyan, de felfelé egy kicsit. Hajszárítóval melegen tartva vizesen ragasztottam.

Javaslom ezt a cikket.

>> SzervizMikeTheDevil // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2015-04-04

Motor csere mivel ez már sok olajat evett.Km óra állás jelenleg az új motornak 166500km
Új szíjakat, vezérlést, szíjfeszítő görgőket, vízpumpát, és olajat kapott :)

 
>> Autóápolásszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2015-12-05

Cserére érett a kuplung pedálgumija, mint a képen is látható lyukas volt már.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-12-05

Kicseréltem a jobb hátsó ajtóm ablakemelő szerkezetét, mert eltört már régebben ,és random lecsúszott az üveg , a fával kitámasztós módszer meg már nem volt elegáns :)

Végre erőt vettem magamon,hogy nekiálljak.
Donor ajtóm volt, így abból lett első körben kiműtve az alkatrész.
Mondjuk megpróbáltam lepasszolni a munkát némi kp fejében ,de lassan már odaig jutunk ,hogy egy szerelőnek könyörögni kell ,hogy munkát adjak neki pénzért cserébe.
Ez azért már nevetséges, mikor ilyeneket mondanak,hogy "miért nem csinálod meg te" , "tudod te is bármi közbe jöhet, Olasz" .
Azt válaszoltam ,hogy akkor meg is csinálom én ,amire jött a válasz,hogy kezdjük elölről, mikorra kell az autó.
(Persze innentől kezdve már nem nagyon érdekelt a dolog)
Na hagyjuk is 1.5 óra alatt megvolt, köszi Apa a helpet.

Minden működik.

 
>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-12-05

Megjött a gyári termosztátom. A mostani nem zár , amikor bejött a hideg rögtön észrevettem :)

grazie Erhard

>> Tuning és extraLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2015-12-04

Újabb szerelésen esett át a kicsi kocsi:
-hosszbordásszíj csere, mert már elég idegesítő hangja volt
-ékszíj csere, mert amikor sok-sok eső esett akkor bizony nem töltött lelkesen és már kezdett elkopni
-vezérmű+vízpumpa, mert megérett rá :)
Tervbe van egy olajcsere+szürő meg ami vele jár, meg egy alapos átnézés, mert engedi el az olajat valahol és az bizony nem jó, de viszont nem rozsdásodik be :) és meg kell nézni a turbót is, mert menet közben "fütyül"( lehet jó a kedve ;)
Kilométer:179764

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2015-12-04

A balesetnél vettem észre hogy a hátsó dob anyagszerkezetébe kis folytonossági hiány lépett fel ezért rendeltem egyet a Paragi muhelyből. A postának köszönhetően közel egy hétbe került míg megkaptam. Sajnos annak ellenére hogy elkérték a cső átmérőjét csak nem sikerült eltalálni a csatlakozást. Az egész cső egyforma vastag volt csak bevágták a végét. De attól ugye nem csúszik össze ha egyforma az átmérő. Így a régiről le kellett vágni es felrakni az újra. Hogy mennyire sikerült kiderül ha végre elkészül a hátulja. Amúgy jóval kisebb es könnyebb mint a másik így a csomagtartom alja se melegszik a kipufogó felett, de sajnos mivel Diesel sportos hangja nem igazán lett.