Blog
A Selénia Rallyról hazafelé ismét feltűnt, hogy a szélzaj egy része a fülem mellett keletkezik valahol. Egy Subaru fórumon korában láttam erre egy jó ötletet, gondoltam ezt egyszerű kipróbálni.
Az ajtó tömítést megvizsgálva egyből látszott, hogy igen, a sofőr oldali középtájon kicsit szakadozott már. Kívülről nem látszik, csak ha kifordítom egy kicsit a gumit.
Ez úgymond kapóra is jött, ugyanis a módszer nem más, minthogy egy szilikon/tygon vagy bármilyen csövet kell beletolni a gumiprofilba. Ezáltal kicsit merevebb lesz, jobban összezár az ajtóval. Nekem PUR hidraulika cső volt kéznél, ami épp nem a legpuhább anyag, ellenben átmérőre pont ez fért be a tömítésbe. A hasadékon szépen passzosan be lehetett tolni, remélem a fülem melletti sustorgás ezzel megszűnik.
Próbaképp mindkét oldalon elöl is raktam a szigetelés alá (tehát itt nem bele) ilyen csövet, ez így megemeli a szigetelést, hátha számít valamit.
UPDATE 06.11
Igen, van különbség. Nem tűnt el teljesen a szélzaj a kéderek felől, de lényegesen csökkent a sustorgás. Ha nem arra figyelek, nem tűnik ki az egyéb zajok közül. A tegnapi utam előtt a motortér tűzfal felőli gumitömítését is megtuningoltam, abba egy kicsit vastagabb szilikoncső került. Sok kicsi sokra megy.



Végleg megadta magát az akksim. Már sokszor hagyott cserben, de próbáltam húzni-halasztani a dolgot, de már annyira problémás volt, hogy meguntam.
Rendeltem egy Exide Premium 72Ah akksit.
Megérkezett, beszereltem (épphogy befért), végre nem kell izgulnom.
Akku: 24.500,-
Szállítás: 2.050,-
Km: 182.000
A hangszóróim már nagyon pocsék állapotban voltak. Ma kicseréltem őket.
Köszönet értük Ystuc-nak és Marklar-nak.

2015.05.30 - pár hete még csak egy átlagos szombati napnak tűnt, de az élet úgy hozta végül, hogy sikerült megtalálnom azt a GT-t, amire vágytam. Nemsokára láttam, hogy bizony esemény közeleg méghozzá egy GT találkozó. Egyértelmű ott kell lennem, nincs mese, ha törik, ha szakad, én ott leszek. Mikor is csiszolódnék össze a kocsival jobban, mint egy ilyen túrán. Egyik kollegám, aki mondhatni pártatlan (volt) kocsi témában gondolta eljön, velem megnézi mégis milyen egy ilyen találkozó, főleg hogy autóvásárlás előtt is áll és esélyes nála egy alfa. Találkozót megelőző napon a „felkészülés” kívül-belül simán nettó 3 órámban került óra szerint (szerintem max 30 perc volt az). Szombat reggel, ahogy lennie kell csakis napsütés nincs más hátra irány Érd felvesszük kollégát majd onnan Campona. Természetesen az úton jó pár cartárs jött szembe és mindenki intett, ami nem tesz jót állítólag a mimikai ráncoknak, de akinek alfája van az bizony ezzel él. Kolléga az első integetés után meg is kérdezte ismerős volt, hogy intett neked? Mondom nem ez ilyen alfás dolog, amit hamar átérzett, mert a következő esetnél már kérdeztem mi is a mosoly tárgya nálad? Amire kaptam a választ „nem tudom.. de rohadt jó”.
Tehát Campona tervezett időben érkeztünk, irány a tető viszont addig nem kellett menni egy szinttel lejjebb már szépen sorban álltak a GT-k. Parkolás majd egyből bemutatkozás és ismerkedés. Itt megjegyzem tartottam kicsit attól, hogy miféle-kiféle társaság jön össze, de nagyon hamar rájöttem hát itt mindenki jó fej, tolatóradarral nekem vannak problémáim kicsit félve feltettem kérdést hogy valakinek volt-e ebből gondja? Cartársak csakhamar mondták.. mondták? Mutatták!! Mire észbe kaptam az egyikük már a kocsija alatt volt derékig, és 10 másodperces mutatvánnyal már ki is szedte a saját szenzorját, hogy mutassa mit, hogy kell kivenni.. óriási. Miután mindenki befutott ChoppR felvázolta a programot majd indultunk is Tatabányára megnézni a turulmadarat. Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy a konvojt én zártam és bizony emelkedős úton és kanyarokban látni mindenkit előttem kolléga szavaival élve „hát én nem hittem volna… ez már most k.jó” majd egy fejbiccentéssel nyugtáztam, hogy mélyen egyetértek vele.
Érkezés Tatabányára, nagy szerencsénkre egymás mögé sikerült beállnunk itt sikerült jó képeket csinálni is. Beszélgetés és ismerkedés után mivel az idő repül és további cartárs is csatlakozott irány Tata. Itt már nem a végén haladtam, hanem közepén a konvojnak, de azt kell mondanom visszapillantót sem néztem ennyire mostanában. Ezen az úton esett, meg hogy szembejött velünk egy 155-ös, aki minden mozgatható végtagjával csápolt, természetesen a falvakon való áthaladás közben a rengeteg nézelődő, mosolygós emberi arcok sem maradtak el, bár ha jól emlékszek egy esküvői násznép mellett elhaladva talán a menyasszony nem örült nekünk annyira, nem is értem miért… Megérkeztünk Tatára és ismét nagy szerencsénkre pont annyi parkoló volt, hogy mind befértünk érkezés után. Itt megtörtént a csoportkép készítése majd körbejártuk a tavat és még egy pizzára is volt időnk. Közben még ketten szintén csatlakoztak a csoporthoz, aminek mindenki örült. Elég gyorsan eltelt az idő indulnunk is kellett Székesfehérvárra ahol a cél a Bory-vár volt. Szép tájon mentünk keresztül. Sajnos az ajándék házi P.. vagyis a tartalma ezen az úton eltűnt a csomagtartóba ennek a takarítása is megér, majd egy külön bejegyzést úgy gondolom. Bory-várhoz érkeztünk ahol kicsit nehezen, de sikerült parkolnunk. Gyors napértékelést tartottunk és bizony nem ez volt az utolsó GT találkozó az biztos. Sajnos a várba már nem tudtam menni, ezen a pont én és még egy cartársunk búcsút vettünk ettől a jó kis csapattól. Hazaúton inkább kollégámat kérdeztem, hogy tetszett neki a nap, megérte-e eljönnie?
Annyi választ kaptam „Köszönöm, ez nem hétköznapi átlagos találkozó volt, ez valami fenomenális nap volt. Ó jah és köszönöm, hogy megfertőztél ezzel a gyógyíthatatlan vírussal, amit úgy hívnak ALFA ROMEO”
UPDATE: Sajnos nem minden vírus gyógyítható, így most már kedves kollegámnak nevet is adnék Jocy, aki szintén csatlakozott szerény GT táborunkhoz :) Üdv Innét is Jocy



