Blog

>> Tuning és extraHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2014-10-25

Sikerült beszerezni az érdi bontóban pár hasznos dolgot:
- Alsó motorvédő burkolat
- Jobb első műanyag dobbetét
- Jobb hátsó lámpa
- Anyós ülés felőli ajtó-kédergumi
Ha már ott voltunk, hoztunk a tavaszra 4db alufelnit is a majd leendő nyári papucsoknak.
A 4db felni nagyon jó áron volt, 35000 Ft volt a szett.

 
>> EgyébHaddel // Alfa 159 sw // 2014-11-01

Tegnap kiégett a másik Osram Nightbreaker is.Egy hónappal bírt többet ,mint a másik.Összességében többet bírtak, mint amennyit vártam. Kb 8 hónapot.

Ma jártam az Alfadepo-ban. Oda járok kb. 300 m-re egyetemre már február óta, de még most esett le, hogy a következő háztömbben ott az Alfadepo :)
Rendeltem Réka 147-esének a téli lemezfelnire díszrácsát, és megláttam vannak 159-be váltógomb kupakok.
Vettem egy váltógombot, de egyenlőre csak a kupakot cseréltem át. A gombot majd csak, ha a mostani már megkopik.

 

sikerült beszerezni a téli gumikat, gyári Giulietta felnikkel :-) ez is 18-as lett, Pirelli Sottozero II 225/40 R18 ez is, mint a nyári :-) ilyen teljesítményhez ez télen is jár! :-)

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-10-31

Ma este elkészült, a hátsó lengőkarcsapágyak cseréje. A munkát Kovács József, a futóművek és lengéscsillapítók "doktora" végezte. Volt egy kis flexelés is.
A család többi Alfa-janak futóműve is megfordult már a kezei között, mindig kiváló, kifogástalan munkát végzett. Futómű vagy lengéscsillapító problémák esetén, mindenkinek ajánlom.

 

Mikor megvettem az autót már volt nekem ELM-327-es OBD2-es adapterem, így alapvető dolgokat tudtam nézegetni vele, de az igazából csak egy "fancy" játékszer. Azt hittem, hogy hibakiolvasásra és törlésre jó, ami így önmagában igaz is, de abszolút nem mindenre. Mondjuk azt kifejezetten élveztem, hogy mobilon láttam menet közben több paramétert, pl. fogyasztás, akkufesz stb., vagy hogy menet közben olvastam ki és töröltem hibát pár koppintással a telefonon.

Namost eleve úgy vettem meg az autót (talán írtam korábban), hogy égett a Check-Engine, de az, hogy a nálam töltött egy év alatt az összes létező hibalámpa égjen... na erre nem számítottam. Azt még eleinte elviseltem, hogy az ABS és a (!) kézifék világít az ABS hibája miatt néha, de az is szépen állandósodott. Természetesen az ELM-327 csak a motorvezérlőt (ECU) tudja olvasni, a CAN-en lévő többi vezérlőt nem. Így fogalmam nem volt mitől jön elő. Mára állandósult, már folyamatosan ég. Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor a légzsák visszajelző is kigyulladt. Na ez már nem vicc, emiatt a vizsgán sem megy át, nomeg a biztonság az biztonság.

Úgydöntöttem (mivel járműdiagnosztika szakirányon végzős vagyok), utána nézek mi van a kocsiban, mi kell hozzá, és az mennyibe van. Hamar találtam is németországban megfelelő adaptert (VAGCOM 410), hozzá kábeleket és egy programot (MultiEcuScan). A cuccot megrendeltem, meg is jött, és ki is próbáltam.

Fantasztikusan jól működik, rácsatlakoztam a légzsákra, kiolvastam a hibát, mondta, hogy vezető oldali szélső légzsák valamikor szakadásba ment, de már nem élő hiba, ellenőrizzem a csatlakozót és a kábeleket. Ellenőriztem, semmi gond, hiba törlés és azóta nem ég. Kontakthiba lehetett, vagy a tönkrement akkum beesett akkufeszültsége miatt billenhetett be a hiba.

ABS vezérlőre is rácsatlakoztam. Azt is kiolvastam. Még jó, hogy nem vettem ABS szenzort, mert a leengedő és feltöltő ABS szelepekre panaszkodik, mégpedig a vezérlése vagy szakadt, vagy rövidre zárt időnként. Úgyhogy következőnek azt fogom ellenőrizni, remélhetőleg szimpla kontakt hiba.

Klíma vezérlőt kihagytam egyelőre, de arra is ránézek majd, mert nem hűt a klíma.

