Blog
Megtörtént a kipufogó csere. Alfacityre menet pénteken elugrottam Érdre Marklar155-höz a dupla dtm véges rendszerért, egy kis javítás, festés után ma fel is került a Piroskára.
Nagyon jól áll neki, sokkal formásabb a fara így :)


Mezőkövesdi kisebb nyaralás során Borsodba mentünk kirándulni és elértük az autóval a 15 ezredik közösen eltöltött kilométert. Az óra 190ezernél jár...

A vásárlás óta a következők történtek:
-Kapott új NKG PFR6B platina elektródás gyertyákat ( a régiekben 92 ezer km volt) a gyári előírás szerint 100,000 km-enként kell cserélni amúgy de azt nem vártam meg. Az elektróda hézag 0,75 volt az újnál 0,7 tehát nem volt elégve nagyon. Viszont az egyik gyertya jó rozsdás volt vizet kaphatott vhogy.
-Átbőröztettem a váltógombot és piros cérnával varrattam , illik az ülésekhez:)
- Beszereztem egy Sony CDX-G1001 típusú rádiót, ez karbonmintás és narancssárga a gombok világítása így teljesen illik a sportcsomagos belsőhöz, akinek karbonos a középkonzolja ajánlani tudom, illetve a CDX-G1101-es típust is.
-Féknyergeket átfestettem pirosra.
-Kapott hátul két új szilentet (az alsó a kerékagynál ahol a hosszlengőkar csatlakozik, jó nehezen jött ki melegíteni kellett de megoldottuk, az újakat saját célszerszámmal raktuk be)
-Megvettem hozzá a 6L Selenia Racing 10W-60 olajat , Mann olajszűrőt, hamarosan csere. Update: csere megtörtént ,az olajszűrőt egy "élmény" kicserélni :)
-Vezérlés+vízpumpa csere lesz holnap , Contitech szíjat kap Litens feszítőgörgőt, Győrben az Autófórum Riegler-ben csinálják. Ebben is 92 000 km van, nem kockáztatunk tovább :)
Update-> 2015.08.04. Vezérlés csere megtörtént, gyári szíj és SKF csapágyak voltak benne, Litens feszítővel, nem voltak megviselt állapotban sőt! 7 éve volt vezérlés csere Svájcban,tehát hiába voltak még jó állapotban az idő miatt le kellett cserélni. Így most nyugalom van:)





Az autóm alacsony fordulaton elég erőtlennek tűnt. Sokszor rángatott is, de a
gyertyakábelek és trafószárak cseréje után sokkal jobb lett. Azonban nem tökéletes.
Mivel szinte már mindent átnéztünk, hibakód meg nincs, így elkezdtünk Apukámmal
gondolkodni azon, hogy mi lehet még ? Rá is találtunk a változó légbeszívó rendszerre,
vagy angolul Variable Intake Systemre. Pár hete kompjúterrel próbálgattuk kivezérelni, és érzésre elég "vérszegényen" mozgott.
Akkor eldöntöttük, hogy szét fogjuk szedni. Meg is néztük az összes szakirodalmat ami fellelhető, én több angol fórumot is végigolvastam az ügyben. Bizony, ha ez nem jó, akkor az könnyen okozhat gyengeséget, rángatást.
Ma szétszedtük. Vért izzadtunk a két hátsó gumibak csavarral, de szétszedtük.
Alig két óra szenvedéssel a szívósor a kezünkben volt...
Az van, hogy be volt állva kivezérelt állapotban, mint a szeg. Ez azért kellemetlen,
mert állítólag (angol fórumon olvastam) valahol 3000 körül kell bekapcsolnia, és valahol 4800 körül ismét ki.
Ez azt jelenti, hogy pont alacsony fordulaton nem stimmel a "klapni" állása, ami miatt az egész változó szívócsonk vezérlés rezonancián alapuló elve semmit sem ér, sőt ront a helyzeten...
Maga a "klapni" egyébként kb. egy negyed körpalástnyi felületen fekszik fel a szívócsonk házra, ennek a negyedkörnek középpontjában fordul el.
Ez is volt a gond. Az elmúlt 15 év olajpárája és a beszívott "kosz" szépen beült alá és beragadt a klapni az elosztóházba. Mivel szétszedni nem tanácsos, így alternatív megoldást kerestünk. Először az alaphelyzet spirálrugója lett letakarítva szépen féktisztítóval, majd belelocsoltunk párszor fél lityi benzint az elosztóházba.
Jól kiöblögettük és utána szépen egy vákuumkompresszorral és 12V-tal leellenőriztük a rendszert asztalon. Álomszépen kapcsol. Könnyedén, ahogy kell. Gyorsan össze is raktuk.
Az autó alapjárata gyönyörűen kisimult. Még várnom kell arra, hogy a komputer teljesen rátanuljon, de már most szebben, egyenletesebben húz és klímával sincs "remegés".
Ismét egy kis sikerélmény :).
A sok jövés menés -meló miatt nem volt idő pont 10e-nél cserélni, de 11800nál meglett ez is. ismét castrol magnetic 5w40(kb 1 decit evett meg), olajszűrő, pollen, levegő és gázolaj szűrő…
Alfacity után utba esett HAhót, egy kis diagnosztika, ha okés akkkor kis "optimalizálás"…minden okés volt , kivéve 1 nyugtalanitó hiba, ami a magasnyomású szivattyúnál jelzett hibát…itthon ujra kiolvastuk, és "szerencsére" csak a a szelep(bosch)…amit 58e helyett megkaptam 40e-ért, optimalizálás 40e, olajcsere 20e.
optimalizálás: városban nincs különbség, klimával 6,3l, kint kb 5,5l, a gázpedál is élénkebb lett, jobban harap de még figyelem...
Történt az egy éjszakai kocsikázás folyamán, hogy egyik pillanatról a másikra megszűnt létezni az első, második sebességi fokozat. Nem láttam rögtön a hiba okát, így egy ideig pihentettem a kocsit. Ma rászántam magam, hogy a végére járjak. Először kiszedtem az akkumulátort és a tálcáját, majd első körben az olajat ellenőriztem. Az rendben volt. Utána jött a kulissza, ott nem sokáig kellett nézelődni, azonnal szembetűnő volt a hiba, az ellensúlyt tartó két darab 8-as csavar kilazult, s az a súly csak ott lógott. Meghúztam a csavarokat, kipróbáltam a sebességeket és tökéletes. Jobb, mint akkor volt, mikor a kinyomócsapágy miatt le majd fel volt téve a váltó.

