Blog

>> EseményMartin // Alfa 147 1.6 Twin Spark Distinctive // 2015-07-11

Idén ismét részt vettünk az év legnagyobb találkozóján.
A tavalyi évben még új volt a helyszín és talán jobb volt a szervezés is. Idén sajons csalódás volt ez a találkozó. A 20 percig kerestük a parkolási lehetőséget majd végül a legelőn raktuk le a kocsit. De ez azért is volt bosszantó mert sokan úgy gondolták, hogy a Tesco parkolóban vannak és nekik legalább 2-3 hely kell a biztonságos parkoláshoz. Jó volt ismerősökkel találkozni és beszélgetni. Nem voltak olyan programok amik igazából lekötik az embert. Sokan csak azért maradtak, hogy megvárják a tombola végeredményt. A kiállított standokon gyenge volt a kínálat.

 
>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-07-11

Idén is eljött a nap, amit alfások annyira várunk!

Péntek délután lerobogtunk a pályán Alsóörsre, s közben GT-s ismerőssel találkoztunk. Megalapozta a jó kedvet másnapra! :) A facebook-on megbeszélt baricska dűlő utcában találkoztunk GT-sek, hogy együtt jussunk be Alfacitybe, s tudjunk egymás mellé parkolni.

A video lapse-s, konvojos Alfacity 2015 zenés videót ide kattintva láthatjátok

Sajnos, az egymás mellé parkolás már nem jött össze. Fél 11-kor már elfogytak a parkolóhelyek!? Ráadásul a prompt jegyvásárlók oldalról beelőztek, s megbontották a GT sort, beléptetésnél. ennél már csak az a pár 'alfás' volt szebb látvány, akik két helyet is elfoglaltak a parkolóban.
A poros, kaszálatlan fű helyett, a lekordonozott parkoló végébe álltunk nero GT-kkel. Később még többen lettünk, beálltunk szálka alakban. Más nem is tett így :D
Később valamiért már megnyitották a lezárt parkolóhelyeket is, amit nem tudunk mire vélni, hogy miért történt így ...

Tavaly még nagyon jó helyszínnek tűnt Suncity, idén ehhez képest csalódásként hatott!
Kevés ennyi autónak a hely, valódi programok nélkül "aszfalt parkolós kirakodóvásár" feelingje lett az egésznek. Aki tavaly volt, annak már nem újdonság a görög faluban korzózás. Eddig visszatekintve voltak ismert fellépők, Wolf Kati, Zséda, BackIIBlack vagy műsorvezetőként Rákóczi Feri. Ezek a (számomra) ismeretlen fellépők nem érdekeltek, de talán jobb is, ha tényleg trágár RAP-et nyomtak, mai nem igazán illik egy mediterrán családias rendezvényhez SZVSZ
Tavaly volt ingyen cirkusz is, ma csak az üres sátorhely... Tavaly itt láttuk elsőként élőben a 4C-t, hiába pörgettek egyet, már nem volt akkora visszhangja.
A 2014-es jubileumi 10 éves találkozó csúcs volt, az idei annak az afterpartyjának hatott...

Szétszóródott a kis csapatunk és délutánig nem is találtunk egymásra. programok híján csak a bolyongás maradt, ami egy idő után monoton és unalmas, ezért du. 3 körül lementünk fürdeni a Balatonra.

Az alsóörsi kempingben még két ezüst-metál GT-t láttunk, majd dél körül haza indultunk. Elmúlt ez a rendezvény is, jövőre -remélhetőleg új helyszínen- újra várjuk!

