Blog
Az őszről a tavaszra halasztott "nem égetően sürgős" feladatokat is elvégezték Csőriék a szokásos, azaz az eddig is megszokott, kiváló munkával, kitűnő minőségben, innen is köszönöm nekik! A felső lengőkarok lettek kicserélve, mindkét oldalon gyárit kapott, valamint a két stabpálca is csereérett lett. Kicserélték Csőriék a képen gyönyörűen láthatóan szakadt, felső motortartó bakot, valamint a kérésemnek megefelelően a váltóolajat is. Hihetetlen jó lett az autó, az utóbbi időben tapasztalt és előjött kopogások és nyöszörgő-nyikorgó hangok teljesen megszűntek és eszméletlen jól fekszi az utat... újra... :) Csőri kérésére 5-600 km múlva majd még beugrok egy futómű állításra, és teljesen rendben leszünk.
Hamarosan (sokan reméljük már) jön a jó idő, tényleg ideje lesz lassan beszerezni a nyári papucsokat is, de még mindig nem eldöntött nálam a márka és a típus...
Km: 183400




Sikerült hozzájutnom egy Waeco park radar szetthez. Minden új volt benne csak a radar volt használt benne fura módon. Összedugtam minden működött benne. Volt benne egy no-name park radar, annak helyére raktam be. Kicsit nagyobbra fúrtam a lukakat mert nagyobb volt a szenzor átmérője picit. A kijelző kábelét tetőkárpit alatt fűztem át. Használat során derült ki nem annyira fényesen teljesít. Alacsony dolgokat nem látja (no-name simán látta). Ha a lökhárító sarkánál van egy másik kocsi 45 fokban nem mindig érzékeli (no-name simán érzékelt). Ha merőlegesen van a szenzor az akadályra akkor jó és a távolságot is szépen jelzi a kijelzőn. Most gondolkodom hogy visszarakom a régit, de csinálnom kell alá adaptert mert picit nagyobb a furat. Lehet a használt szenzor hibája , de összedugva jól működött. Ősszességében nem érte meg a csere... Még jó hogy nem került pénzbe nekem mivel új ára ennek 50e ft körül mozgott.
------------------------------------
Update: 1 éve használom. Jó a távolság kijelzés. Kisebb tárgyakat kevésbé érrzékeli.







Hosszabb együttlét után megváltam Ufitól. Ok: költözés Ausztriába, hegyekbe, ahol Ufi képtelen a hóban közlekedni hólánc nélkül.
Km-állás: 65350
Ufi ajándékká vált egy apukától a fia 18.születésnapjára. Jogosítványa a fiúnak még nincs. Apukával közöltem, teljesítményszabályzó gombot nem megmutatni.
Ufi szép autó, jó autó, pénztárcakímélő, de nem hegyekbe való.
Továbbiakban a márkától is megválok, tíz évi ragaszkodás után. Egyenlőre az Alfa Romeonak nincs olyan modellje, ami jelenlegi helyzetemnek megfelelne.
Szia Ufi. Szerettelek.

Vásárlás utáni kötelező szerviz + futómű apróságok:
- Vezérlés + vízpumpa
- Olajcsere
- Üzemanyagszűrő csere
- 1db axiál csukló
- 2db hátsó hosszkitámasztó
- 2db hátsó hídszilent
- kipufogótartó gumibakok
- 2db féltengely gumiharang (külső)
km állás: 168.840km

Végre sikerült szereznem JTD feliratot Érden a bontóban, nagyon kedvesek voltak és vadásztak nekem hiányzó betűket!
Ezúton is köszönöm :)


