Blog

>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2014-12-03

Elvégezett karbantartás:

  Vezérműszíj + görgő
  ékszíj + görgő
  vízpumpa

Szerviz: Bonus Kft - Szombathely (Fiat-Alfa Romeo márkaszerviz )

105.000 Km

nem tudom a ktsg és a km egyenesen arányos e egymással? :D

>> Tuning és extraKareszka1984 // Alfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2014-12-14

Már egy ideje gondolkoztam rajta, meg hiányoltam is a tempomatot. Hosszas utánnajárás, kutakodás után egyre jobban biztos voltam benne, hogy megoldható. Sajnos nem volt bevezetékezve, így azt is nekem kellett megoldanom.
Ami feltétele az utólagos tempomatnak:
1. ECU típusa: ME 7.3.1
2. elektromos gázpedál
3. 4 pólusú fékpedál kapcsoló a hozzá tartozó vezetékezéssel
Én egy külföldi alfás fórumban leírtak alapján dolgoztam.
Már a fotók mindent elárulnak...amire figyelni kell, hogy nálam pl az ecu széles csatijában fordítva voltak beszámozva a pólusok, ez okozott némi idegeskedést és vakaródzást, de végül több helyről azt a választ kaptam, hogy az ecu tüskéinek számozása a mérvadó!!
A csatiba való sarukat egy bontott csatiból bányásztam ki, a vezeték pedig egyszerű LAN kábel (nem röhög, jó lesz). 12V-ot a motortérben a tolatólámpa kapcsolójának vezetékéről csíptem le, mivel gyárilag egy 7,5amperos biztosítékot használnak.
Motortérben szépen elrejtettem, becsöveztem, lebandázsoltam a vezetékeket, ugyanúgy a beltérben is.
Ami maradt az a kormányburkolat alsó része...sajnáltam kivágni a helyet a karnak, így amíg nem futok rá gyárira, anélkül közlekedünk.
Fotókat nem én készítettem...
Mindenki saját felelősségére fogjon hozzá, előbb szánjon időt és energiát a tanulmányozásra, utánnaolvasásra. Kérdezni szabad, ha tudok segítek is :)
km állás: 136970

>> SzervizMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-11-20

Eljött a kötelező olajszűrő, olajcsere.
A Lemförder lengőkarok sem jöttek be, ugyanúgy elkezdték a kopogást. Csöri mondta sebaj, megyünk tovább, most jön az eredeti gyári, amihez szilent is van. Remélem azzal már klappolni fog minden, de majd csak tavasszal.

 
>> Tuning és extraHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2014-12-13

Interneten rendeltem a kocsihoz "típusazonos" autószőnyeget, amelyet tavasszal kap meg majd és nyári szőnyegként fogom őket használni. Mivel nem tartanak raktáron, ezért 1-1,5 hét alatt kaptam meg gyártásból. A rendelést a Carcarpit Bt. webáruházában adtam fel, ahol több igény közül lehet választani: szőnyeg színe, szegélyezés színe, vezetőoldalin legyen-e koptató, kell-e rögzítőklipsz, hímzés legyen-e, melyik szőnyegen, milyen színben és mi legyen a felirat... Stb. Mellékeltem róluk 1-2 képet. A költségem a futárszolgálat díját tartalmazza.

 

OMV MaxxMotion D
mostani tankolás: 50,66 L (nem lett teljesen leürítve)
előző tankolás: 62,59 L
előző tankolástól futott km: 761 km
átlagfogyasztás: 6,65 l/100 km
költség: 21 677 Ft
pontjóváírás: 0 (69 pont)
kedvezményes költség: 21 677 Ft

 

OMV MaxxMotion D
mostani tankolás: 33,73 L
előző tankolás: 54 L (nem volt tele)
előző tankolástól futott km: 98 km
átlagfogyasztás: n/a l/100 km
költség: 15 074 Ft
pontjóváírás: 0 (69 pont)
kedvezményes költség: 15 074 Ft

 

MOL TEMPO DIESEL
mostani tankolás: 54,00 L (nem lett tele)
előző tankolás: 62,07 L
előző tankolástól futott km: 952 km
átlagfogyasztás: 5,67 l/100 km
költség: 15 699 Ft
pontjóváírás: 0 (69 pont)
kedvezményes költség: 15 699 Ft

