Blog
Meglátogattuk Baffi kíséretével Mankyt.Volt mit tennie.Kisimította a ráncokat meg a hullámokat. Thx Manky, köszönetem GT cartársnak is a rosso dekorért! :)

Fúrt-mart első tárcsák Ferodo FQT betétettel előre.
Brembo hátsó tárcsák + Brembo betétekkel
kézifék kötelek cserélve
Waxolás, bőrápolás
féltengely csuklók és gumiharangok cseréje



Úgy döntöttem, hogy a gyári fekete féknyergeket pirosra festem és kap rá egy Alfa Romeo feliratot is. A féknyergeket lepucoltam, festettem, lakkoztam, matricát kapott, majd ismételten lakkoztam. Nagyon szépek lettek;)




Eljött az ideje, hogy felhasználjam a tavalyi Selénia Rally-n nyert dolgokat. Csöri mesternél jártam ma. Cserélt olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, gázolajszűrőt és fékfolyadékot, közben megbeszéltük a világ dolgait :)
Már jó ideje érett a kuplungozás a gépnek:néha a reggeli hidegindítás után határozottan hallható volt a lendkerék zörgő hangja.Közben padló gázos gyorsításnál már meg-meg is csúszott a kuplung kicsit.A pedál is egészen bent fogott már és jó nagy erőt kívánt a benyomása.Mindezekből sejthető volt,hogy nem fogom megúszni a dolgot.Nem is halogattam tovább és a lehető legjobb áron megpróbáltam beszerezi az alkatrészeket.Természetesen mindent cseréltünk(tárcsa,szerkezet,kinyomócsapágy,lendkerék,főtengely szimering).
A szétszerelés után meglátogattam a szerelőt,hogy szemrevételezzem a kiszerelt alkatrészeket.A tárcsa már majdnem a szegecsekig volt kopva,a szerkezet is viseletesnek tűnt,a kinyomócsapágynak pedig irgalmatlan "surrogó" hangja volt.A szimering körül is volt némi olajpára,így annak is és minden másnak is abszolút indokolt volt a cseréje.
Az első fékbetétek is szinte teljesen el voltak fogyva és a tárcsák is csúnya rozsdásak,kopottak,vállasak voltak.Azokat is cseréltük.
Esedékes volt a tavaszi szerviz is,így a motorolaj és az összes szűrő is cserére került.
Sajnos nem két forintba került a mutatvány,de az eredménnyel tökéletesen elégedett vagyok.Mintha más autóban ülnék,olyan finoman működik szeretett gépem az új cuccokkal:-))!
km. ó. állás:132100







Hát ennyi volt...9 év elteltével ma elbúcsúztam szeretett autómtól, hűséges társ volt a közlekedésben. Mindig élvezet volt vezetni. Csak sajnos múlik az idő és senki felett sem nyomtalanul.
Azt hiszem elbúcsúzom a márkától is egy időre, a mostani alfák nem hoznak lázba.
Volt itthon egy pollenszűrőm, gondoltam ha már van, belerakom. Nem volt vészes állapotban a bent lévő sem, de beleült már a por, apró levéldarabok, ilyesmik. Ez ellen viszont van egy módszer. Mármint hogy ne fészkelje magát oda a sok apró levéldarab, lim-lom. Ha már a levélfogónak nevezett műanyagon valahogy túljut.
Szóval vágtam egy darab geotextilt, kertes övezetben ez általában van raktáron .
Beraktam a pollenszűrőt, és a geotextil darab széleit egy pici imbuszkulccsal (mer' az volt kéznél) körben begyűrtem a szűrő mellé.
Ez a légáramláson nem fog lényegeset, ellenben a nagyobb darabok már ezen fennakadnak, nem a szűrő harmonikájában landol.



Szétnéztem ebay-en és aliexpressen milyen 147-es termékek vannak és ezt találtam: Alfa Romeo 147 shark antenna $9,59-ért. Gondoltam ennyiért kipróbálom.
A rögzítés két oldalú ragasztóval van megoldva, amit adtak hozzá (elég erős). A pontos autó közép kimérését youtuboról lestem le, annyi segítségnek hogy egy A4-es lap is kell hozzá.
Minőségileg okés, bár sokan panaszkodnak rá hogy városban gyenge, hát én nem sokat rádiózok szóval nekem mindegy.
Végeredményében szépen mutat vele a kocsi.



Megejtettem az olajcserét a nagyvadon.
Délután indulunk Pestre. kirándulunk egyet. Gondoltam előtte ledobom a fáradt olajat, bár a leengedett olaj elég tisztának tűnt még, de tartjuk magunkat a szigorú olajcsere periódushoz . :) Főleg mióta a motorfelújítás volt.
Olaj : Selénia 20K - 10.500 Ft
Olajszűrő :MANN Filter - 3540 Ft
Levegőszűrő: MANN Filter - 3620 Ft
Km: 238.099



