Blog
A hibás részt kivágtuk, hajlítottunk potló lemezt, majd CO hegesztővel helyére lett hegesztve. Itt is kapott cinkromátot, majd sikaflexe 221 tömítőt, ahol kellett (ehhez javaslom a Sika Abglättmittel N simítófolyadék + ahhoz való ecset beszerzését és akkor nem ilyen béna lesz a felhordott sika felülete, mint nekem), majd sikagard 6440-et.




A problémás részek fel lettek csiszolva, kaptak rozsdaátalakítót ill. rozsdamarót, majd tisztítás után cinkromátos alapozót, majd fekete festéket, majd STP Anticor rezségcsillapító réteget arra pedid STP VBT hangszigetelő réteget.
Az Anticor-t melegíteni kell a helyrerakás közben és sok fejfájástól kíméheti meg magát az ember, ha feldarabolja a lapokat, mert egyben, de még félben isnehéz szépen eldolgozni. A VBT nem az a fajta volt, mint a képen (a szivacsos rész nem volt beirdalva) így nehéz hajlítani. Ezt is melegítettük, így lehetett hajlítani. Viszont kihűlés után reped a teteje, rálépéskor is betöredezik a fekete réteg. Mondjuk nem tervezek kiszedni mostanában így ez talán nem gond. Viszont hállható a különbség a gyárihoz képest, csöndesebb az utastér.
A VBT-nél még egy jelenség van. Qrva domináns szaga van az utastérben, így lehet érdemes kiszellőztetni berakás előtt, vagy esetleg szappanos vízzel lemosni a fekete réteget... Lassan azért talán kiszellőzik. :)




Teljes a kit:-)
Hollandiában sikerült megvenni, ( januárban ) egy kedves kint élő Car-társnő segített, elment érte majd tavasszal ha jönnek haza el is hozza, hihetetlen de igaz mindkettő...öröm&bódottá:-)
Pipa : 2015-04-23 - Mille grazie Liquid CarTárs ( logisztika ) és sprint83 CarTársnak a galvanizálásért:-)








Már gyengélkedett az akksi, 9 év után annyira nem meglepő. Csere előtt ellenőriztem a töltőáramot, ami terheletlenül 13,83V volt, tehát töltés rendben. Régi akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 470A, 23,9kg (Alfa Romeo by EXIDE). Új akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 900A, 23,3kg (EXIDE Premium). A két akkumulátor, mint két tojás...





Megkezdtük 2015-öt. Egy lengyel oldalon találtam hirdetést, miszerint egy tag GTA SW belsőt ad el. A szín fekete, amit én nagyon szeretek. Elektromos háttámla -döntés, ülésfűtés! Lufi, minden ahogy kell. A Google translator segítségével sikerült 3 nap alatt megbeszéltük a hirdetővel, hogy azok az ülések az enyémek lesznek. Egy szerdai hívás alkalmával megegyeztünk, hogy másnap Varsóból elhozza Krakkóba. (Nem sok választásom maradt, mehettem volna hétvégén egyenesen Varsóba a cuccért, de az +700km lett volna oda-vissza.) Betankoltam, reggel hatkor meg nyakamba vettem a lábam, és nekivágtam a GPS szerint majdnem hat órát tartó útnak. Annyi volt... Nagyon pihentető. Korábban nem vezettem még Lengyelországban, de nem is szeretnék olyan élmények után a lengyel közlekedés része lenni pár évig. Délre megérkeztem Krakkóba, hívtam a faszit, hogy mi a helyzet, merre jár...azt a választ kaptam, hogy a futár defektet kapott és a szervizt várja. Na jó, kicsi várakozás (2 óra)... Újabb telefon: A faszi mindjárt indul, útépítésbe ütközött. Újabb két óra várakozás után megint hívtam, állítólag csak 10 percet kellett várnom. Majd jó fél óra múlva megint érdeklődtem, mondtam a tagnak, hogy nem érdekel az üzlet, erre végre hívott a futár. "már Krakkóban vagyok, pár perc."... Még 1 órát vártam, hívott, hogy ott áll a parkolóban ahol én 5 órát vártam. Felpakoltam, fizettem, majd jöttem haza. A csomag tartalma az első, hátsó ülések és az ajtókárpitok is. Svájcból behozott, törött autóból származik, amit jól szemléltetett a 2 maréknyi üvegszilánk, amit kicsomagolás után láttam. Ma reggel (2015.01.23.) kiporszívóztam, tisztítószerrel átpucoltam és beszereltem őket. Mindent kipróbáltam, működik a háttámla mozgatás, ill. fűtés is. Öröm, boldogság. Remélem sok 10 000 km-t megteszek majd bennük. A TI is sportos volt, tartott rendesen,na de a GTA egész más kategória.
2015. 01. 24.
Az ülések elektromos részről nem volt teljesen világos. Valószínűleg kontakthiba volt a GTA-ban a sofőrülés alatt, ezért hiába kerestem a csatlakozót, csak 3 vezetéket találtam. Miután kitöröltem a csipát a szememből jobban szemügyre vettem a dolgokat, és másfél óra alatt helyretettem minden vezetéket. Most már teljes értékűek az első ülések. Öröm, boldogság.