 

OMV MaxxMotion D
mostani tankolás: 62,59 L
előző tankolás: 33,73 L (résztankolás volt)
előző tankolástól futott km: 608 km
átlagfogyasztás: ??? l/100 km
költség: 27 283 Ft
pontjóváírás: 0 (69 pont)
kedvezményes költség: 27 283 Ft

 
>> EseménySeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2014-12-13

Igazából amiatt "kellett" egy kellemes karikát menni a GTV-vel, mert a garázsban nem fértem hozzá a Q4 és a GT téli felnijeihez, de egy ilyen ürügy mindig mosolyt csal az arcomra.

Ez a kocsi egy kincs az autógyártás történetében. Az aresei V6-os különböző, különlegesen szép szólamú hangszínei eszméletlen csemegét jelentenek a fülemnek, pedig nincs abszolút hallásom ;)

Ahogy megy, az egy átlag autó képességeihez képest sci-fi, de még a GT után is, ami egy évtizeddel modernebb konstrukció, összehasonlíthatatlan.

Mivel már nem gyermekkorban van, hanem erős tinédzser a lelkem, jelezte is finoman, hogy ereje teljében van, ebben nincs hiba, de a kipufogó rendszer (ami nem teljesen gyári) nem bírta a hűvös decemberi délelőtt az erőteljes terhelést, a kiáramló boldog gázok kicsit szétcsúsztatták a rendszert. Ezt tavasszal rendbe rakatom, most megy szépen a garázsba pihenni.

A képen is látszik, hogy a kipufogó vége nem áll rendesen, a hangja bestiális egyébként :))

Imádom.

PS: a nyári kerekeken (jó, 8mm-esek) olyan kezesen viselkedett városban és városon kívül a 6-8 fokos síkos úton, hogy magam is meglepődtem B-)

>> SzervizSeriff // Alfa GT 1.9 JTD MJet 16V // 2014-12-13

Kaptam a kocsihoz egy komplett téliszettet, ami ugye alapból nem rossz dolog, sőt. Nos, ez a szett méltatlanul ronda a kocsi szépségéhez... El akartam adni, de lusta voltam rendes képeket csinálni, így nem igen volt rá érdeklődő, csak vw-esek akarták cserélni más 5x100-as osztókörű felnire, mert ez is az. Van mozgókúpos csavarszettem, most már kompletten, de ez egy másik sztori.

Feltetettem ma, hát majdnem sírtam. Nem az örömtől... :) A 15"-os lemezfelnis GT-nél egy fokkal jobb, ami a környékünkön rémisztgeti az ártatlan, mit sem sejtő járókelőket, de ez nem vigasztal.

A budaörsi Kwik fithez mentem, mert korábban elégedett voltam velük, amikor még Speedy néven párszáz méterrel odébb praktizáltak.

Futóműállítás OK, 7700 Ft, ez rendben is, de a 18"-ról 16"-ra váltás valahogy kijött közel 12 ezerre, ez nem tetszett, de tételes számlát kaptam, ez náluk ennyi, mondom remek :D Közel egy húszast fizettem, hogy a szép nyári felni helyett téli kerüljön fel :D Nem baj, jöhet a hó :)

2 gumit selejteztem a 4ből, amit a kocsihoz kaptam, így a szerelésben 2 gumicsere is benne volt, de így is kicsit soknak tartom a szokásos gumisom áraihoz képest, de legalább letudtam másfél óra alatt a cserét, centrírozást, futóműállítást, mindent.

A futóművet átnézték, semmit nem kell cserélni, ami a magyar utak és a 18"-os felnik mellett kész csoda, bár nem lepődtem meg, mert a szerviz alkalmával a Franke testvérek (Páty, nagyon ajánlott hely) is átnézték és Ők mondták, hogy kell az állítás. Kellett is, most tökéletes a kocsi, koppkopp. :)

A képre csak erős idegzetűek nagyítsanak rá. Télre most jó lesz... Azért feltettem még egy utsó nyárifelnis képet mellé, hogy könnyebb legyen emészteni a télit.

PS: holnap kapunk Loudlinket Arnotól :)