Blog
Egy másik problémát is orvosoltam, ezt már pár hete, csak nem jegyeztem fel még:
A baloldali féklámpa valahogy sose volt jó. Kontakt spray-vel befújtam, akkor 1 hétig működött, aztán megint nem. Megmozgattam, befújkáltam, visszább hajlogattam a csatlakozó lábakat jó lett. Aztán 1 hét és megint nem világít. Arrggghhh.
Hát szétszedtem úra, de immár szétbontottam a csatlakozót is. Kimértem, hogy melyik a féklámpa szálja, és kihúztam az érintkezőt a csatlakozó burkolatából. Na igen..a hiba nyilvánvaló volt. És gyári beépítésű. Csodálkozok, hogy ez valaha jó volt.
Ugyanis sikerült a kábel szigetelésére rároppantani a csatlakozó tüskét. Egyszerűen nem volt blankolva a kábel. Ami miatt működött (néha), hogy 2 szálacska kilógott a szigetelés alól. Ez valameddig működhetett is, de most ez a két szálacska ami épp érintkezett már el volt oxidálódva.
Úgyhogy levágtam a tüskét, fel ónoztam, kapott zsugorcsövet, felforrasztottam, visszatettem a csatlakozóba és ennyi. Azóta JÓ!
Egy városi szaladgálós autónál könnyen gyűlnek a plezúrok. A TD is szerzett egyet. a jobb hátsó sárvédőívnél. Az egész autó "fellelt" állapotú, sok apró karc, ajtórányitások, apró puklik, ahogy egy 20 éves gyári fényezésű autó kinéz. Szóval szóba se jöhetett hogy fényezőhöz rohanjak vele. Majd egyszer kap egy teljes fényezést.
Most csak gyorsan le akartam fedni a "sebet", nehogy elkezdje enni a rozsda. Úgyhogy 1k javító spray-vel én magam vettem kezelésbe. A szokásos amatőr hibákat mind elkövettem. Van megfolyás, látszik a maszkolás vonala, és nem is lett túl magasfényű az eredmény, de így is jobb lett mint volt. Persze semmi komoly cél eszközöm nem volt itthon, se kitöltő kitt, se csiszolópapírok, úgyhogy kész csoda, hogy egyáltalán néz ki valahogy.
Az utolsó kép az a festés után készült, azóta még dolgoztam kicsit rajta. Gravírgépbe fogott pici filckoronggal és Prevent pasztával szépen elkezdtem eldolgozni az átmenetet. Már a jtd-nél bevált ez a módszer, egy elég erősnek tűnő karcot kivettem így. A polrozás így hihetetlen lassan halad, de halad. MAjd ha lesz időm és keményedett még picit a festék, akkor rámegyek megint. Alul a megfolyást is megpróbálom szépen ledolgozni. Tökéletes nem lesz, de legalább nagyon feltűnő sem.




2015.07.09-én végre a diesel-ek után elszántam magam és vettem egy 2.5 V6-os Alfát.
Sokat olvasgattam itt a fórumokon és nem bírtam tovább... érezni akartam ,hogy milyen érzés egy ilyen autó tulajdonosa lenni.
Nagyon -nagyon tetszik! :) Imádom a hangját ,tényleg most értettem meg amiről sokan beszéltetek :) imádom ahogy megy , 4000-től megindul és 7500-ig nincs megállás:)
Szóval csak ajánlani tudom mindenkinek!
Az autó nagyon jó állapotban van ezért is vettem meg. Látszik, hogy megkímélték Svájcban, gondosan szervizetlék, nekem is csak a kötelező szervizeket kell elvégeznem (olaj, vezérműszíj, szűrők stb.) A fogyasztása átlagban 11-re jött most ki, ebben van Pest, dugó, brutális gyorsítások szóval minden....később majd írok még hogy alakul! Reméljük hosszú távon is elégedett leszek vele:)


Fedett részen álltunk, így a nap nagyobb részét árnyékban töltötte az autó. Egész nap volt egy kis hiányérzetem, de nem tudnám megmondani, hogy mi hiányzott. Végül is jól eltelt a nap.
Negatívum, hogy a kézi mosóban a nagynyomású leszedte a festéket az autó elején lévő pajzsról. :-/
Saját készítésű videóm ITT érhető el.





Sajnos kiegett a flexibilis kipufogo csovem :/ aminek azoert sem orltem mert csak 2-3 honapja van nalam az auto, es egybol jonnek elo a kisebb hibak. :/ De nezzuk a jo oldalat : Legalabb az ilyen aprobb hibak miatt jobban megismerhetem az auto felepiteset.


kicsit már ki is voltak,meg volt egy kisebb kattogás a bal oldalról,vettem rá a Bárdiban 2 db új féltengely anyát!
144932 km





Felkerültek a krómozott visszapillantó tükör borítások!
A borítás cseréje egyszerű, a tükröket a lehető legjobban előre kell billenteni, majd felülről óvatosan feszítve lepattintani a belső kör alakú műanyag keretről. Ahogy lejön a tükör, már belülről láthatóak a borítást rögzítő műanyag fülek. A többi megy magától.
A következő optikai fejlesztés a krómozott kipufogóvég lesz, aztán jöhet a fényezés rendbetétele.







3 nap alatt beműtöttem mindent a helyére, köszönet a Mörus Carbon Arte-nak a munkáért:-)
1 hónap alatt készült el, de a végeredmény pazar.
( Nem fólia nem VTN, szénszálas karbonszövet )
part 2-3 ( aug.21. ) : kormány, alsó polcok, A és B oszlop is kész.
( plusz 1 nap )









Balatonról hazafelé tartva, sok csomag, 3 bicaj, 34 fok, stb., egyszer csak elmegy a kuplung. Illetve szerencsére valami maradt az alján, csak a felső kétharmad esett be, még haza tudtunk érni, és egyből elgurulni a műhelyig.
Alapos diagnózis után elkerülhetetlennek látszott a teljes szettet, hidraulikákat cserélni, jó sok pénzért...
Az eredmény, hogy a következő 200 ezer km-en nem lesz gond a kuplunggal. Nem várt eredmény, hogy a pedál nagyon játékautós lett, tiszta suzuki... Ez lett annak idején a régi 155-ös esetén is, annak is egyszer javítani kellett a váltóját, kuplungját, és az addig beton pedál opelcorsássá vált. Annak idején még Szamosi mesterrel együtt mosolyogtunk ezen, most csak a fényképét nézve jutott eszembe a régi eset...