Mikor meg vettem tisztában voltam vele mik a hiányosságok.Így alakult az ár.Motor tartó(hátsó),mind a kettő csere.Ok de az egyik nagyon jóó helyen van.Stabilizátor alatt.Komoly volt.Mindegy,szenvedve de megvolt.Aztán a másik komolyabb a szívósornál könnyezett a hűtővíz.Rendeltem tömítést utána csere.Fél nap ráment mert szinte mindent le ill. ki kell szedni,sok minden útban van.kicseréltem cserébe kaptam folyás mentes motorteret,plusz egy komoly derék fájást.Utána olajcsere,vezérlés csere alap dolgok.Még a váltó olaj csere van hátra.Nagyjából ennyi.
A szíj elmúlt 5 éves, itt volt az ideje a cserének. A két INA vezérlésszett, amik beépítésre kerültek:
530 0225 10 vezérműszíj + feszítőgörgő + vezetőgörgő
530 0347 10 balansszíj + görgő
Egyúttal az ékszíjat is lecserélem:
Contitech 6PK1965 kell bele (a 1962-es is jó, az a 3mm nem számít)
(Mivel Made in UK, úgy gondolom, hogy ez is a Gates gyárából származik.)
Legközelebb minden benzines-alfás legnagyobb barátja, a 55202772 cikkszámra hallgató vezérlésmódosító is sorra kerül. (70ekm-nél még talán korai lenne.)
A TS-ek vezérműszíj intervalluma a legutóbbi körlevél óta 60.000 km / 4 év.
A JTD-knek és a V6-oknak 120.000 km / 5 év.
Megjött az INA vezérműszíj és balanszszíj szettem.
Ez a tartalma.
VM szett:
Feszítő: Litens - Made in China
Vezető: INA - Made in Germany
Szíj: "INA" - Made in UK (valószínűleg Gates)
Balaszszett:
Feszítő: A görgő fémrészén "Litens - Made in Canada", a görgőn "NTN"
Szíj: Dayco
Ennyit arról, hogy az INA "megízható, német márka". (A szíjakon nem lepődtem meg, a görgőkön igen.) Tudom, hogy egy Conti szett sem nézhet ki máshogy (csak ott a szíjak márkája legalább előre borítékolható).
A csere után kiderültek, hogy milyen gyártmányúak a gyári cuccok: Mindkét feszítő Litens, ennek valószínűleg az a magyarázata, hogy ők szabadalmaztatták ezt a kompakt mutatós-rugós feszítőfajtát. Más szavakkal: Több, mint valószínű, hogy az összes nevesebb szett ugyanazt tartalmazza, mint a gyári szett. (INA, Ruville, Gates, Dayco). Én ez esetben abban sem hiszek, hogy a gyári képviseli a legjobb minőséget, mert egy vezérmű-görgőnek egyszerűen nem lehet nagyobb a tűrése, annyira kényes alkatrész.
"A csomagolás a 21. század gyártása..."
A többi vezérléscseréhez szükséges alkatrész:
- szelepfedél tömítés, 4 db gyertyaház tömítéssel: Victor Reinz 15-36616-01
- szelepfedél tömítés, gyertyaház tömítések nélkül (!): Elring 462.713
- szimmering az egyik bütykös tengelyhez: Corteco 12018321B
- szimmering a másik bütykös tengelyhez: Corteco 12015711B
- szimmering a főtengelyhez: Corteco12011839B
- szimmering a balansztengelyekhez: szám jön
Természetesen a szimmeringeket csak akkor kell cserélni, ha valamelyik megérett a cserére.
Tapasztalatok, szerszámok, stb. leírása jön...



A megtett kilométerek után, ismét elérkezett az olajcsere ideje, természetesen a járulékos szűrökkel együtt. Az előző olajcsere óta megtett km: 11.935. A jó idő közeledtével sort kerítettem a két első műanyag dobbetét cseréjére is, amik természetesen gyári darabok. Most már nem kell szégyenkeznem ezek miatt sem! Hogy aztán meddig lesznek sérülésmentesek? A jó ég tudja! Azt hiszem ezek az autó legsérülékenyebb része!
-Szerviz szett: UFI (Gyári Szűrők+ Selenia PE WR 5W-30 olaj)



Az emberi hülyeségnek nincs határa! No ez engem is utolért, mivel a garázsba történő beállás alkalmával egy picit figyelmetlen voltam és sikerült a jobb első sárvédőt meghúznom! Szokták mondani saját kárán tanul az ember. Úgy hogy jobb első sárvédő javítás, fényezés! Új emblémák (kelgyó és természetesen giurgiaro mester névjegye) felrakása. Szerintem korrekt lett!




Aliexpress-ről vettem 9600.-ft átszámítva. Direkt dupla kamerásat akartam. Elöl Hd hátul Vga minőség. Elsőnek egész tűrhető a minősége , hátsó picit gyenge a képe , de célnak megfelel. Fixen beépítettem. Elöszőr tükör mellé jobbra akartam tenni a páraszenzor főlé. Ott pont nem törölt az ablaktörlő lapát így balra került. Bal oldalt levezettem a kábelt az a oszlopon és bekötöttem gyújtás után. Hátsó kamera kábelét a tetőkárpit alatt vezettem el hátulról. Hátsó ajtó gumi átvezető csatornáján aránylag könnyen átment. Nem volt túl nehéz befűzni. Azért választottam ezt a típust mert pici helyett foglal és nincsenek nagy tartó konzoljai. Így fixen beépítve gyújtás után indul, majd le is kapcsol hozzá sem kell nyúlnom. Napellenzőt lehajtva sincs útban.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Update: 9 hónapot bírt, állandóan kikapcsol furán viselkedik. Keresem az útodját.








0
548
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Zenebutik
- 155
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV