Blog
Telnek a napok. Jövök megyek, mindennapi használatban az autó, nem csak hétvégén állok ki vele. Bár lehet akkor jobban bírná...
Félegyházáról hazafelé jövet egy vw golf ültetve meg minden, éppen letolni készült az útról, de úgy, hogy már a csomagtartóban volt, mint az oroszok a spájzban anno. Nem hagytam magam. Úgy is ráfér a cuccra egy kis futás hát gyí. Golfika lemarad, én megálltam mert célba értem, és: furcsa zaj a motortérből. Óó neee!!
Dee dee! Igen. Szopórollerom nem hagyott cserben, és produkálja magát, hogy meglegyen a havi 25-50 ezres alkatrész, és szervízköltségem.
Most éppen a generátor szabadonfutója lett hangos. AlbaAlfáékkal már napi kapcsolatban vagyok, hát megrendeltem, 11600.- plusz pk.
Aztán még szerelő - mert a generátor csak a jobb első féltengely kivételével elérhető - meg persze egy autóvillamosságis bére. Hurrá.
És hogy minek látom a végét? Hát annak, hogy eladom, amint olyan állapotban lesz. Fogalmam nincs mit veszek helyette - németet, nem! -, de ez a gép egy pénznyelő cucc.
All in one. A kuplungom megint kezdett keményedni, egyre jobban zavart, így elébe mentem a gondoknak. Az Elaforgtól kaptam egy kihagyhatatlan ajánlatot, csakúgy, mint az olajcsere-szettre.
A nyolcadik olajcserére 15.540 km után került sor. Most végre tudtam tartani az általam kitűzött 15 ezres periódust :)
A szerelést az Autóház Budaörsnél végezték el.
A GT a vizsgán természetesen simán átment, de megállapították, hogy a bal első lengőkarom halódik, így ki is cseréltettem azt is. Köszi a törődést Horváth Lacinak!

Cseréltem a 6db gyertyát eredeti NGK PFR6B típusra.
188800Km
Megtörtént a generátor szabadonfutó cseréje+feszítő+szíj, illetve a hátsó fékbetétek lettek cserélve.A rugós rezgéscsillapító 2éve kompletten lett újra cserélve.
Felhasznált anyagok:
INA szabadonfutó
SKF feszítő
GATES szíj


Alfacitybe menet vasra ért a fékbetét elöl, a kopásjelző nem jelzett. Vagyis csak akusztikusan :) Rendeltem Albaalkatrész.hu-tól motyót (tárcsák, betétek), és a délelőtt kicseréltem. Simán ment minden. Ami kell hozzá: kerékkulcs, 12-es, 19-es kulcsok, 7-es imbusz.



Tényleg ünnepnap számomra, helyére került a motor/váltó több, mint 2 hónap után.
Délután negyed 3 vagy fél 3 körül kezdtük berakni és 5 óra körül már kitoltuk a ház elé. Könnyítette a dolgunkat, hogy nem voltam olyan buzgó, mint szétszerelésnél, így nem mindent a motortérben akartam helyére igazítani. Szétszedéskor külön levettem a kábelezést, külön a generátort, önindítót, elkötöttem a motort a váltótól, hasonló marhaságok. Két hónap alatt kicseréltem a vezérlést, lendkereket, kuplungot, kinyomócsapágyat, kipucoltam a szívósort, levettem az olajteknőt, kipucoltam és újra szilikonoztam, kicseréltem az olajfiltert, majd szépen helyére raktam az összes vezetéket, önindítót, generátort. Ezzel a módszerrel egyszerűbben tettük a motort vissza a helyére, mint ahogy kiemeltük. Akartam új bakokat vásárolni, de 2 rendelésből 2 ugyanaz lett, így egyiket feladtam, amiből meg volt 2 új, azt persze kicseréltem. Helyére kerültek a féltengelyek és a nap befejezéseként felöntöttem a váltót TUTELA Transmission Matryx olajjal.
Majdnem 2 és fél év után eljutottunk oda, hogy lefényeztessük az autót.
Az első és hátsó lökös teljesen lefújva, mindkét első sárvédőív a lökös találkozásánál javítva és a motorháztető is a jel mögött javítva. Természetesen egy teljes polírozás koronázta az egészet! Kapott egy új matrica rendszámot is. :)
Szükséges volt, mert rengeteg kisebb nagyobb sérülés volt ezeken a részeken. De végre megvan... :D
Egy-két kép az előtte-utána állapotról.





Hátsó ablaktörlőm megadta magát (1.kép). Mindig közép tájt egy ponton megállt. Kézzel rásegítve elindult. Leszedtem a fedelet de nem lehetett teljesen szétszedni. Egyik napról a másikra jött elő a hiba. Vettem a Tatai bontóból egyet (2.kép). Először rosszat küldtek így lett egy kör posta pluszba (3.kép). Kicserélés egyszerű volt. Kivettem a 10 csavart ami fogta bombabiztosan a műanyag borítást. Patentekkel nem volt gond már korábban letörtek. Kar lecsavaroz , belül három csavar kiteker és kész. Visszafele ugyanez.