- Mai napon az EGR ügye remélem megoldódott azzal hogy kitisztítottuk és visszaköttettem. Le volt falazva de a szerelő szerint ez a turbónak nem tesz jót és mivel még garis volt az EGR így vissza lett kötve.
- Garanciális volt a termosztát is így azt is cseréltük mert nagyon lassan melegedett és ha lassítottam akkor visszahűlt, most már ez is jó :)
Megvolt a látogatás a nővéremnél. Az autó meg se nyekkent pedig belecsavartunk 2500 km-t. Vagyis igazából de mert a hővédő lemez megint odaért a kipufogó csőhöz, de azt a tesomeknal egy fogóval és 30 mp-e az életemből orvosoltam ;)
Pipa
Ja és az átlagfogyasztásom 6,9 l/100 km 120-150 között (soha nem volt még ennyi ;)
A képeken Németország ahogy én szeretem pár képben :)




...de nem bánom, hogy lecseréltem az előzőt. Azért majd feltöltöm azt is, megnézem milyen állapotnak örvend.
No de visszakanyarodva a GT-hez, valahol elveszik a delej :( Lehúztam az ELM diagnosztikai eszközt (amit rajta felejtettem már hónapok óta) és a Loudlinket is. Elvileg egyik sem lehet ludas, elenyésző az áramfelvételük.
A vicc az, hogy rámértünk a nyugalmi állapotra akksi csere után és elvileg nem szívja semmi. 6 nap alatt viszont leszívta a 12-14órát töltött új akksit... :(
Azért mentem vele egy szép karikát, ha már beraktam az akksit újra. Kigurultam - kihasználva a szuper megyematricám nyújtotta komfortot /muhaha/ - az M1 üzleti parking, ott a pálya alatt megfordultam és nyomás vissza Budapestre. Amikor hazaértem, néztem, hogy hány perc alatt mennyi km-t tettem meg és khmm, kicsit rácsodálkoztam így zuhogó esőben :D Szedte a lábát a kocsit.
Üdv innen is a barnás-aranymetál 159 SW az M1-en kifelé menetről, illetve a fekete MiTo tulajának akivel pedig visszafelé már az M1-M7 közös szakaszán köszöntünk. Mindkettejükkel intettünk-villogtunk egymásnak, amikor megelőztem őket, remek érzés volt. Ez hiányzik - a menetdinamika és az Alfás üdvözlés is - a mindennapok céges kocsizásai alatt.
A feszültség bennem magas, az akksi meg merül tehát... folyt. köv.
Minden más pompás a GT-ben, szeretem. Ebben meg kell mindig erősítenem magam, mert kicsit felesleges 2 kocsit, 1 robogót tartanom úgy, hogy mindnek csak a hétvégék és jó idő jut...
UI: a kép illusztráció, de így éreztem magam az esőben (dízel ide vagy oda) :)

Párom meglepett születésnapom alkalmából. Nagyon szépen néznek ki a sapkák, igaz nem látható helyen vannak, de szerinte így teljes a kép. Nem vitatkoztam vele. :)

Rendeltem 20db ajtókárpit patentot.
Egyrészt, mert fogom cserélni a kárpitokat és ilyenkor könnyen megesik, hogy 1-1 patent megsérül. Valamint a Berlinába észrevettem, hogy hiányzik 1-2 db. Pár FT volt darabja, gondoltam inkább legyen plusszba.
A patentcentrum.hu -ról rendeltem. Nagyon profik és gyorsak. Ajánlom Mindenkinek.