Hosszú töprengés után, rávettem magam egy, bármely autós számára nem mindennapi eseményre, mégpedig egy gyorsulási és egy fogyasztási motoroptimalizálásra, vagyis a chiptuningra. Lévén hogy vidéken lakom, nevezetesen Szekszárd vonzáskörében, nem volt kérdés, hogy melyik műhelyt válasszam, bár mindenképpen meg kell jegyezzem, így utólag azt mondhatom, hogy ha miskolci lennék, akkor is őket választom akiknél voltam is. Bejelentkeztem tehát Szekszárdra a Rigotech Chiptuning-hoz, ami kétségtelenül nem a legegyszerűbb, mivel gyakran tele a naptár náluk.
De megéri! Hogy egy kicsit Ricsi (a Rigotech tulajdonosa) szavaival éljek, " Naponta nem csinálok 3, max. 4 autónál többet. Ez nem futószalag. Arra ott van a gyár. Ez mérnöki munka, felelősséggel!"
Ha az ember egy kicsit belegondol, valóban erről van szó. Kinek hiányzik egy túlhúzott programnak köszönhető füstölő, hibás beállítással fuldokló, küszködő motor vagy eltömődött részecskeszűrő esetleg egy szétesett, felrobbant turbó, vagy csúszó kuplung? -Szerintem senkinek!
Bizton állítom, hogy ezek a srácok igazán jó munkát végeztek, kb. 3 óra alatt új lelket öntöttek szeretett autómba.
Na de beszélek kicsit a tapasztalatomról is, a végeredménnyel kapcsolatban. Amikor elhatároztam, hogy jöhet a chippelés, kicsit lomhának éreztem a kocsit. Na itt nem arra kell gondolni, hogy nem ment becsülettel, de éreztem, hogy többet kellene tudnia. Ezt el is mondtam a Rigotech-es srácoknak, egyből tudták mi a dolguk és Az első program máris készült. Természetesen ment egy teljes motordiagnosztika és megnéztek mindent ami hibára fut, majd elkezdték az optimalizálást, motorvezérlő egységen keresztül. Öröm volt nézni, majd az első program elkészültével elmentünk egy körre. Két dolog jött ki a számon, az egyik azt volt, hogy "Végre vissza kaptam az autóm eredeti erejét". A másik pedig, hogy "Van még egy kis tartalék benne?. A válasz "igen" volt és elkezdtek írni egy olyan programot amitől még nem füstölhet az autóm és nem is csúszik meg a kuplungja. Miután készen lett, gyorsan rátöltötték a kocsira a programot és mentünk egy újabb kört. Fantasztikus volt. Elképesztő lett a gázreakció, és 1800-as fordulati tartomány körül elkezd úgy gyorsulni, hogy az ember eggyé válik az üléssel. Egy igazi élmény.
Nekem 100%-os pozitív élmény volt ez és teljesen megérte. Ez nem a reklám helye de ha valakit érdekel, tekintse meg!
Még utolsó gondolatnak idefűzném a referencia videót amit az utolsó tesztkörön készítettek velem.

4 darab lengéscsillapító valamint stabilizátor karok és szilentek cseréje.
A végén pedig egy lézeres futómű állítás.
Meg is lett simán a 2 év műszaki újra.




Újabb két év pipa :)
Kicsit elfáradt a szelepfedél tömítés, a gyertyáknál állt az olaj, folyt le egésszen a vezérmű szíj elejéig, így időszerű volt kicseréltetni.
A tömítés 6500,-
A csere 5000,-
Km: 166770km.