>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-05-30

Szép, szikrázó május végi napon találkoztunk a már bevett Campona parkolójában, s onnan indultunk Tatabányai turulhoz. Apró baki volt, hogy a felvezető személy nem törődött a mögötte levő többi alfással, s egy lámpasor leszakította a mezőny felét. Megvártam őket a lámpás kereszteződésben, s mivel a jelzéseimet nem vették az előttem haladók, rá csörögtünk Zoliékra, álljanak már félre. Hiába na, konvojt felvezetni tudni kell, nem megy elsőre mindenkinek! :D

Tatabányai turulnál megfordultunk gyalog, majd még csatlakoztak hozzánk, ahogy a Tatai várnál is. Remek alkalom volt az általam tervezett GT-s logós polók -csak mert ezt Sudár Zoltán alias Chopper6 elfelejtette feltüntetni - fotózására is. ;)
Napközben már egész szép számban össze jöttünk, kár hogy volt aki nem folytatta tovább velünk Székesfehérvárra, ahol a Bori várat tekintettük meg. A többiek maradtak még egy közös fagyizásra, mi eljöttünk idő előtt. Hazafelé még megálltunk a Lovasberényi kastélynál.

Nagyon jó hangulat volt egész nap, szuper jó arcok a résztvevő GT-sek! Örülök, hogy megismerkedhettünk veletek ;)

 
>> EseményG-MANN🍀 // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV 235 // 2015-07-17

915 +-1,2 Alfaaaa 😊

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-07-13

Megdeglett a fűtéscsapom, cserélve. Természetesen új folyadékot is kapott.

211.271 km

>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-07-10

Nem, is lehetett volna jobban időzíteni a jubileumi 120 000-es Km számlálóra váltást, mint Alfacity-be menet! Az M7 kihajtó után, Balatonakarattyánál megtörtént az esemény :)

>> Tuning és extraInvisible // Alfa 159 Berlina 2.0 JTDm Progression // 2015-07-10

Beszereztem a gyári első, illetve hátsó sárfogó készleteket.

A felszerelésnél szükség volt a fúrógép használatára is.

Az előre kerülő készletnél alul két csavar rögzíti, amiből a külső rögzítési pontnak nem volt lyuk a dobbetéteken. A sárfogó külső felét kapcsokkal kellett rögzíteni a karosszériához.

A hátsók esetében összesen három csavar rögzíti a gumi elemet. Az alsó rögzítési pont, ami a dobbetét belső felén található szintén fúrást igényelt.

Szerencsére mind a négy helyen sikerült kifúrni a kerekek levétele nélkül.

A felszerelés nagyjából 1,5 - 2 órát vett igénybe.

 

Már előre eldöntöttük, hogy egyik konvojhoz se csatlakozunk, így 8-kor elindultunk egy kellemes kabriózásra. Azaz csak indultunk volna, mert a tegnapi kocsimosás után úgy nézett ki az autó, mint egy vaddisznó.
Szóval tankolás, kocsimosás után indultunk útnak. A 71-esen két cartárssal verődtünk össze, így mégis konvoj lett belőle.
Sikerült jó helyet találni a fedett részen. (A füves részt továbbra is Alfához méltatlannak tartom.)
Sikerült kipróbálnom a részeg szemüveget. Jó buli .
Sikerült lefényképeznem egy jobb kormányos Spider belsejét, vele együtt egy gyári rádiót. Ilyet kell szereznem. (HA van valakinek, akkor keressen meg.)
Sikerült vennem bőr- és kabriótető ápoló szettet.
Sikerült fagyit venni a City területén. (Nagyon fincsi volt a szotyolás.)
Sikerült sok ismerőssel beszélgetni.
Viszont nem sikerült "hagyományos", galléros Alfás pólót venni.
Továbbá nem sikerült igazán jól érezni magam. A City már nem az, amit eddig nekem jelentett. Valami elveszett, valami ami nehezen megfogalmazható. Már nem annyira az Alfáról szól az egész...
Hazafelé jót kocsikáztunk egy kis megállóval Badacsonyban.

