Blog
Találtam egy cartársat, aki verhetetlen árakon ad alkatrészt. Így történt, hogy pótoltam olyan dolgokat, amelyeket már az első pillanatban kellett volna.
Kicseréltem a jobb hátsó kilincset, törött volt az egyik füle. Kicseréltem az ablakemelő mechanizmust, motorral együtt, kapcsolóval. Vettem bal hátsó kilincset, de azon még agyalni kell hogy lesz összerakva 2-ből. Haladok a benzines összerakásával... ha már eladni nem tudom
Megdöglött az autópályán a holtponti jeladó, mikor mentünk volna hétvégére családdal kikapcsolódni. 140-nél leállt az autó, 10 perc múlva újraindult, 1 km múlva megint leállt. Trailer lett a vége, mert a leállósávban lövésem sem volt, hogy miért állt meg a gép. Végül egy Corollával folytattuk az utat...
A rossz, gyári kiszerelt jeladót vízbe téve látszott, hogy 80°C-nál megszakad, visszahűtve visszajön a 900 Ohm-os ellenállása...
Októberben lesz az autó 5 éves, plusz megyünk Alfacityre így aktuálissá vált, hogy elugorjunk a környék legkeresettebb fényezőjéhez, hogy kezelésbe vegye a karosszériát.. Mivel kiállított autó volt, így sokat állt a fedetlen ég alatt, ami a fényezésén meg is látszott, szóval először járt az autó fényező műhelyben. Jó hír az, hogy a fényező szerint sem volt törve vagy javítva a fényezése, szavaival élve a fényezés egységesen pocsék volt. :-) Polírozva lett és waxolva. Waxolás 1-2 évente mindig el lesz végezve, fényezés védése érdekében. Az autó amióta nálam van garázsban pihen, így a fényezésben az UV már nem fog sok kárt okozni.


Önindító cseréje bontottra
121400 km
Jobb oldali belső féltengelycsukló (SKF VKJA8080) és külső gumiharang cseréje
121400 km
A jobb hátsó ajtó kilincsmélyedéséből az autó megvétele óta hiányzott a csavartakaró kupak. Hála Liquid cartárs itteni blogjának, a cikkszámot megtudva megrendeltem az Unixból.
A célt elértem, a helyére pattintva már nem látszott a kilincs mögött az imbuszos csavar feje. Ugyanakkor feltűnt, hogy ez hiába gyári alkatrész, formájában némileg eltér a többitől, amelyekkel az autót a gyárban felszerelték. A széle nem illeszkedik tökéletesen, kisebbnek tűnik és az alja nem veszi fel az ajtónyitó mélyedésének ívét, mint a többi.
UPDATE 2015.07.05.:
Hát persze hogy nem illeszkedik jól az a csavartakaró kupak, mivel az előlre való! Hátul más a kupak alakja és kialakítása (lásd az 1. képen a különbségeket). Megpróbálom a hátsók cikkszámát beazonosítani és megrendelni...
UPDATE 2015.07.16.:
Az Autóház Budaörstől (Néró M5 Kft.) sikerült rendelnem jobb hátsó csavartakató kupakot, cikkszám: 156063153. Ez már tökéletesen illeszkedik a helyére!


Bekerült egy 50e Km-s gyári gyertya szett , és kapott egy új szelepfedél tömítést is. Az alakatrészekért köszönet az Elaforg 2000 Kft nek. Km óra állása: 136440
Miután ilyen csinos lett a lány, a tökéletesség kedvéért elmentem a futóművet beállíttatni, egyúttal centíroztuk a kerekeket is.
A szélvédőn van egy apró repedés. Óvatosságból elvittem kijavítattni.
Mindkét helyen megdicsérték a srácok az autót. Hiába tényleg szemrevaló lett! :)
Futómű + centírozás: 9000 Ft
Szélvédőjavítás: 5000 Ft