Blog
Hétvégén megkapta a kis Alfa az új téligumikat (Bridgestone) illetve kicseréltem az első stabilizátor rúd szilenteket (cirka 5 óra alatt...) így megszűnt a kopogó hang, hibátlan csendes a futóműve.
Érdekes ,hogy a szerelők itt is félrediagnosztizáltak, kormányművet akartak cseréltetni velem ugyanúgy mint anno a 156-osnál és persze ott is csak ez kopogott...tehát nem szabad egyből bedőlni , jobb saját magunknak utánajárni és persze kicserélni is. Csere menete nagyjából ennyi:
(sok türelem kell hozzá:)) ,meg pár szerszám:)
http://www.alfaamore.hu/tagok/8156/autok/9675/blog/21252

Újra felkerültek a téli kerekek.
18" téli kerekek Pirelli sottozero 225/40*18 w240 gumikkal.
km:12354

Megpróbálom összeszedni a teendőket a téli leálláshoz. Induljunk ki abból, amit a Spider 1997-ben kiadott könyve ír, a gondolatjel után a saját kommentárom:
1. A kocsit hagyjuk a szabadban megszáradni. Ha lehet, jól szellőzött helyen állítsuk le. A tető legyen zárva.
2. Tegyük sebességbe. - Ebben nem hiszek. Kétlem, hogy az erőátvitelnek jót tesz, ha terhelés alatt hagyjuk. Személy szerint inkább fa gerendából maradt darabokkal támasztom meg a kereket. Ha a garázs sík, úgyse akar elgurulni.
3. Kéziféket ne húzzuk be.
4. A lakkozott felületeket tisztítsuk meg és viasszal óvjuk. - Ezt gondolom még az első pont elé kellett volna írniuk.
5. Az ablaktörlő gumiját kezeljük púderrel és emeljük el az ablaktól. - Ebben sem hiszek. A lapátnak nem lesz semmi baja, ha az ablakon van. Induláskor kell megnézni, hogy nem ragadt-e oda. Szerintem rosszabb, ha lapátot az ablakhoz húzó rugót nyújtjuk meg.
6. Az ablakot résre nyissuk ki.
7. Az autót szövettel, vagy lyuggatott műanyaggal takarjuk le. Ne használjunk légzáró műanyagot, ami a párát visszatartja. - Régi lepedő, pokróc, ill szövet hálózsákot használtam eddig.
8. A keréknyomást 0,5 bar-ral fújjuk a normál nyomás fölé. Időnként ellenőrizzük. Itt jön egy német mondat, amit nem értek: ...möglichst auf Holzachsen stützen,... Tipp?? - Grando: "A kerek nyomását 0,5-tel feljebb nyomni az előírtnál, és (a kerekeket) lehetőleg sodrófákon megtámasztani, illetve a nyomást néha ellenőrizni." (Megj: Holzachse)
Valójában ez egy javaslat arra hogy bakoljuk fel az autót és ezzel tehermentesítsük a futómű elemeit. - Ilyet én sose csináltam.
9. Ha riasztót kikapcsoltuk (már ha van), vegyük le az akku csatlakozását. A sarut vazelinnel kezeljük. Havonta ellenőrizzük a töltöttséget. - Vazelinnel még egy kocsit se kentem. Tapasztalatom szerint, ha jó az akku, nem kezdi ki a sarut. Havonta egy-két hétig C-TEK töltőn szoktam hagyni.
Még néhány dolog:
10. Folyadékokat maxra töltöm. FIGYELEM! Fagyálló, téli ablakmósó kell!!
11. A tankban lehetőleg kevés üzemanyagot hagyok, így a biokomponensek miatt nem sok romlik meg tavaszra.
update 2024:
Mivel fémtankos a Spider sokan javasolják hogy inkább legyen tele, de ne E10-el. Az idén tettem bele 45 litert a "jobbikból". (A tavasszal kiszereltünk egy benzinszivattyút egy GTV-ből amiben másfél éve rohadt az E10. Azon kívül hogy olyan volt mintha trágyadombon ülnénk csupa rozsdapor volt a szivattyú. 2.kép)
12. Leállítás előtt szoktam menni egy nagyobb kört, hogy a kipufogó átmelegedjen, és ne ne maradjon benne víz. A kondenzvíz belülről rohasztja el.
13. Télen a kondenzvíz képződés miatt sose indítom be a motort. Szerintem felesleges.
14. A rágcsálók ellen a kocsi alatt és a garázs eldugottabb helyein szoktam elhelyezni néhány BioStop-pal kezelt kartonlapot. A lapok közepére száraz kutyakaját szoktam tenni. Eddig minden télen volt 2-3 "fogás". Az idén taktikát váltottam télre. Ultrahangos rágcsáló riasztót (teleshop-ost) dugtam a konnektorba. Nem jöttek be, nem volt fogás a ragacson sem.
Aztán, amit eddig hallottam:
15. Szigeteletlen betonra ne álljunk, mert a talaj kipárolgása szintén korróziót okozhat. Ha ilyen a padló, tegyünk fóliát a kocsi alá.
A blogot vitaindítónak szánom, ha bárkinek tippje/ötlete van írja meg a Spider topikba. Kidumáljuk és ha meggyőztök bekerül ide :-)
Egy német írás a téli leállításról: Oldtimer


Újra visszakerült a szubcső hátra, új kábelezéssel.
Bekerült a gyári fejegység, amin ugyebár nincs RCA kimenet, ami elengedhetetlen az erősítő számára.
A hangszórók kábeleire csatlakoztattam egy RCA jelszint átalakítót és ezzel a probléma megoldódott.
Kellett már ez a kis +basszus! :)






MOL TEMPO DIESEL
mostani tankolás: 63,26 L
előző tankolás: 61,47 L
előző tankolástól futott km: 816 km
átlagfogyasztás: 7,75 l/100 km
költség: 25 361 Ft
pontjóváírás: 300 (69 pont)
kedvezményes költség: 25 061 Ft
Tegnap készen lett az Arkangyal. (Persze a károkozót nem lehet elérni telefonon, SMS-ben ígérgetések vannak, na erről ennyit).
Szóval kifizetem a fényezést/kasznijavítást, beülök, indulok ... hát kotyog a sebváltógomb.
Elgurultam yani barátomhoz, mert megbeszéltük, hogy emblémát cserélünk elöl és hátul. Ő többet rendelt az ebay-ről. Én meg többet rendeltem a led helyzetjelzőből, így barteleztünk egyet.
Yani-tól felhívtam http://www.alfaamore.hu/tagok/droberto-t és Pityukomát, hogy hogyan kell kiszedni a váltó kupakját. Tök könnyen kijött, egy db 10-es anya van alatta, azt kellett meghúzni.
Nekifogtunk az emblémacserének - hátul. Az enyém FL-es, tehát hátul az embléma megnyomásával nyílik a csomagtér. Yani megfúrta az emblémát, majd elkezdte csavarhúzóval lefeszegetni. Egyszercsak kirepült az egész.
Az történt, hogy az embléma rá van ragasztva egy műanyag korongra, amelynek egy szintén műanyag rúdja átmegy egy lyukon át belülre, aminek a végén van egy lapos rész, amiből kiáll egy csúcs és benyomáskor az nyomja meg a mikrokapcsolót. A lapos rész alatt van egy zégergyűrű, kívülről, a korong alatt meg egy rugó feszít ellen. A korongon körbe 6 db apró műanyag tűcske van (pár mm-esek) és egy kis nút, a fogadórészén pedig a tűcskéknek lyukak. Ez akadályozza meg, hogy körben elforduljon.
Nálam a feszegetéskor eltört az a vékony műanyag rúd, ami átmegy a kasznin, pont a zégergyűrűnél.
Yani bravúros képességeinek hála megcsinálta. Belefúrt a műanyag rúd megmaradt részébe, menetet vágott bele, majd beletekert egy 4-es csavart. Azután levágta a fejét és rátett egy anyát és egy alátétet. Az anya nem fért el, a csavar vége túl hosszú volt (itt tized miliméterekről van szó), úgyhogy az anyának a vastagságát és csavar kilógó végét addig kellett reszelgetni, amíg jó nem lett. Ha nem szedtük szét 30-szor és raktuk össze ugyanennyiszer, akkor egyszer sem. De végre - kb 2-órás reszelgetés/illesztgetés után - sikerült.
Most jobb, mint újkorában. A gyári néha nem vette a lapot, volt, hogy többször is be kellett nyomni, és kicsit szorult is néha.
Mondanom sem kell, hogy, mikor szétrepült, én lefagytam mint a windows. Csak ma reggelre tudtam feldolgozni az "élményt".
Persze erről senki sem tehetett, yani is jót akart, és még jó, hogy vele csináltuk, mert ő legalább meg tudta csinálni. Kalapot emelek előtte!
Kicseréltük az első emblémát is, az könnyen ment, bár a gyári ragasztó maradványai elég nehezen jöttek le.
Érdekes, hogy az embléma fogadóján van egy kis nút, a gyári emblémán pedig egy kis kiálló rész, hogy ne tudd ferdén rátenni. Hát a kis kínai azt is lemásolta.
FONTOS! HA VALAKI HÁTUL EMBLÉMÁT AKAR CSRÉLNI FL UTÁNI 159-EN, AKKOR 2 LYUKAT FÚRJON ÉS KÉT CSAVARHÚZÓVAL, KÉT OLDALRÓL EGYENLETES ERŐVEL FESZEGESSE LE AZ EMBLÉMÁT, ÍGY TALÁN NEM TÖRIK EL A RÚD!
Ja, fotókat nem tudtam csinálni, mert a telóm erre nem igazán képes, a magammal vitt fényképező pedig lemerült mikor fotózni akartam volna.
Megtörtént az aktuális olajcsere. Kapott friss levegő- és pollenszűrőt is a vas.
Km:146572
A mai napon felkerült a téli gumi garnitúra. Idén vennem kellett 2 téli gumit is, sikerült jó állapotú PIRELLI SNOWCONTROL gumikat beszerezni. 185/60/R14 méretben.
Kicsit lógott, így cseréltettem. Ruville került bele, új porvédővel. Most jön egy futómű beàllítás.
Km: 197.800

Sajnos elérte az én 166-osomat is a fűtőmotor végzet, már nyáron Alfacityn érdekes füst jött mikor max fordulaton ment aztán szépen lassan megadta magát. A biztosítékház is szétégett valószínűnek tartom hogy nem is megfelelő biztosíték volt benne. A kiszedése nem egyszerű a klíma csöveket arrébb kell feszíteni, a dízelnél plusz egy kábelköteg is útban van, egy bolha belógott azt is le kellett vágni tehát nekem 1 napos meló volt ez a műtés. képeket töltök fel aki esetleg rávetemedik: 2.4JTD-nél a legnehezebb (a képek alapján amit néztem) mivel a tűzfal nem mozog könnyedén (gázolajszűrő stb) mint pl a 3.0V6nál. Természetesen bármelyik Cartársnak szívesen segítek, vagy kicserélem.
(plussz segítség az alfás keresőmotornak: futomotor futo motor Fűtő motor Fűtömotor csere fűtés 166 csere Fütőmotor Fütömotor)