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-07-13

Az örök küzdelmem, hogy az autónak nem tetszik a hangja. Morog, vagy harsog vagy alapjáraton huhog. Valahogy a dízelség egy csomó idegesítő zajjal jár, amit egyszerűen nem bírok megszokni, nem tudok felülemelkedni rajta. Az amúgy nagyon élvezetes vezetés élményét is el tudja rontani..
Ezen sajnos változtatni nem tudok, nekem az ilyen hangok mind azt jelzik, hogy valami nem jól működik, önkéntelenül is figyelem, és zavar. Pedig győzködöm magam, és mások is engem, hogy ez dízel, ez ilyen, ez így jó.

Nekem nem jó. Úgyhogy rááldoztam 2 délutánomat és nekiültem számolni és kísérletezni.

Először az alapjárattal játszottam, mert itt könnyű kipróbálni hogy mire mit változik a hang. 4 mezőt kell csak átírogatni, aztán fülelni. Már az első próbára teljesen egyértelmű lett, hogy az ötlet és az irány jó, az előtöltést kell ügyesen eltalálni és akkor halkul. Csináltam 3 változatot és kipróbáltam őket. A legjobbat meghagytam és visszaültem a laptop elé kielemezni, hogy ez a legjobb beállítás mit is jelent.

Konkrétan megpróbáltam kiszámolni, hogy az üzemanyag gyulladása mikor következik be. Annyira nem egyszerű, mert befolyásolja az üzemanyag nyomás, az üzemanyag minősége, a levegő hőmérséklete, páratartalma és amire én magam sem gondoltam (de neten találtam egy szép görbét), maga a befecskendezés időzítése is.
Mégpedig a hengerben lévő nyomás változása miatt. Nyilvánvaló, hogy pontos számításról itt szó sem lehet, de talán nem is kell.

Lényeg, hogy végül készítettem egy olyan előtöltés térképet, aminél az égés kezdetét vettem beállítandó paraméternek, nem a befecskendezés végét (EOI). Egyértelműen össze-vissza ugráltak az értékek, és igen, itt végre találtam valamit 2100-nál! Kilógó értékeket. Ez egy fizikusnak izgalmasabb, mint egy kincses térkép egy nagy piros X-szel :-)

Szintén találtam 3500rpm fölött is oda nem illő értékeket, és igen, pályán hajtva 3500 körüli fordulattól picit melegszik.

Úgyhogy fogtam magam, és az egész előtöltés táblát átírtam. De nagyon. Kicsit bennem volt a para, hogy egyáltalán eljutok e a bölcsiig a kislányomért, vagy buszozunk.

Aztán beindult. Huhh...eddig jó. Pár gázfröccs, forog, nem kelepel, nem cicereg, nem csörög. OK. Akkor gyí, induljunk. Óvatosan, kis gázzal. Így is jó. Na akkor haladjunk. Néé, nincs hangja! 2000rpm, még mindíg nulla hang az utastérben. Na jó, akkor nesze 2100. :-) Nebassz.... alig hallani hogy elérte a szokásos morgós fordulatot.
3000, énekel a motor. És kényelmesebb váltani. Na jó, akkor itt a vasúti felüljáró, kapjon egy teligázt 4-esben 1800-ról. Wooooooáááááazzzta....ez megindul. Húú mennyivel jobb autó lett...

És hát az az éneklős motorhang, kezd végre szép hangja lenni. BIztos vagyok benne, hogy fogok én még ezen alakítani, egyelőre próbálgatom, szokom. Hihetetlen mennyivel nyomatékosabb és forgósabb is lett. Még szívó üzemmódban 1700 alatt is rendesen élénk lett az autó, nagyon jó lett vezetni.

>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-07-10

Tény, hogy a cserélendő alkatrészek között nem volt a hátsó dob, de az meg nekem szúrta a szemem. Egyrészt rozsdás volt másrészt utáltam hogy olyan csúnyán nagy volt.

Ezért vettem egy Paragi dobot. Sajnos az AlfaCity-re már nem kerül fel, de jövőhéten fel fog egy szervizelés alatt.
Ja innen vettem http://www.dinamit-dob.hu/