Blog
Alap probléma: hidegen alapjárat ingadozás, 1000-1500/min-ig részterhelésen rángat.
5db injektor kiszerelése, bevizsgálása.
1db komplett injektorcsere
4db Bosch porlasztócsúcs csere
1db Bosch szelepcsere
Összerakás utáni újbóli bevizsgálás.
Más ennyiért autót vesz, vagy 5 komplett bontott motort. Hülye voltam, megcsináltattam. Utólag azt mondom, inkább hagytam volna az autót úgy, ahogy van, mert ezt az összeget nem lehet aggyal feldolgozni.
ÉS A LÉNYEG: hidegen ugyanúgy ingadozik az alapjárat, enyhe rángatás megmaradt alacsony fordulaton, bár padlógáznál talán nem kormol annyira... Mindegy, nem érte meg.

Tegnap levizsgázott Alfikám, persze botlás nélkül vette az akadályokat..:-), kék matricát kapott, fékek átlagon felül teljesítettek, a FUTÓMŰ ELŐL 68%, HÁTUL 69%, király !
A szélvédőt még februárban sikerült egy szerelés alkalmával elrepesztenem:
http://www.alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/27013
Az akkor 10cm-es repedés most már 40cm-nél tartott. Az akkor tervezett összegnél drágábban, de gyári beszállítótól származó üvegre lett kicseréltetve az első szélvédő. A felső fekete fóliacsíktól végre megszabadultam, meg a kőfelverődésektől is...
A színezett üveg helyett víztiszta lett, de így sokkal jobban tetszik! Eddig mintha homályos szemüvegen keresztül néztem volna a világot, most már minden szépen élesen tisztán látszik! :O)
A rain-x-nek is adtam egy esélyt. Bekentem vele az új szélvédőt (haverom rendszeresen használja). Elsőre jónak tűnik.
Halk nyüszsögő hang, majd hangosabb, végül ékszíj megint visított (:
2 feszítőgörgő kicserélve, meg újra kapott egy új ékszíjat.
Közben rászántam magam az olajcserére is. Alámentem Édikémnek, aztán fel is jöttem az aknából. Az olajleeresztőcsavar precízen körbegányolva valami tömítőanyaggal. Irány a szerelő ( persze előtte futottam egy-két "haveri" kört ). leeresztő csavar nem engedett, úgyhogy heggesztettünk rá egy anyát, szerencsénkre így fellazult. Olajat leengedtük, kitakarítottuk a furatot, megnézegettük,hátha van valami repedés - gondolva hogy nem véletlen volt összegumizva a fél teknő. Szerencsénkre nem találtunk semmit, ami feltűnt,hogy nem volt a csavar alatt alátét, valószinú ezt helyettesítették a pasztával. Pótoltuk, csavar (heggesztett anyával, sajna nem volt kéznél másik,de legalább legközelebb könnyebb dolgom lesz.) visszakerült,és pöpecül üzemel (:
castrol magnatec di 5w-40 olaj került bele.
( 233 764 km )
A szerelőnél 4000 et otthagytam, meg lett még heggesztve a kipufogóm. Ezen kívül kicserélgettem a levegőszűrőt,pollemszűrőt .
Meg volt végre a vezérlés cserével egybekötött "nagyszerviz" is.
Az elmúlt pár év egy kicsit sűrű volt a részemre, ezért el is felejtkeztem, hogy mikor volt legutóbb elvégezve. Azt tudtam, hogy 150.000km-nél kell majd olajat cserélni, de a vezérlésre nem emlékeztem. Visszakeresve a szervizfüzetben megdöbbenve láttam, hogy 2008. szeptember 05-én 120.235km-nél volt. Az előző olajcsere pedig 2010. május 18-án 140.000km-nél volt.
Ezért elkezdtem beszerezni a szükséges gyári alkatrészeket, közben viszont izgultam, hogy meddig bírhatja még a régi. Egyetlen hibajelenség, a szelepfedél tömítésénél látszodó némi olajszivárgás volt. Szétszedésnél kiderült, hogy nem csak kifelé, de a gyertyákhoz is került az olajból, illetve a tömítésen kívül egy gumiharang is elfáradt a gyertyáknál. Viszont a számomra legmeglepőbb volt, hogy a DAYCO vezérműszíjon semmilyen repedés nem látszott. :-))
Ezeken kívül csak a tervezett munkák maradtak, így ki lett cserélve:
- a vezérlés, a vezérlés modósítóval együtt
- a 8 darab gyertya
- az ékszíj
- a motorolaj és az olajleeresztő csavar a tömítéssel együtt
- a hűtőrendszerben (ha már szét van szedve) vízpumpa, termosztát és a hűtővíz.
A lényeg, hogy nem bosszulta meg magát a figyelmetlenségem és újra bátran lehet használni az autót. :-))




Hosszbordás szíj csere lett esedékes, a jobb első ködlámpa izzója ment ki, az ablakmosó tartályból jövő gumicső volt lukas és megérett már egy futómű beállítás is. Fagyállóval feltöltve.
A baleset miatt a hátulját javitani kellett. Végre elkészült es a helyére került. A kipufogón igazítani kellett egy kicsit. Most tökéletesen áll. Búcsúzóul még a bal első féltengelyt Csöri kicserélte. Holnap vagy holnap után elvileg elviszik. Kicsit sőt nem kicsit sajnálni fogom. Nagyon hozzam nőtt. De reméljük ha az égiek es a liesing cégek is úgy akarják jön az utód.




mivel törött volt a légszűrőház bontva vásároltam egyet 15000, és csere lett hátsó féklámpa izzókkal együtt. és mint kiderült működik az első ködlámpa csak erősen kell nyomni. kell majd mikrokapcsoló.
206 ezer km. Nagy az öröm, kapott új olajat, szűrőket. Más nem kell most, illetve törött a légszűrőház
0
357
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV