Blog
Csörinél jártunk komplett vezérlés olaj és szűrőcserén esett át a gép. Váltó olajat is cseréltünk. Egy darabig nyugodtság van. Klíma még mindig nem jó... Csövet kell cserélni, elengedi a gázt. km.: 166500
Amennyire szerettem volna elmenni alfa city-re annyira nem sikerült. Péntek reggel munkába menet az autó úgy gondolta, hogy lengéscsillapító tányérnak le kell rohadnia. Mankókerék mellett szerencsére elfértek a dolgok úgyhogy sikeresen átszáguldottam 20-al a városon hazáig, ahol szombaton sikerült is befejezni a cserét. Az új pár már pénteken megérkezett, de az alfa mérnökeinek hála és a 14 év rohadásának az autó csak másnap készült el. Remélem azért akik ott voltak élvezték az eseményt.




Bekerült a helyére a volánmű, gyerekjáték volt. Most is úgy néz ki a helyén, mint egy gyerek játék.... szép kék. Miután beszereltem, a féltengelyeket is összeraktam, kaptak új zsírt meg pár új bilincset, remélem ezek tovább bírják, mint az eddigiek. Holnap elkezdem kitakarítani a garázst és megkezdődik a motor/váltó visszarakása.

Igen sok helyen lepattant a kavicsfelverődésektől a lakk a géptetőn, télen szépen aláfagyott a víz, így tavasszal jó nagy foltokban hámlott le a lakk. Végre eljutottam a fényezőhöz, ahol igen szép munkát végeztek. :) Bátran merem ajánlani Tatabányán a Szőlősi Bélát és embereit, nem csak jó munkát végeznek, hanem bármikor megy oda az ember, mindig fergeteges a hangulat is :)

Persze hogy voltunk. Későn értünk le, beléptetési káosz, körülnézés, grillplaccon tömeg, kempingben ebéd, balcsi, vissza AC, lődörgés, spencer-hill mb, haza. Jóó volt.


Eljött az idő az olajcserére 184500 km-nél. Megkapta a szükséges Selenia olajat + a Sofima olajszűrőt. Valamint megvettem még a pollenszűrőt, gázolajszűrőt és levegőszűrőt is. Pollenszűrő lecserélve. Napokban lesz időm a gázolaj és levegőszűrő is le lesz cserélve.
Szépen, tisztán vágtunk neki a közel 150 km-es útnak Nagykanizsáról Balatonfüredre. Kora reggeli órákban indultunk, hogy ne kelljen sietni illetve a nagy dömpinget megússzuk Peti159-el. Nem mentünk gyorsan így kiderült az is, hogy lehet 7,8-as átlagfogyasztást produkálni, ha nyugodt az ember. TBi akkor fogyaszt, ha nyomom neki, de akkor legalább megy. Nekem ez számít.



Először magam akartam megoldani a felújítást, szétszereltem, majd nem láttam semmi kopást. Gondoltam veszek inkább egy bontottat, fel is kerestem egy 2.4 JTD-t bontó faszit, akitől mindössze 20€-ért vettem egy kormányművet. Kiszerelve semmi lógása nem volt, nem látszott rajta semmi különösebb probléma. Beszerelést követően vettem észre, hogy rettenetesen mozog a középen lévő tengely. Nem tököltem sokáig, kerestem Szlovákiában egy céget, amelyik a kormányművek javítására specializálódott. A telefon másik végén egy kedves hölggyel megegyeztem, hogy elküldöm nekik futárral a darabokban álló kormányművet, majd ők megnézik, hogy meg lehet-e menteni. Feladás másnapján felhívott, hogy rendben van a kormánymű, megcsinálják. Kb. 3 munkanap és visszakapom, majd ez 210€-ba fog kerülni + 10€ a szállítás. Ezzel szemben 2 nap után hívott, hogy sikerült összerakni és már küldik is. Ma átvettem a csomagot, a megbeszélt ár helyett 20€-val kevesebbet fizettem, ami azért pozitív. Kicsomagoltam, majd nagy meglepetésemre egy kék kormánymű fogadott. Jót derültem ezen, elég vicces számomra. Van még rajta pár apróság, amit pótolnom kell, a porfogókat vissza kell tennem a helyükre, meg lemaradt egy tömítő karika, amit leszedek a másikról, de egy cetlit ragasztottak rá, miszerint tesztelve nyomás alatt és tökéletes. Ami a motort illeti lassan látszik a fény az alagút végén. Több, mint 2 hónapja pihen a garázsban egy állványon, várva a pillanatot, hogy újra a helyére kerüljön.

