Blog

>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-11-02

A multkori blogomban leirtam hogy fell lett újitva a turbó viszont a hibajelenséget nem irtam le hogy miért. Natehát mivel egyik napról a másikra elkezdett sipolni... szószerint durván sipolmi a turbó, vagyis arról a környékről jött az eős hang. Sógor mikor meghallota ő már akkor beazonositotta hogy szerinte a turbó lapátjai elérik a ház falát és azért sipol, na mondom akkor kapjuk le a turbót és netalálgassunk, leis vettük, a tengely picit mozgott de nem volt vészes szétszedéskor viszont lehetett látni hogy tényleg picit már bele -bele nyalt a ház falába de semmi extra sérülés...na örültemis hogy meg a probléma okozója, vagyis az egyik szemem sir a másik nevet merthogy ez nem lesz két fillér...Sikerült nemmessze találnom egy céget akik turbó felújitással foglalkoznak,elis mentem személyessen elmondtam mi a probléma stb. aztán másnap elis vittem nekik a turbót, mivel nem volt csere darab raktáron ezért az enyém lett felújitva, korrektak voltak 2 nap alatt megvolt a felújitás és 280 euróm bánta, nade sebaj kárpótol a tudat hogy mostmár jó lesz a turbó jó darabig ,meg annakis örültem hogy végre be lett állitva a gyári nyomás rajta mivel az előző tulaj elállitgatta, úgy akart többleterőt kicsikarni aztán csak dobálta a hibaküódokat, de visszatérve a bloghoz...elvittem sógorhoz hogy dobjuk fel a már felújitott turbót, megis történt minden a helyén persze feltöltöttük ollajal ahogy azt kell még a porlasztókat is lekötöttem pár gyújtás erejéig hogy épüljön fel az olajnyomás a turbóban is..aztán inditottam hagytam alapjáraton ketyegni egészen 90 fokig nehogy vmi kárt okozzak az új tengelyben+ csapágyakban, mikor ez megvolt kitolattam és mehetett a próbakör elindulok vele nagy reményekkel hát olyan 1800-as fordulatnál mikor a turbó kapcsol fülsüketitő sipolás...mondom magamba ez nemigaz persze ahogy szokta elindulás utánn olyan 10 mp mulva abba is maradt ez az idegesitő hang, mentem vele egy kört hát nagyon ment mondjuk van is a gépen chip nemis csodálkoztam, viszont mikor megálltam alapjáraton ismét előjött a sipolás gázadásra, picit elis szomorodtam hogy ez már igy marad, de nemhagyott nyugodni aztán beugrott hogy nem lettek tömitések cserélve a turbón mármint az összetételeknél...kontaktoltam is pár cartársal de mint kiderült gyárilag oda nemis raktak tömitéseket viszont sikerült találnom tömités készletet ehhez a tipusú turbóhoz (GT2256V) persze akkor már rendeltem a kipuff összetételhez is ami a turbóra csatlakozik, meg hogy kevesebb legyen a hibalehetőség a kipuff sortömitést is megrendeltem biztos ami biztos... sajnos mégegyszer le kellet műteni a turbót csak most az egész kipuff leömlőt is le kellet kapni, mindenhova tökéletessen passzolotak a mgrendelt tömitések, a sortömités cserénél véltük felfedezni hogy az eggyik felén kifújt mivel elég kormos volt, persze átnéztük még visszaszerelés előtt a leömlőt-turbó házat stb. nincs-e vmi kis repedés ami kiadhatja ezt a kellemetlen hangot, de nem volt...tömitések a helyén minden visszaszerelve persze az egész szivóoldalt ki kellet kapni látni is a képen de ez már rutin munka volt számomra...aztán mikor minden a helyén próba... kigurultam ismét elindulok eléri a fordulatszám a bizonyos tartomány lehúzott ablaknál fülele hát semmi hang csak a szépen fütyülő turbó...végre megoldódott, de gondoltam magamban ne igyunk előre a medve bőrére hazamentem leállitom a meleg motort majd hagytam hogy picit visszahüljön aztán inditom újra, gázadás semmi sipolás azóta már jópárszor mentem az autóval és a hiba megszünt végre...a bosszantó csak az hogy a 10 eurós tömités szett mellet kiadtam 300 euró + költséget, végülis azért annyira nembánom a felújitást csak azért irtam ezt le hogy ha másnak is hasonló problémája van vagy lesz a közeljövőbe nem kell rögtön sirvafakadni lehet csak egy tömités adta meg magát a turbó környékén, én sajnos igy jártam a hibás diagnózis miatt a régi turbó tengelyről majd a következő blogbejegyzésben irok...