Elmentünk St. Georgenbe egyet. Odafelé útba ejtettük a stuttgarti TV tornyot. Sajnos nem volt nyitva és nem lehetett felmenni. Hazafelé Thomannéknál jártunk (thomann.de).
Hazafelé elértük a 177.777 km-t, ami egyben azt is jelzi, hogy lehagytuk a Spidert a maga 177.623 km-ével. A fiatal lehagyta az időset...





Az autó megvétele után felmerült bennem, hogy kicserélem az IC-t egy nagyobbra, ennek a mostani nagy "szerviz" idején kerül sor. 6 nap telt el a megrendelés és az átvétel között (ebben benne van a hétvége is), de csak megjött. Türelmetlenül vártam a csomagot, ami tartalmazza a szívó illetve kipufogó rendszer csövezésének egy részét, valamint az intercoolert. Méretei: 550x260x65 a bordázott hűtőfelület, a teljes méret azonban 700x260x65, ami annyit jelent, hogy szélességében kb. mint a klíma hűtő. Ma este már helyére is szereltem az IC-t. Kimértem a rögzítő csavarok helyét, majd átfúrtam az első keresztmerevítőt (homlokot?). 8-as csavarok tartják, de a mérési pontatlanság miatt (tudom, kétszer mér, egyszer vág) szerettem volna egy kis toleranciát adni a felszereléshez, így 10-es furatot fúrtam. A vastagsága miatt nem fért be a keresztmerevítő mögé, így azt picit átszabtam, 15 mm-t levágtam az alsó lemezből. Lehetséges, hogy később készítek még egy segédvázat és hozzáhegesztem az alsó hűtőtartóhoz, hogy a két alsó menettel is rögzítve legyen a cooler. Hátra maradt a csövezés, ami gondolom nem kis szívás lesz, aztán kipuff, és az én oldalamról kész van mechanikusan, már csak szoftvert kell rá írni és indul a mandula. :)
Az utolsó kép, csak érdekességként...








Annyi mindent meg akartam/akarok csinálni a kis alfámmal, de diák mivoltom végett pénz és idő ügyileg nyárig kellett várnom, hogy elkezdhessem.
Szerencsére motorikusan és műszakilag még nem adódott gondom vele, habár melegben szeret néha hosszabban indítózni, hogy induljon, de nincs vele gond.
Elsősorban a belső terét alakítgatom, mivel nem nagyon tetszik ez a szürkés, régies-kopott utastér.
Szerencsémre egy nagyon rendes alfás srác, Bécitől sikerült jelképes áron ( egy tálca sör :) ) beszereznem egy ülésszettet ( QV-ból) , ami nagyon jó állapotban van, és négy ajtókárpitot. ( az első kettőt még fel is újíttatta pár éve )
Másodkörben jönnek hátsó lámpák helyére a lexus design kivitelű lámpák, és belső műanyagok. (középrész műanyag, műszerfal műanyag no meg a kalaptartó műanyaga)
Mindent egy sráctól szereztem, aki bont 145-ket,
Jövőhéten folytatom azokkal. :)






Ugyan vásárlástól már mentem kb 1500Km-t de most jutottam el oda hogy az összes olajat és folyadékot lecseréltettem.
Motorolaj, fékolaj, váltóolaj, szervóolaj, fagyálló...
Átnézve a vezérlés és egyéb kopó alkatrészek, az autó kitűnő állapotban van. Ici pici olajosodás látható a motor és a váltó kapcsolatánál.