Blog
Az a helyzet hogy a 159-es ajtóhatárolói nyitáskor és csukáskor elég csúnya kattogó hangot adnak.Kérdeztem pár cartársat hogy mit lehetne vele kezdeni de mindenki azt mondta hogy csere.Én úgy gondoltam megnézem hogy miért kattog és kiszereltem.Először úgy tűnt hogy esélytelen a dolog de aztán rájöttem a titok nyitjára.Van két zárólemez mindegyik oldalon ami egy előfeszített rugót tart.A rugó alatt van két medúza alakú műanyag és nagyjából ennyi.A javítás annyi volt hogy szétszedtem,alaposan eltakarítottam majd zsírban gazdagon összeraktam és láss csodát csendben van.Hogy mennyire lesz tartós a javítás az majd idő alatt kiderül.
A kiszerelés menete:
1. A műszerfal alatti takarószövetet levettem.
2. A határoló rögzítőcsavarjait kivettem.
3. Az A oszlopban van a határoló amit az 1.2. pont után könnyedén ki lehet venni.
4. A takarólemez óvatos eltávolítása.(csavarhúzóval ki lehet feszíteni de csak annyira hogy a rugó még ne vágjon szembe aztán egy 8-as anyát a rugóhoz téve satuban kicsit összeszorítva a takarólemez könnyen kicsúsztatható!)
5. Tisztítás
6. Zsírzás
7. Összeszerelés a 4.pontban leírtaknak ellenkező sorrendjében.
8. Határoló és takarószövet visszaszerelése.









AlfaCity után első dolgom volt szervizeltetni a kocsit.
Első körben ezekre került sor.
Fék felújítás:
-Első Tárcsák Brembo 2db
-Hátsó Tárcsák Brembo 2db
-Első betétek Brembo
-Hátsó betétek Brembo
-Kézifék bovden 2db
-Féknyereg festék (piros)
Vezérlés:
-Vezérműszíj
-Feszítőgörgő
-Vezetőgörgő
-Vízpumpa
Egyéb:
-Levegőszűrő
-Olajszűrő
-Selenia motorolaj 5W-40
-Paragi Kipufogódob (ezt csak fel kellett szerelni)
-Kipufogó rögzítő 6db
Ezeket én kértem pluszba (legalább tudom hogy cserélve volt):
-Váltóolaj 2L
-Szervóolaj 1,5L
Megjegyzésként mondanám, hogy a hangja valami rohadt jó lett :D Nagyon illik hozzá ez a szolid dorombolós hang.
Hát nem mondom hogy olcsó volt de szerintem nem is volt drága főleg úgy, hogy nem a legolcsóbb alkatrészek kerültek bele. Mivel jó pár évig még vele tervezem az élete, így egyértelmű, hogy a jót kapja :D
És ugye még kimaradt a futómű felújítás és a fékolaj csere, az utóbbira nem jutott idő a féknyereg festés miatt.
Ezekre körülbelül szeptemberbe kerítek sort, addig még nyaralás stb, szóval gyűjteni kell.



Mivel furdalt több dologban is a kíváncsiság az autóval kapcsolatosan, ezért elvittem egy szerelőhöz (márkatárs, régen fiat szervizben dolgozott).
Egy napot nála töltött az autó és átnézte tüzetesen.
Mikor elkezdte sorolni a problémás részeket a kocsin akkor egy kicsit megkapaszkodtam, mert nyilván a komplett fékcserére számítottam, de a futóműre már annyira nem, vagyis tudtam hogy nem teljesen okés, de azért titkon bíztam benne hogy annyira nem szar.
És amikor odaértünk hogy azt mondta hogy a vezérlésem nem úgy néz ki mint ami 10 ezer km-t futott (ezt képen is mutatta) na akkor jutottam oda hogy megvan az első dolog amivel át lettem b...va vásárláskor (tudjátok, mint Gaben az üvegtigrisbe a napszemüveggel :D) , merthogy azt elvileg most cserélték. Egyébként pont ez volt az amire kíváncsi voltam, mert egy kis megérzés volt bennem, hogy mi van akkor ha csak kamuzott az akitől vettem, hát jó volt a megérzésem. :P
Cserélendő alkatrészek:
-Első tárcsafékek
-Hátsó tárcsafékek
-Fékbetétek
-Kézifék bovdenek
-Alsó lengőkarok
-Hátsó stabrudak
-Egy Lengéscsillapító (az egyik szivárog)
-Kipufogó rögzítők
-Vezérlés (kompletten)
-Motorolaj+olajszűrő+Levegőszűrő (ez esedékes volt)
Azt hiszem a feladat adott :D
A kompozás után elfoglaltuk a szállást, ami nem is volt messze a kikötőtől, a második képen lehet látni a kompokat.










a légkondi használatával előjött eg ymár meglévő probléma, zörög-nyöszög a ventillátor/motorja, ki van kopva a persely…
Útba ejtettem az érdi bontót, és előttem bontották ki a cuccost, így hibátlan lett….
otthon beszereltem gyorsan, hibátlan, csöndes
hello, nem vagyok nagy légkondi használó, de ez a meleg már indokolta…szóval megnézettem, félig volt, feltőltettem, és most hibátlan hideget fúj.(persze le is nyomáspróbázták)
A teszt véletlenül sikerült. Hazafelé a Hungária krt.-on, a Népliget magasságában sikerült rámennem egy rakományról leesett rögzítőheveder fém pántjára. Az előttem haladó autó elkapta a hevedert, és pont olyan szerencsétlenül dobta arrébb, hogy nekem már a fém pánton sikerült átmennem. Kikerülni sajnos nem volt időm és helyem sem, annyira hirtelen történt.
Azonnal megálltam. Persze szanaszét dudáltak és kisebb dugót okoztam, de nem érdekelt. Ráadásul nekem ordibáltak be, hogy valami alkatrész kiesett az autómból, pedig nem...
A bal első kerékkel kaptam el. A gumin egy karcolás sem látszik és szerencsére sem a felni, sem pedig az autó többi része nem sérült. Amennyire tudtam a nagy forgalomban, behajítottam az akadályt a járdára. Fotózni nem volt lehetőségem.
Valamikor a nyár elején már foglalkoztam a klímával. Gáz van, csak szelep, vagy ventillátor ellenállás lehet. Mindkettőt cseréltem, javítottam, a probléma maradt. Adig-addig, hogy álló helyben - persze a klíma dalrafakasztás próbálása közben- eldurrant egy klímacső gumi része, és elszállt az összes gáz. Ugye nem lettem ideges? De igen! Nem is kicsit! Azt hiittem hogy miattam történt.
Ma mikor a klímahűtőt, -mert a cső oda csatlakozott, és lehetetlen volt meglazítani az ötös imbuszos csavart- kiszenvedtem a helyéről vettem észre, hogy a csövet a kaszni dörgölte szét. Ez semmit nem javított a helyzeten pláne akkor, mikor a csavar feje inkább leszakadt, mintsem hogy kijött volna különböző spray-k használata után. Ugye nem vagyok ideges... De. Vagyis... Már nemtudom. Valahol ez az autó tiltakozik ellenem, azt érzem.
Tehát klímám nem lesz az idén. Én már nem feccelek tíz, húsz, harminc ezreket, csak azért, hogy ott tartsak, ahol tartottam a gáz kiszabadulása előtt egy perccel.
Ez egy szabadidőautó, mint anno az ARO volt. Minden szabadidőmet alatta töltöm, szereléssel.