Blog
Életem legboldogabb napja avagy egy Alfa-talin nem csak szép autókat láthatsz hanem gyönyörű lányokkal is találkozhatsz.....akár életed párját is elhozza neked a kedvenc márkád. Páran ismerik a "sztorimat" de most megosztom hátha valaki nem hallotta:
2011.10.08.-án az első KUL találkozómra menet a kora reggeli csípős hidegben azon merengtem, hogy az előző napi eső vajon ezt a napot is tönkreteszi vagy autózunk majd 600 km-t egy kellemes őszi napsütésben. Szerencsére a napsütésé lett a főszerep és a szebbnél-szebb Alfák között felbukkant egy lány akivel majdnem pontosan 4 év után most szombaton örök hűséget fogadtunk egymásnak.....
Köszönettel tartozom pár Alfás barátnak akik segítettek szívvel-lélekkel minket az egymásra találásban és külön köszönet a segítségért akik a szombati napon velünk tartottak:
Györgyusz A "kontakt" aki nélkül ez a frigy nem jöhetett volna létre,
RedSoma164 A "prádéskocsi"sofőr
Mendieta és Gyopi A kísérők
Hangya A ceremóniamester
Halesz Az Amore képviseletében és végül A Giulietta aki összehozott minket Judittal....




5000 km eltelt az olajcsere óta, ránéztem a nívópálcára, egy nagyon kevés hiányozott, öntöttem utána, egész pontosan 300ml ment bele. 5000Km alatt nem rossz.
Amúgy Selénia 20K van benne, de a következő cserénél, ami decemberben lesz, mert akkor fog eltelni az egy év; 10W60 kerül majd bele. Külföldi fórumokat lapozgatva végül a GULF Racing 10W60 lesz


Volt egy kis hangja reggel az ékszíjnak és mint kiderült annak semmi baja viszont a klímakompresszor csapágya lötyög így az fel lett újítva és a klíma fel is lett töltve...
Öntja a hideget :D
Mióta megláttam képen videón tudtam hogy mihamarább élőben is látnom kell.Első alkalom a 2015 ös IAA Frankfurtban.Nem volt kérdés, szabi kiír és irány.Érkezés után irány a halle ahol a digó vasak vannak.Nem kevesen voltak.
Megláttam, tetszett, nagyon tetszett.
Kiderült lehetőség van a belső megtekintésére.A motortérről inkább képet teszek fel...Hosszú lenne leírni.A belső?
Beülsz ,otthon vagy.Kényelmes fotelek,semmit nem állítgattam jó volt .A kép ami bent fogad? Ízléses, sportos, nem ripacskodó.Kis egérmozi,ha D be tekered a kapcsolót egykis minivid fut le amin mintegy átvilágítja az autót.Jópofa. Kuplung könnyű, a 6 gangos váltó precízen rövid úton kattanik be a fokozatokba.A hátramenet kapcsolása férfimunka (derekasan feléd húzod koppanásig és balra fel).
A hátsó ülésre beszállás nem egyszerű.A küszöb hirtelen ível a far irányában felfelé.
Amugy kényelmesnek tünik 4 személyre a gép. A csomagtér nem túl nagy , alacsony, mélyebbre nyúló.Nem tudni lesznek e dönthető ülések, nem tudni egyenlőre semmit a motorvariánsokról ,váltókról.Hiába próbáltam infókat kiszedni a hosstess hölgyeményből ujabb infót nem tudtam meg azokon kivül amit az internetről szereztem.DE! láttam élőben.Még jobban tetszik mint a képeken.
A hölgyemény utolsó kérdésére miszerint szeretnék e próbavezetésre regisztrálni, sztem mindenki kitalálja a válaszom.
Kontaktadatok leadva, várom türelmetlenül a levelet, hívást..
meglátjuk :)








Eredetileg Crosswagon-t szerettem volna... De olyat ami nem akar darabokra hullani alattam, de ilyet sajnos nem találtam az országban 3 hónap alatt egyet sem. Pedig türelmes voltam. És bejártam az országot.
Már-már úgy nézett ki nem lesz ebből autó a síszezonra, amikor néhány nappal az indulás előtt utolsó pillanatban feljött ez a gép a hahu-n. Tulaj felhív, másnap már próbaút. Nem volt sok időm (3 napom). Nem bántam meg.
Szóval mint azt már írtam, kitűnő volt a próbaút, sok-sok Crosswagon után (mind gatya állapotban volt) az első ami "egyben" volt - érezhetően.
Egyedül egy kis füst volt nagy gázadásoknál de gondoltam kipucoljuk az EGR-t és nincs gond.
Kozmetikai hibákon és icipici apró diszfunkciókon (mind javítható olcsón-könnyen) kívül nem volt baja.
Sajna a Ti felnik nem jöttek vele, de az eredeti is szép és mivel tél volt örültem is, hogy kicsit ballonosabbak a kerekek.
Másnap már szerződés, harmadnap eredetiségvizsga és átírás. Negyednap indulás Ausztriába. Ekkor 207123km-t mutatott a számláló.
Mint sokan mások én is úgy voltam vele, hogy a korábbi autóknál nem vezettem dokumentációt, de elhatároztam, hogy ezúttal másképp lesz és egy stílusosan sötétkék Moleskine naplóba elkezdtem vezetni a szervíz és hasonló infókat.
Az első néhány hét még jól lement, de mivel nem tudtam a vásárláskor olajat cserélni ezért Februárban jött egy olajcsere (Selénia WR Diesel) szűrőkkel és egy generátor+akksi csere is.
Mert egy napfényes téli reggelen az Osztrák Alpokban kigyulladt a kis töltésjelző... Nosza le a legközelebbi autóvillamosságihoz.. ahol bemérték/megnézték és kiderült, a generátor "ist Kaputt".. :) Kérdeztem mennyi lenne a csere? Számoltunk és rájöttünk: annyira sok, hogy inkább egy új akksi és azzal a töltéssel hazajövök egy magyar műhelybe.. így lett egy csodálatos bivalyerős akksija a kocsinak, mert a helyi osztrák erők esküdtek a Németországban készülő "Moll" márkájú akksikra az Exide/Bosch/Varta stb.-vel szemben. Drágább is volt, de hazajutottam (350km) úgy, hogy itthon még 70%-ot mértek. Szerintem meggyőztek;)
Kicsit megkésve bár, de leírom az autó történetét mióta megvettem Seriff-től, az "előélet" 2014 előtt ott olvasható :))
A príma próbaút után megalkudtunk és megvettem nagy bizalommal. Ez 2014 január közepén volt :)
Azóta eltelt több mint másfél év, valamivel több mint 18ezer km és két komolyabb szervíz..
Folytatás és részletek következnek.