Blog
A jó állapot fenntartása már korábban is restaurálásba hajlott, hajszál vékony a határvonal. Az autót 7 évesen vettem, korának megfelelő jó állapotban, mindíg igyekeztem azt az állapotot fenntartani. Aztán talán túl is lőttem a célon, ezt egy 15 éves atónál talán már hívhatjuk "rolling restoration"-nak.
Ma is felkerült pár apróság, ami eddig hiányzott róla.
1. a váltó oldali kiegészítő műanyag borítás
2. újonnan sem minden autóra szerelt (?) első ajtók előtti zajcsillapító elem. Mára elég kevés 146-oson van meg, én is onnan tudok a létezéséről, hogy a TD-n ott van. Most a Jtd is megkapta.






Esedékes volt az olajcsere kapott egy kis Seléniát meg egy külső féltengely gumiharangot!
Számos előnyös tulajdonságát figyelembe véve lefóliáztattam az üvegeket.
A Skyfol és LLumar azonos kategóriájú (HP illetve Comfort ATR) fóliái közül végül a LLumar mellett döntöttem a hosszabb garanciaidő (7 vs. 10 év) okán.
Mindkét fólia márkára találtam nagyon korrekt kivitelezőt a közelben, és érdekes tapasztalata volt, hogy mindkét helyen lebeszéltek a magasabb kategóriájú fóliáról (Skyfol NT és NT pro vs. LLumar Avantgarde LLATI és AIR), mondván, hogy nem éri meg az ártöbblet, nem tudnak annyival többet.
B oszlop mögé Llumar Comfort sorozat ATR 15 CH SR HPR került fel, ami a második legsötétebb a sorozatból (18 %-os látható fényáteresztés, 53 %-os teljes napenergia visszaverés), de még nem a halottaskocsi effekt. Ez teljesen hivatalos, műbizonylattal, AF engedély számmal felaplikálva a fólia és az üvegek közé.
A B oszlop elé a két első oldalsó ablaküvegre hála a magyarisztáni viszonyoknak, a fólia kiválasztásánál két szempont érvényesült: hővédelem + észrevehetetlenség, hogy se a rendőr, se a vizsgabiztos lehetőleg ne szúrja ki, hogy fóliázva van. Így a LLumar magasabb kategóriájú Avantgarde sorozatból az AIR 80 SR HPR fólia került fel, amelynek látható fényáteresztése 78 %-os (hangyafaszányit sötétít csak), ugyanakkor 43 %-os teljes napenergia visszaverést biztosít. Ez műbizonylat nélkül, saját felelősségre alapon.
Bár a fóliás srác szimpatikus és megbízhatónak is tűnt, a műhelybe úgy vittem az autót, hogy a hátsó kiegészítő féklámpát, hátsó fejtámlákat, illetve mind a 4 ajtókárpitot magam leszereltem, kiindulva abból, hogy a leggondosabban tulajként nyilván én bánok az autóval, és így nem fordulhat elő az, hogy kiderül utóbb hogy elveszett/eltört néhány patent, vagy elveszett egy csavartakaró elem, vagy ajtóbehúzó gumibetét, stb. Kaptam engedményt is az árból, mondván hogy értékelik az erőfeszítéseimet. :) A visszaszerelést is megoldottam.




Kipolírozásra kerültek az első lámpák, mivel már eléggé be voltak mattúlva. Köszönet érte a sógoromnak ;)


Vásároltam egy-két kenőanyagot a kedvenc gyártómtól:
Selénia WR Diesel 5W30 - 6 liter
Selénia Racing 10w60 - 5 liter (a TS-be)
Tutela Performance 5 DOT 5 fékfolyadék - fél liter
Tutela Transmission Matryx 75W80 - 3 liter
Valamint munkahelyről hoztam haza pár liter Paraflu 11 hűtőfolyadékot.

Tegnap éjjel útnak indultam egy német nagyvárosban. Pontosabban "A német autógyártás fővárosában". Az autó nemrég volt lemosva és a japán wax így sok év után is megőrizte "bőre hamvasságát". A blu cosmo szín pedig szintén nem mindennapi.
Szóval elindultam ezzel a csillogó autóval. Az utcán alig voltak emberek. De aki volt, az átlalában megpihentette pár pillanatra szemét az Autón.
Mentem tovább, lassan kiértem a városból, a dízelmotor hangja belül már egy jobban sikerült benzinesére hasonlított. A gyári xenon bevilágította a pályát, reflektorra szokás szerint nem volt szükség. Szélzaj alig-alig szűrődött be.
A gázpedál enyhe megérintésére is meglódult az autó. Nem aszfaltszaggató módon, csak annyira, hogy érezni lehetett, ez a motor összhangban van az autóval.
Egy hosszú, kanyargós emelkedőn is kötelességtudóan tette a dolgát. Az autó kapaszkodott fel a hegyre és közben tapadt az útra. Semmi jele nem volt annak, hogy itt átlagon felüli megpróbáltatásról van szó.
...folyt. köv.
Az autó hamarosan 15 éves lesz. Én pedig azon tűnődtem, hogy ez, hogyan lehet ennyire jó? És, hogy vajon más márkáknál is így van-e ez, még 10 együtt töltött év után is? Mert ennél az autónál bizony ez a helyzet.
Motorolaj: Selenia WR Pure Energy 5w30
Km: 194.664