Blog

>> SzervizHege // Alfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2015-05-31

A legutóbbi szerviz látogatás után jelezték felém, hogy ropog az ajtó határoló. Megpróbáltam kenni de nem értem el eredményt, ezért kipróbálásra vettem egy elsőt. Az elsők egyformák a hátsók viszont nem, külön számon szerepelnek. Nagyon könnyű volt a csere. Bal oldalon cseréltem ki. Először lecsavartam az alsó kárpit rögzítő csavarjait (2 db) majd oldalt benyúlva el lehet érni a határolót. Kicsavartam a rögzítő csavarokat és kivettem a helyéről. Egy kicsit forgatni kellett,de könnyen ki jött. Azt követően beraktam az újat és rögzítettem. Visszaraktam a kárpitot és kész. Azóta csendben teszi a dolgát. A régit néztem hogyan lehetne szétszedni, megkenni. Szerintem nem javítható. Elkopott.

 

Amikor megvettem az autót észrevettem, hogy csak egy darab maradt belőle, három meg hiányzik (biztos porszívó áldozat lett). Ahogyan néztem már sérült volt a behúzó festése (az enyém bézs színű volt és nagyon zavart) össze volt karmolva. A fogantyú egy fekete műanyagból van öntve, és ezt egy tapintásra jó érzésű anyaggal fújták le ami bézs színű. Ezt a "festést" lekapartam szikével majd nitroval teljesen eltüntettem a maradványokat. A végén 400-as vízpapírral egy irányba felcsiszoltam a tetejét. Most teljesen fekete lett így sem lett csúnya mivel fekete bézs szín van felváltva az autóba. Így a döntés megszületett fekete gumit veszek. Így most már négy darab kellett belőle. A Formontba meg is rendeltem és ez lett az eredmény

 
>> Tuning és extranarancs // Alfa 159 2.4JTD Q-tronic // 2015-05-30

Produktív napon vagyok túl, Alfi megkapta az első mod-ot, és ha már szét volt szedve, ki is takarítottam a belsejét rendesen.

Utáltam a szivargyújtóba dugható usb töltőt. Nem érintkezett rendesen, hol töltött, hol nem. És a teljesítménye is harmatos volt. Merült a telefon töltés közben...

Vettem egy beépíthető dupla USB töltő vaterán. 1*1A + 1*2.1A képes leadni. Megjegyezném, hogy a telefon szerint mindkét port 999mA-t ad le. Nem tudom, hogy ennyi a max amit ki tud írni a progi, vagy kamu a teljesítmény adat. Keresek hozzá progit ami megmondja.
Első tervem az volt, hogy a szivargyújtót eliminálom és a helyére megy. De ezzel buktam volna a kis vliágítást és a szivargyújtót... nyilván. Így hát a semmire sem használható hamutartó-kuka cuccot szemeltem ki, amit amúgy is kihajítottam a második napon, mert csak a helyet foglalta. Léte értelmet nyert végre :)
Fúrtam-faragtam-forraszottam és lett egy majdnem gyárinak kinéző, külön kapcsolóra kötött USB töltőm. A kapcsoló egyáltalán nem látszik.
Aztán, ha már szétszedtem, haverral béreltünk egy Karcher profi takarítógépet és autót takarítottunk. Csili-vili lett. Már csak valami rendes (gyári) szőnyeg kéne bele... jelenleg a volvomból vettem ki és az van benne :) ...jobb mint a semmi.

 

2015.05.30.
Most, hogy minden szuperál (lekopogom), nagyon poros motorteret kitakarítottuk.

 

2015.05.27.
Az első lökhárító középső alsó hűtőrácsa már vásárláskor hiányzott, pótolva lett.
És kapott a pajzs egy új emblémát.
A Natural Invest-ől szereztem be őket, gyári újak.

 

2015.05.23.
A hibakód kiolvasás után beszereztem az alkatrészeket, a katalizátor előtti két szonda Bosch 0258 006 376, légtömegmérő Bosch 0281 002 309, komplett gyújtótrafósor (trafó száma: Bosch 1227030071). Az alkatrészeket Phon Alfa Depójából szereztem be, probléma megoldva, az autó hibakód mentes és szuper!
Az első 4 képen (törött gyújtótrafó és kábel, meg valami szuperpaszta, a kiszedett légtömegmérő és a két kukás szonda) a kiszerelt alkatrészek vannak, az utolsó két képen az eredmény látható.

 

2015.05.15.
Régóta tervben volt már amúgy is hibakód kiolvasó kábelek és szoftver beszerzése, főleg, hogy a motor system failure továbbra is világít.
A kiolvasás segített, katalizátor előtti két szonda kuka, és a légtömegmérő is.

 
>> EgyébBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-05-30

Kicseréltem a kocsiba a hangszórókat. Mivel én inkább a gyári megoldások híve vagyok, ezért törekedtem arra hogy a lehető leggyáribbnak tűnjön. Itt egy kis kompromisszumot kellett hogy kössek, mivel az új első szett "csipogója" túl nagy volt a gyári csipogó helyére. Ezért picit módosítanom kelett az eredeti terven. de nem baj megérte :) Nagyon szépen szól az új szett.

Előre : Renegade szett került,
Hátra : Alpine szett ( kétutas ) van ezekkel vettem az autót

 

2015.05.11.
Kicseréltem a jobb-bal első felső lengőkarokat, és a stabilizátorokat is mindkét oldalon.
A jobb oldali stabilizátor csak Flexi barátom segítségével jött ki.
1.-es képen a kiszedett alkatrészek láthatók.

 

2015.05.09.
250 kilométer megtétele után ismételt olajcsere szűrővel együtt, motoröblítő alkalmazásával. Sok fekete kótvány jött ki.
Ismét Castrol Magnatec ment bele.