Blog
Tönkre ment a hátsó ablaktörlőm,nézegettem,hogy ez spéci,egyben van a karral. Fórumon rá kérdeztem,hol tudok szerezni.Pityukoma ajánlotta,hogy cseréljem csak a gumit. Adott cikkszámot,ezzel bementem az Unixba,és adták polcról a terméket.Csak méretre kellett vágni, és befűzni.A csomag 2 db gumit tartalmaz,úgyhogy legközelebb nem kell vennem,ha elrakom olyan helyre,hogy meg is találjam. :-)
A cikkszám : Bosch Z361 3 397 033 361
Km állás:143220

Mivel kiderült ,hogy a lengőkar szilentek nagyon puhák már ezért eszi a gumit elől, és a bal kerék dőlése kicsit érdekes volt ezért ki lett cserélve a 2 alsó lengőkar és a bal felső lengőkar.
A víz sem igazán melegedett szegény dízelbe ,ami hosszú távon nem a legjobb neki ,ezért termosztátot is cseréltem.
Következő hiba javítások amik lesznek:
Hosszbordás szíj , és sajnos valamelyik görgő elégé suhogós csapágy hangot ad ki őt kell megtalálnom.
Bal első (külső) féltengely gumiharang .
Ezekhez már minden megvan , nem sokkára ismét szerviz.

Miután a Macgyver megoldas nemsokaig tartott,igy kellett egy ujabb abalkmoso motor.Knoxx cartars jovoltabol meglett, ill. sikerült szereznem vegre egy hátsó vonoszemtakarót is tőle.
A kormány és a kézifék+váltószoknya is rettenetes állapotban volt, tehát felkerestük a megfelelő embert, aki újrabőrözött mindent.
Innentől kezdve csak ajánlani tudom a kollegát, ha bárkinek szüksége van ilyesmire, csak szóljon, a képek magukért beszélnek!:)




Tegnap felkerültek a 18''-os téli kerekek, rájuk pedig az új MoMo North Pole gumik.
Köszi Totti!
Ezzel párhuzamosan az előző téli gummák eladóak, hirdetéseim között meglelitek :)


Átcseréltem a téli kerekeket.Lemértem,mennyit változott igy az autó hasmagassága.Az első kerék sárfogójánál mértem ,tavaly az akadt fel sokszor.1.5 cm-el alacsonyabb a téli kerekekkel.
Tavaszig vennem kell új kerékcsavarokat.Ezek csúnya rozsdásak.
Szépen lemostam a nyári felniket,sérülés alig van rajtuk egy szezon után.Pár kőfelverődés nyoma. Viszont a gumikon elszomorodtam.Az első tengelyen lévők belső széle nagyon megkopott.Mondták anno a srácok, hogy a gyári futómű beállítással enni fogja, igazuk lett.. Talán egy szezont még elmennek.Sajnos nem írtam fel,hány kilóméternél lettek felrakva, de kb 20e km-t mehettem velük.Mindegy, több is veszett Mohácsnál :-) Holnap megyek 700 km-t,kíváncsi leszek,a menettulajdonságok mennyivel másabbak,mint a 235-ös Pirellikkel.
Km állás:143207







Eljött az ideje annak is hogy kicsit felkészítsem az autót télre. Vettem Georgetól egy szett téli gumit felnivel. Ez fel is került az autóra a hétvégén. Továbbá lefestettem a dísztárcsákat, amiket szereztem DeezLtől, mert kicsit karcosak voltak, helyenként padkázva, így jobban néznek ki. A nyári kerekeket pedig elküldtem kis felújításra. Lecseréltem az ablakmosót is fagyállóra, a hűtőközeg -22°C-ig jó. Beugrottam Marklarhoz egy ablaktörlő kapcsolóért, aminek jó az ablakfűtés kapcsolója, de az ablakfűtés még mindig nem működik, keressük tovább a problémát...
(Igen tudom kicsit koszos az autó, de hát napi használatban szolgál, meg ez most egy gyors útközben lőtt kép, majd lesz másik ha eljutok végre a waxoláshoz ;) )



Mai napon felkerültek azok a randa téli kerekek, de muszáj volt mert már hűvös az idő.
Km állás: 229838
A nyár során nem volt zavaró (se nekem, se az autónak) a rossz termosztát, mindig meleg volt a motor, ám mostanában már zavart az alig melegedő víz. Meg is vettem először egy Spiderbe valót, amit végül kicseréltem a megfelelőre. A különbség annyi közöttük, hogy a 155-é működteti az olaj-víz hőcserélőt is, ami hidegen fűti, melegen hűti az olajat. Egy gumikarika a gyári tömítése, ezt én kiegészítettem egy kis Loctite felülettömítő pasztával. Nem sokkal, az előző kontár annyit belenyomott, hogy a víztérbe is belelógott a megszáradt trutyi. Fontos összeszerelés előtt a a fizikai tisztítás, ezt tapétavágó-pengével csináltam, szépen lehozta a fent maradt tömítőt, aztán a 70%-os alkohol megoldotta a zsírtalanítást. Na összepasszítottam, nem ereszt sehol. Fontos az utókornak: a termosztát 83°C-on nyit, ezért nem konstans 90 fokos a víz, de ez így jó! 155 fórumban lezavartunk erről egy hosszabb eszmecserét a cartársakkal. Ja, a cucc Vernet-Calorstat, páran a Behr típust szidták (az előző nekem is az volt). A hétvégén nem fáztam kocsikázás közben.:) Annyi szépséghibája van, hogy ennek a központosító pöcke 90 fokkal odébb áll mint a csövön a kivágás. Hátha nem okoz problemát.


Egy több, mint féléves dráma végére sikerült pontot tennünk. Tavasz óta dobálta az autó a P0238-as hibát, ha lepadlóztam, vagy csak erősebben gyorsítottam, és elérte a 3000-es fordulatot, meg úgy egyébként se nagyon akart menni. Pucolva lett a változó geometria a turbóban, a MAP szenzor, az EGR, cseréltem a vákuumcsöveket, próbáltam állítani a VNT szelep karjának hosszúságán, de semmi eredmény.
Míg nem 2 hete az autópályán megadta magát végleg a légmennyiségmérőm, és a kocsi 140 helyett jóindulattal 13 lóerőt volt képes produkálni. Kiolvasva a dolgokat egyértelmű volt a hiba, és a csere óta úgy megy, mint még soha, sehol semmi hiba.
Emellett 1 hónapja megvolt a következő olajcsere (plusz szűrők) is, most a Comma helyett az 5w30 Selenia Pure Energy került bele, és bár tudom, hogy kb. pazarlás bele ez az olaj, de eddig jó tapasztalatom van vele, valamivel halkabb a motor, szóval nekem bejött.