Blog
Megérkezett a DunaAutó-hoz a rendelt bovden még május 27-én (7500Ft). Kérdezték a szervizbe, hogy beszereljék-e. Gondoltam magamba hogy annyi pénzért én is meg tudom csinálni....
Pénteken hazaértem vidékre és öcsémmel befűztük az új bovdent. Az egyetlen nehézséget okozó pont a tűzfal gumiszigetelésén való áthúzás volt, amit egy kötöző drót segítségével sikerült megoldani. A művelet nekünk laikusoknak kb 1-1,5 órát vett igénybe.
Jön a jó idő és a klímám elég büdös volt, valamint még a téli-nyári gumi cserénél a két első téli gumi nem egyenletesen kopott, ezért elvittem a DunaAutó-ba a kocsit (azért oda mert bovden-t is rendelni kellett és most nem volt időm utána járni a dolgoknak).
Klíma tisztítás, feltöltés: 6,350 Ft
2db Pollenszűrőcsere: 13,708 Ft
Futóműbeállítás: 12,700 Ft
A két első kerék enyhén összetartott, ahogy sejtettem....
A klíma nagyon király, eleinte volt egy kis tisztító szaga, de kb egy hét alatt teljesen kiszellőzött.
Nem a legolcsóbb szerviz volt, de most ez így járt.
Mai nappal megkezdődött a hátsó fékek rendbetétele. Dobok rendben és a pofák sem voltak szanaszét kopva, de nem fogtak egyformán... a jobb hátsó munkahenger "izzadta" az olajat... mindkét utánállító beállva...
folyt. köv.
Sajna a hátsó hídról is elkezdett csöpögni az olaj, így azt is ki kellett szerelnem... nem túl szép látvány... porladó csövek, beállt fékerő szabályzó... rozsda...
folyt. köv.
egyik lengőkar beállva, másik lóg... a híd négy szilentjéből kettő kukás, lengéscsillapítók is...
Gyakorlatilag a komplett hátsó híd felújítandó. :(












A futómű állítás után felhasználtam az Ellaforgtól érkezett csomag többi részét.
Úgyhogy olajcsere, olajszűrővel és légszűrővel együtt.
Km.:198190

Az alkatrészek cseréje után természetesen futómű állítás következett.
Az állítás után a kormánykeréken pár fokot fordítanom kellett.
Km.:198180

Alsó lengőkarok, felső lengőkarok, stabilizátor pálcák, toronyszilentek, kormánygömbfejek cserélve. Pár csavar nem adta könnyen magát az alsó lengőkarnál (ezt most nagyon szalonképesen fogalmaztam meg), rendelni kellett helyette. Akkor már kicseréltem az összeset.
Az alkatrészeket (a csavarok kivételével) az Alba autó biztosította. :)
Km.:198160


Mivel az autót napi használatra szántuk, szükségesnek tartottunk néhány dolgon módosítani. Egyébként mindenben megpróbáltunk ragaszkodni a gyári állapothoz.
A belső biztosítéktáblához bemenő vezetékek nem voltak biztosítva, ezért az akkummulátor után beépítettünk biztosítékokat (végre felkerült a gyári pólusvédő is). A következő a szélvédőmosás, egy kivezetéses spriccelőfejet két kivezetésesre cseréltük. Beépítésre került egy távírányító szett a központizárhoz. Ezen volt elektromos csomagtérnyitás is, ezért bekerült a csomagtartóba egy elektromotor, hogy elektromosan nyitható legyen a csomagtartó.







Már nagyon sok bőrápolót és tisztítót kipróbáltam, de egyik se volt 100%. A felületet megtisztította de a bőr természetes kicsi hullámaiba lévő koszt egyik se szedte ki hiába használtam körömkefét, vagy fogkefét. Itt akadtam rá az AUTO GLYM termékeire. Egy tisztító, és egy balzsam, és végre sikerült, mint az a közeli képen is látszik.
Egy kicsit ráfújtam megkeféltem finoman, aztán vártam míg hat és ismét kefe. Addig míg fehér nem lesz a hab ami képződig meg kell ismételni. De a vezető ülést ami koszosabb volt mint a többi másodszorra teljesen megtisztította.
Aztán kapott egy balzsamot, ami elég sűrű volt, szinte mint egy kézkrém, nem ilyen híg lötty, mint az ápolók nagy része. Nagyon szép lett, és most pár hónapra le van a gond róla.






Találtam egy cartársat, aki verhetetlen árakon ad alkatrészt. Így történt, hogy pótoltam olyan dolgokat, amelyeket már az első pillanatban kellett volna.
Kicseréltem a jobb hátsó kilincset, törött volt az egyik füle. Kicseréltem az ablakemelő mechanizmust, motorral együtt, kapcsolóval. Vettem bal hátsó kilincset, de azon még agyalni kell hogy lesz összerakva 2-ből. Haladok a benzines összerakásával... ha már eladni nem tudom
Megdöglött az autópályán a holtponti jeladó, mikor mentünk volna hétvégére családdal kikapcsolódni. 140-nél leállt az autó, 10 perc múlva újraindult, 1 km múlva megint leállt. Trailer lett a vége, mert a leállósávban lövésem sem volt, hogy miért állt meg a gép. Végül egy Corollával folytattuk az utat...
A rossz, gyári kiszerelt jeladót vízbe téve látszott, hogy 80°C-nál megszakad, visszahűtve visszajön a 900 Ohm-os ellenállása...
1
567