Blog
Rettentő kerregés után a diganózis: generátor szabadonfutó. A generátort felújították, a szabadonfutót kicserélték, de maradt a kerregés. Megoldás: ékszíjtárcsa. Kicserélték, megszűnt a kerregés. A generátor tényleg rossz volt és a szabadonfutót is cserélni kellett az ékszíjjal együtt (mert a hat fogból négy keresztben szétnyílt egy ponton (Gates)). Az új ékszíjtárcsa és az ékszíj is Dayco.
Költség: 90.000
Km. 169.000
Ma volt a lámpák polírozása. Félig kidobott pénz volt. Azt mondták ilyet még nem igen láttak, anyagában repedezett a búra. Nagyobb teljesítményű izzó vagy a lámpamosó a felelős a történtekért szerintem. Mindenesetre egy fokozattal jobb lett a történet de előbb-utóbb lámpacsere lesz.
Leszedtem a sebváltógombot és felújítottam. A szakadt bőrt lehúztam, kapott fekete és karbon fóliát a résekbe pedig fekete szövetet. Piros szövet lehet dobna rajta, ha kezeim közé kerül egy megfelelő, lehet kipróbálom hogy mutat.
Időközben kiderült hibás a termosztát, várom a futárt hogy csöngessen.



Sosem voltam a kerékjavítószett rajongója. Jó elhiszem hogy a defektes kerék kibírja vele a legközelebbi szervizig. De azt nekem senki ne állítsa hogy 100%-ig helyettesít egy pót/mankókereket.
Azonban egy vadiúj mankókerék, emelövel, kurblival, kerékkulcssal Alfától hivatalosan 530,- EUR. Új autó vásárlása eseten 40,- ... :(
Arra sajna sehol nem találtam választ hogy a Fiat Bravo pótkereke passzol-e...
Hosszas keresgélés, bontókkal való kapcsolatfelvétel után nagy nehezen sikerült egy alig használt szettet 110,- Euróért szereznem. Ebay forever! :)
Nem voltam túlságosan elégedett a fényszórókkal, nem világítottak elég messzire. Más kocsikkal összevetve nem ez a tapasztalatom. Odahaza majdnem elütöttem egy szarvast emiatt, más kocsival/fényszóróval/izzóval talán hamarabb megláttam volna.
Miután a vezetö oldali tompított kiégett, rendeltem hát jobb féle izzókat konkrétan Osram Nightbreaker-t. Vezetö oldalon tompítottat cserélni nem épp egy thai-masszázs de megoldható, jobb oldalon jóval könnyebb a helyzet. Az eredmény: azonnali javulás. Végre fényt is ad a tompított, nem csak világít.
Ezután rögvest rendeltem távolsági H1 izzókat is, szintén a fent említett Osram Nightbreaker-t. Csere után a javulás itt már nem volt annyira szembetünö mint a tompítottnál, azonban sokkal fehérebb és több fényt ad mint a régi. Távolságon/magasságon szívem szerint még állítanék, de tudomásom szerint ez a maximum.
Összességében így elégedett vagyok a fényszóróval.
Alfa Amore!
Egy hét után máris le kell venni a szép nyári papucsot. Mese nincs jön a tél, venni kellett 4 felnit + téli gumit.
Próbaút után elhoztam hát Júliát :)
Csont nékül,újabb 1 év műszaki.
km állás: 140.200
Lassan itt az ideje rendbeszedni a kicsikét. :D
Hát el is mentem rendelni pár apróságot, amit ideje lesz lassan cserélni.!
- Komplett vezérlés, vízpumpával
- Új a/c pumpa
- Levegőszűrő
- Üzemanyagszűrő
- Olajszűrő, meg hozzá 8L Selenia Racing 10w-60
- 6 db gyárilag belevaló gyertya
Egyenlőre csak ennyi, majd meglátjuk kér e még valamit. :D
Egy érdekesség: vezérműszíj feszítőjét Amerikából kellett lerendelni, így 4 hetet várnom kell míg megjön. :)
Amíg garázsban van addig neki álltunk szétkapni, úgyse megy sehova. :D
A bőr üléseket elvittem egy remek kárpitoshoz, ahol felújítják és rendbe szedik őket. :D Elég rossz állapotban voltak már, főleg a két első. Összegezve: szivacsozás ki volt ülve már; a háttámla el volt hajolva, vagy törve; egy két helyen lejött a festék, mert utólag lett már festve itt-ott, de nem valami szakszerűen. :D Kiváncsi leszek a végeredményre. :)
Mivel a hátsó ülés mögött van az A/C így azt is kikaptuk. Nem volt egyszerű, mert már jártak ott előttünk, és kicsit gányolva volt.. :D
Egyenlőre csak eddig jutottunk. Nem kapkodunk el semmit.. :D
1
638
Fórum
Friss topicok
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Zenebutik
- 155
- Forma-1
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV