Blog
Ma végre éjszakás műszak után felébredve el tudtunk menni megnézni .
Próbakör, alku , papírok, tankolás, matrica, go home.
Autópályán hóesés, feketejég , de hazaértünk épségben. TSak ültem a csendben és suhantam vele haza. A Boxer hangot vissza fogom még sírni.
Neten, ismerős meghirdetett egy garnitúra nyári gumit, amire le is csaptam, mert szerintem nagyon tutik...ennyi pénzért meg pláne. (újnak darabja ennyi) A gumik hibátlanok, nem szálszakadtak. Időjárástól függően majd március végén, április elején mennek fel a csodára. :)
Gyártó: BF-Goodrich
Típus: g-Grip
Méret: 215/55 R16
Gyártás: 2012 - 8. hét
Profil: 6.5 mm
2015.01.31-én megtörtént a futóműfelújítás. Alsó lengőkar 2db; felső lengőkar 1db; stabilizátorrúd szilentjei+2db stabilizátor kar. TRW és febi-bilstein alkatrészek kerültek beszerelésre. Közben kilyukadt az alsó turbócsövem is a szerelőhöz menet, aki nagyon ügyesen orvosolta a 140 lovat, hiszen új csövet szombatra már nem tudtam rendelni. Utólag is nagyon köszönöm a precíz és gyors munkáját Lacinak, aki Debrecenben tevékenykedik. Az alkatrészeket Tamásnak hála (szintén Debrecenből) 71000Ft-ért kaptam meg. Menet közben 2 fékcső is ki lett cserélve,hogy ne okozzon problémát menet közben (+3000Ft).
A kocsinak megszűnt minden kopogó és nyiszogó hangja.
Most 202300km-nél jár, remélem a következő munka a vezérléscsere, 250000km-nél. A munkadíj 30000 Ft volt.
Első Felső lengőkar-jobb oldali Lemforder
Bal hátsó keresztlengőkar -Ruvielle
Jobboldali külső féltengely gumiharang
193000 km
Már lélekben készülve a tavaszra gondolataimban több lehetőség is megfogalmazódott a nyári felni kapcsán. És íme egy..... :-)
Gyári Giulietta QV Launch Edition limitált felni, 8C stílus, fényes grafit szín, 18-as méret.




Megérett a váltó környékén minden a cserére, kapott az autó egy új kuplungszettet, és lendkereket is, mindkettőből Valeo ment bele. Cserélve lettek még a stabszilentek, és a váltóoldali főtengely szimmering is.
Brembo sport max tárcsa + fék betét csere 45000 felső turbócső sajnos kilyukadt tünetei füstöl az autó :-( Zé orvosolta a hibákat turbócső+fék 20000
Szomorú vége lett a 146-omnak, miután sikerült másodszor is összetörnöm, de mivel folyt a kormánymű, meg volt sok apróság amit meg kellett volna csinálni, jobban megérte egy másik után nézni.
Így került kiválasztásra ez a 145. Kívülről belülről szép, de a motor egy hulladék. Csoda hogy hazahozott a 250 km-en. Hol 2, hol 3 hengerrel, lefullad álló helyben, elég csúnyán ránézni, légtömegmérő nincs, olajat köpi is, zabálja is és csapágyhangja is van. Ja meg kopog mint az állat. El volt hanyagolva. A futóműtől pedig tengeribeteg lettem az úton. Szerencsére ami szar, az minden átpakolható a 146-ból, ami jelen pillanatban is folyamatban van, így egy penge kocsi lesz a végén, jó motorral, futóművel, új téligumikkal. Majd még egy futómű beállítást is kap, és az alváz is megkapja ami neki jár :)
Közben már nézelődtem biztosítás után, és egész jó ajánlatot kaptam. A károkozással együtt is 21 ezer ft (adóval együtt) per év. Azt hétfőn elintézem, aztán eredet vizsga, átírás, és a hamarosan lejáró műszaki megújítása után már ebből fogok villogni nektek :)

Főtengely fordulatszám érzékelő jeladó csere, a benne lévő noname-ről Bosch-ra
Egyúttal a Fangiótól beszerzett világítás vezérlő is bekerült, orvosolva, a folyton világító jobb hátsó féklámpa problémáját. A kiszerelt vezérlőt majd megpróbálom műszerésszel javíttatni, mert a sérült IC beszerezhető.
Eladtam. Egyszer újra lesz ilyen. Remélem, h az új gazdájának is legalább akkora örömöt fog okozni, mint amekkorát nekem okozott