Blog

>> Szerviztofe // Alfa 147 1.9 JTD 115 LE // 2015-11-16

Lecseréltük a csúnya kék hűtőfolyadékot szép kímélő rózsaszínre

 
>> SzervizZabbancs // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-11-28

A teleszkópok már ki vannak kicsit, nem tartják meg a motorháztetőt. Kapott 2 újat :)

 
>> SzervizZabbancs // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-11-28

Már amikor megvettem láttam, hogy van egy-két olajfolyás. Akkor hirtelen az olajteknőt láttam. Utána jártam pontosan a dolgoknak, és konstatáltam, hogy a kuplung munkahenger elfosta magát. Ezek a munkahengerek engem kísértenek... eddig mindkét 33-asomba és a 156-ba is cseréltem. Semmi baj, a héten kap új BREMBO-t :)

 
>> SzervizL.A.Z. // Alfa 166 2.4 JTD // 2015-11-16

Ùj flexicsövet ès hátsò dobot kapott a drága , köszönet Marek-nek ès Bazin Gyulának / kimis111 / a hűtőkonzolèrt !

 

- életkor: 1.775 nap
- km óra állás: 189.936 km
- össz. menetidő: 2.710,13 óra (112,92 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 12.708,76 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,66 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 27,85 Ft/km
- átlagos napi futás: 107,01 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,029 %

Ha valakit érdekel, az oldalamon megtalál!

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2015-11-16

Hello Michelin télen is!

Próbáljuk ki a franciák legjobbnak mondott téligumiját: ma felkerültek a Michelin Alpin 5-ös gumik (225/45 R17 méretben)

Az első pár kilométer után az a tapasztalat, hogy nagyon halk, a mintája pedig vagány!

A felszerelés ezúttal az AKH-nál történt a Fehérvári úton: a súlyok, szelepek, szerelés, centrírozás összesen 11.885 forint volt.

A héten kap egy futóműbeállítást még a verda, aztán idén már nem költenék rá :)

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2015-11-16

Másodszor cseréltetem a jobb első kerékcsapágyat. Először 28.554-nél kellett kicserélni, (akkor még garanciában).

Két első fékbetét is bekerült, elkoptak a régiek (67.223 km-t bírtak!)

Egy ideje fütyül a turbóm, átnézettem, de egyelőre minden tekintetben jó értékeket produkál, jó a nyomás, nem eszi az olajat... azt javasolták, várjam meg, míg tönkremegy... :)

Köszönet az Autóház Budaörsnek, és Horváth Lacinak!

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-16

Érzésre túl közelre vetítettek a fényszórók, így hát ellenőriztem. Ugyan kicsit szűk a hely, a faltól a lámpa 2m-re van és ennek megfelelően 2cm-t ejtettem a lámpa tengelyéhez képest. Lejjebb világított, úgyhogy állítottam rajta.

Update:
Franc sem érti a lámpa vetítését, ha közel van a kép a falon akkor a bal oldali van feljebb, ha pedig távol, akkor meg a jobb oldali :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-14

Mivel hogy mazochista vagyok lecseréltem a fékfolyadékot a rendszerben. A fék nem gond ugyan úgy működik mint korábban.

A kuplung már kevésbé :-( Az 1.9-ben a kuplungharangnál egy konkrét légtelenítő csavar volt a toldó elemben. A 2.0-ban az csak egy légtelenítő szem, nem csavar, Mintha zsírzó tüske lenne.

Az olajcsere menete ebben az esetben:
- a kis szelepről le kell szedni a gumi kupakot
- majd a cső csatlakozás zéger gyűrűjét oldjuk
- a kuplung pedálhoz nem nyúlunk, kinti helyzetben hagyjuk!
- csövet ki kell húzni és a végét betenni egy gyűjtő edénybe
- hagyni kifolyni az olajat, gravitációs úton, majd utántölteni a tartályt
- feltöltés után tartály kupakot be kell zárni
- csövet visszatoljuk a helyére, de nem rögzítjük még
- kell plusz egy ember a következő művelethez,
- kézzel lassan lekezdi betolni a kuplung pedált, de óvatosan!
- eközben elöl hagyjuk a nyomástól kinyomni a csövet, tartva azt rendesen, hogy teljesen ne csússzon ki.
- ha jól csináljuk, akkor a kis "zsírzógombán" távozik a levegő
- addig csináljuk míg van benne levegő
- utána a csövet vissza toljuk és rögzítjük a zégerrel
- visszatesszük a gumi védőt.

Kb. ennyi. Egyszerűbb mint leírva.

>> SzervizZabbancs // Alfa 155 1.8 TS 8V // 2015-12-02

Párom használja, ő meg nem veszi észre, nem érzi annyira ha valami gond van, ráadásul én sem foglalkoztam vele mostanság, így össze is jött egy szép kis hibalista.
Mivel a Nagyvadnak még nincsenek magyar papírjai és Januárig nem is lesz még, így a 155-el fogunk menni mindenfele. Gondoltam hát mivel jönnek nagyobb utak, így itt az ideje, hogy neki essek annak a hibalistának.
A hétvége eredménye:
- múltkorában elszakadt egy kipufogó felfüggesztő gumi, ami magával rántott másik kettőt is. Egy gyors kókányolásal az út mentén sikerült megoldani a problémát, de most végre kicseréltem a 3 elszakadt gumit is, így végre szépen áll a kipufogó. Ha már ott voltam, a tömítést is kicseréltem :)
- eleje már régóta kopog, megelégeltem ezt is. Cserések lettek a lengőkarok és a stabpálcák is. És tádáááámmm megszűnt a kopogás :)

Van még tétel bőven a listán, így hamarosan folyt köv :)