A motorvezérlőt is nyaggattam kicsit. Kiderült, hogy 231.000km helyett 220.000km van "csak" a kocsiban (ezt nem tudom hova tenni, valószínűleg 10 ezernél ECU cserés lehetett). A vezérlőt 2001/03-ban programozták fel és soha nem végeztek rajta módosítást. Az autó 255-ször lett fordulatszám tiltatva, és 392 másodpercet ment magas fordulaton (pirosban) a 13 év alatt... Miket meg nem tud az ember ??? :D

Végignéztem az összes szenzort, és végre pontos és részletes leírást kaptam a változó vezérlés szenzoráról is, ami mostmár egyértelműen kontakt hibás valahol, a VC vezérlésnek semmi baja. Ha lesz időm és oszcilloszkópom, akkor kimérem.
Szerintem spóroltam magamnak pár tízezret...

Régen nem írtam már a blogra. Nagyon sok mindent kicseréltünk az első futóműben, mivel nagyon irritált a kopogás. Felső lengőkarok (Fastorginal), stabilizátor összekötők (kutyacsont), idén pedig mind a két pár kormányösszekötő. Egyik sem hozott sikert.
A stabilizátor rudat többször ellenőrzitük, de nem lötyögött. A héten elvitte a szerelőm rázópadra, mert mi már feladtuk a harcot, majd azt mondták, hogy a jobb felső (egyébként cserélt) lengőkar a rossz. Vettem egy Monroe-t és szidtam az olcsó gagyit, de teljesen érdemtelenül, mert kiderült a szétszedéskor, hogy nem az volt a kopogó szellem lakhelye. A Fastoriginal lengőkar tökéletes állapotban van 1 év után.
Amikor az összes csatlakozási pont lekerült a stabilizátor rúdról, akkor lehetett látni, hogy lötyög. Mondanék valami csúnyát, de itt jön az, amit még épp eszű ember nem látott.... Nem lehet leszedni a stabilizátor rúd gumibakjainak hordozópántját, mert hiába tartja azt egy csavar, az Alfa mérnökei úgy döntöttek, hogy le- és össze- is hegesztik. Na itt azthiszem bátran mondhatom, hogy ez hatalmas ökörség. Természetesen cserélni csak úgy lehet, ha a komplett alsó hidat lebontjuk, de azt meg úgy célszerű, ha kivesszük a blokkot... Remek. Ehelyett inkább a szerelőm előállt egy ötlettel, hogy összébb préseli a bakot tartó lemezt. Csinált hozzá szerszámot, sikerült is. Ettől függetlenül a "manyákolás" nem lesz végleges megoldás, de most nem fért bele egyikünknek sem, hogy 3 napig mókoljunk az autón. Hozzáteszem, teljesen csendes lett a futómű, persze azt nyilván sejtem, hogy nem sokáig. De legalább egy darabig és legalább tudjuk mi zörgött.

>> Tuning és extraStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2014-10-31

Ma lekerültek a nyári kerekek az autóról, egyben a 16-os Speedline Teledialrol leszedettem a gumikat is. 6 évig szolgáltak, mára már kissé elkoptak és kis sebességnél már ütött is valamelyik. Profilmélységük kb 2-3 mm-re kopott, viszont jó hír, hogy teljesen egyenletes volt a kopás. Így most a gyári felnijeim "meztelenek", és rajtuk is örömmel tapasztaltam, hogy teljesen hibátlanok. Még csak padkanyom sincs rajtuk.
A jelenleg használt téliguminak is ez lesz az utolsó szezonja, úgyhogy jövőre vehetek egy garnitúra 17" nyári, és egy 15" téli garnitúra készletet.
Jövő tavaszra felkészül: 17" Speedline GTA! :)

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-11-03

Megérkezett az Első szeretet csomag. Tartalma TRW első felső lengőkarok, BOSCH lambdaszonda, Febi toronyszilent, Calorstat by Vernet termosztát 88 +-2 °C, Kamoka stabilizátor összekötők, SZMETAL lila fagyálló (2x élettartam), JászPlasztik ionizált víz.
Termosztát 90 fokon, lambda szonda nem dob már hibát. Érzetre jobban gyorsul az autó, de még várni kell, lehet ez csak szimpla érzet

Felső lengők nem lettek beépítve, mert tökéletes állapotban vannak a tavaly bekerült TRW-k. Kopogás maradt, alsó lengőkarok és stabilizátor rúd, gátlók cseréje várományos. :P

Munkadíj +10k
Km óra állás: 116 ezer

1. alkatrészek, 2. Thermostat 70° előtte, 3. 90° utána