Blog
Elindultunk a nyári szezont kezdeni Ausztriába. 350 km után 6-ból vissza akartam tenni....aztán nem találtam és igazán még most sem találok szavakat, ha előjön az élmény....szóval kuplung ki, 5-be behúz, kuplungpedál lent marad, autó megy tovább, lábfejjel kuplungpedál felhúz, kuplungpedál visszajön, látok egy pihenőt, lehajtok a pályáról, beállok a parkolóba, lefulladok, ver a víz, tető felnyit, jön a füst, meg a román kamionsofőr, ömtc kihív, kijön, elmgy, mert nem tud vontatni, telefon sógoromnak, megnyugtat, hívja a trélert Mo-ról 100000-ért, én hívom haveromat vigyen melóba. Most szünet, mert várunk a párommal, meg a kutyával. Haver megérkezik félig pakolt autóval. Fele cucc a kocsiban maradt, a kulcsot meg leadtam az ottani hotel portásának (tudom, hogy felelőtlenség, de nem volt más választásom), mert csak másnap mentek az autóért. Aggódtam is, nehogy szétkapják a verdát az éjszakában...
Na, de szép lassan hazakerült a csoda.
Diagnózis:
- mi más mint a váltó adta meg magát. Beállt ahogy kell.
Edericsre Szabihoz vontattattam. Nem volt egyszerű közel 700 km-ről értekezni, de megtaláltuk a híres Skype nevű programot és minden megoldódott.
Váltót Trencsikéktől szereztünk. Korrektek voltak. Szabi személyesen felment, megnézte a cuccot majd kért és kapott 2 hét garanciát az ilyenkor szokásos beépítési helyett. Megbeszéltünk még pár dolgot amit nézzen át az autón.
2014.08.19-re kaptam vissza a csodámat. Pont amire megbeszéltük. Elégedettséggel töltött el, hogy lemosva kitisztítva adták át. Mivel csak 3 napra jöttem haza és még rengeteg dolgunk volt abban egyeztünk meg, hogy a teljes elszámolást, hibás, cserélt alkatrészek bemutatását szezon végére halasztjuk. Mondta, hogy a két hűtő közti takarítást amiért elvileg szarakodik a klíma, nem csinálta meg, valamint a tolatóradar is majd jövőre lesz halasztva, mert ott is kábelkáosz uralkodik, valamint rosszul is volt felrakva a hátsó lökös. Ez ráér.
Minden patent volt az autón. Visszafelé, hangtalanul suhantunk Tirolba!!! :D
Költségeim:
Vontatás Lienzből,Edericsre: 95.000.-
Lendkerék+kuplungszerkezet+kuplungtárcsa+kinyomócsapágy: 173.500.-
Bontott váltó: 150.000.-
Üzemanyagköltség: 8.000.-
3l Selenia váltóolaj: 10.000.-
1 db bontott tolatóradar (mindig jó, ha van): 10.000.- postával
2 darab lengőkarszilent: 28.000.- ------->erre még Csöri hívta fel a figyelmemet
Munkadíj: 35.000.-
+ plusz még van pár dolog, de azt nem tudtam leolvasni a papírról, majd megkérdezem. :D Azok értéke 33.000.-
Úgy gondolom egy nagyon komoly feladat lett elvégezve nagyon profi módon.
Elégedett vagyok a végeredménnyel, lelkiismeretes munka volt.
Az ősszel felújított fényszóróim, Osram Silverstar 2.0 ízzókat kaptak. A Rikitől kapott Hella-k, pedig a reflektorba kerültek.
A jobb oldali reflektor ízzócseréje, meglepő módon fejleszti az ember szókincsét. Magam is elcsodálkoztam, hogy milyen szavakat ismerek :-)

Meglepően sok cucc belefért és még mindig lehetett volna pakolni, de szerencsére már nem volt mit :-)




Bal első kutyacsont csere , másik oldalt nemrég volt cserélve nem volt baja de gondoltam legyen egyforma ;-) Olajcsere,levegőszűrő,olajszűrő , négy izzító gyertya is cserélve lett 1720000km
A terv az volt,hogy nem kell majd téli gumi,mivel a garázsban tölti majd az autó a telet,de változott a program igy elkezdtem keresgélni.
Zsunior-tól sikerült átvennem a kb 50%-os Semperit 225/40-es téli gumijait,igy elmentem érte és még Pesten fel is gumiztam a 18-as alu kerekekre.
A nyári,amit március elején rakattam fel(5000km,volt benne mikor felkerült) mára már teljesen lefutott,kopásjelzőig...
Végül kapott ismét egy teli tank Evo Neo Diesel-t(66L),és egy alapos mosást.
Km óra állás:216.400
Pár napja felhívták a figyelmem hogy, ki van szakadva az egyik kormány porvédőm. Nem hallogattam sokáig a dolgot, cserélve lett.
Km óra állás: 131600
Nem, nem, és nem tetszett a Mad Max-feeling ( öregszem... :S ) azóta, hogy elhoztam velük/rajtuk a verdát. Feketére szinterezett gyári ( igaz, nem a 146-é ) Speedline ide,- vagy oda.
Osziéktól jó áron megkapta a rá való toppanókat, a medmexszett pedig jó helyre, fényezőmester Atti barátomhoz kerül. Azjóleszazneki, na. :P ;)
A projekt bifórafter nézni valója a képeken.


Kicsit lent volt a gép a földön, fekvőrendőrön néha leért a küszöb és hát nem volt kényelmes a rugózás sem.
Alexandrotól hoztam egy garnitúra rugót(homokszórva, újra szinterezve) és ha már ott voltam beszereztem még egy-két dolgot.
Le volt törve a kesztyűtartó, lett helyette másik komplett műszerfal alja.
És ha már egyszer szétszedem, vettem utas lufit is burkolattal. (5ezerért nem hagyhattam ott)
Lényeg, hogy most már utazható a kocsi és relatív bátran lehet padkához parkolni.
Tegnap és ma az alábbi elektromos hibajelenségek kerültek orvoslásra:
- hátsó rész világítások (j.h. féklámpa, j.h. belső helyzetjelző, ködzárófény, tolatólámpa, csomagtérvilágítás): csomagtérfedélben futó kábelköteg szakadt vezetékeinek ideiglenes javításával, forrasztásával
- fenti javítások a hegymenetasszisztens időszakos hibájának, elérhetetlenségének megszűnését eredményezték
- tolatóradar hibájának, elérhetetlenségének helyreállítása: hibás szenzor cseréje bontott alkatrésszel
- bal hátsó ablakemelő működésének helyreállítása: becsípődésgátló szenzor javítása
- autó átvizsgálása emelőn, futóműellenőrzés
- hibakódkiolvasás, -törlés
Fentiekkel minden elektromos parajelenség megszűnt és helyreállt a normál működés!