 
>> EseményHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2014-11-02

Gondoltam itt az ideje, hogy megtudjam menyit is eszik a drága. Két mérést végeztem el, mindkét mérést ugyanakkora távolság elteltével. Az autón Michelin 185/65 R15 téli papucsok vannak, átlagos külső hőmérséklet 3-12 Celsius között változóan. Minden hidegindulásnál kb. 4-5 perc alapjáraton "melegítéssel".

560km-t mentem mindkét teletankolás után, 60%-ban városi araszolós, lámpázós tempóban, 40%-ban közúton 100-120 km/h-val, két-két alkalommal elenyésző távolságú (max 10 km) pályázással, tempomat 140-145 km/h.

1. mérés: 560km-en 35,77 liter, ez 6,39 L/100km-es átlagfogyasztás.

2. mérés: 560 km-en 36,40 liter ez, 6,50 L/100km-es átlagfogyasztás.

Én 64 literesnek mondom a tankomat, elméletileg 985km-t biztosan meg tudok tenni 1 tankkal ilyen körülmények között.

Újabb méréseket majd jövőre, jobb időben és az új nyári papucsokkal végzek.

 

Ma elvonult a Pók téli álmot aludni.
A lefekvés előtt még mentünk egy 40 km-es kört, hogy az emlék kitartson egész télen. Azt a hangot, amit a TS 4000 felett produkál egy kormos se fog kiadni magából. Ebben nem pótolható...
Km óra állás: 174.294 km
A 2014.03.02-óta az idei idényben 8.270 km-t gurultunk, ebből 2.770 km-t a "Nagy Túra 2014" alatt.

Beszéljenek a számok is:

Ø Vásárlás időpontja: 2009.07.08.
Ø Óra állás vásárláskor: 133.187 km
Ø Vételár + magyar rendszám költsége: 1.958.147 Ft
Ø A vásárlás óta eltelt idő: 1.943 nap
Ø Óra állás: 174.294 km
Ø Megtett út: 41.107 km
Ø Tankolt üzemanyag mennyisége: 3.389.2 liter + a vásárláskor teletank
Ø Teljes fogyasztás: 8,25 liter/100 km
Ø Tankolt üzemanyag ára: 1.316.145 Ft
Ø 1 liter üzemanyag átlagára: 388,84 Ft/liter
Ø 1 km-re vetített üzemanyagköltség: 32,03 Ft/km
Ø Felmerült költségek (alkatrész+szerszámok+extrák)*: 2.274.277 Ft
Ø Összes költség: 5.548.569 Ft
Ø 1 km-re jutó költség: 134,98 Ft/km
Ø 1 napra jutó költség: 2.855,67 Ft/nap
Ø A szervizelésről készített fényképek száma: 5.488 db
Ø A négy "Nagy Túrán" készített fényképek száma: 11.989 db
Ø Egyéb kirándulásokon készített fényképek száma: 8.443 db
Ø Összesen a Spiderrel összefüggésbe hozható fényképek száma: 25.920 db
Ø Összesen 13,34 fénykép/nap
Ø Blogbejegyzések száma: 460 db

* Ide minden, a Spider miatt felmerült költség értendő. pl. a garázskapu is...

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-11-01

Ma kicseréltem a termosztátot. Tervezett karbantartás volt, nem meglepetésszerűen örvendeztetett meg a vas vele :-) Már tavaly télen megfigyeltem hogy a vízhőfok mérő időnként vissza ment a 90fok alá egy kicsivel -ez volt az első jele a hibás termosztátnak. Most hogy bejött a hideg idő, aktuális lett a csere. Már nem volt elég a 8-10km az üzem meleg állapot eléréséhez, ill. a vízhőfok sem ment fel 90fokra. Ha mégis felment akkor rövid idő múlva visszament 80-85-re és ott ingázott fel-le.
A termosztát cseréjéhez ki kellett szerelnem az akkut és a tartóját, a motor elektronikát, a pillangó szlp előtti műanyag szívócsövet, a fék vákum csövet (csak a pumpáról) és a motor alsó burkolatát (haspáncélját). Mindezek kiszerelése után könnyedén hozzá lehetett férni a termosztáthoz, amit 2db M8-as csavar rögzít a motorra. 4db vízcső csatlakozik rá csak roncsolással oldható bilinccsel rögzítve. Ezeket a fagyállóval együtt már jó előre beszereztem. Méretük: 1db 40mm-es, 2db 20mm-es, 1db 13mm-es. Gyári termosztátot vettem bele aminek a gyártmánya Wahler. A gyárilag szerelt pedig Behr gyártmány volt. Lefestettem az akku tálca belső felét ha már úgyis ki kellett szerelnem, mert a belső felén volt pár apró rozsda pötty. Drobertó szavaival élve: "hogy sokáig éljen" :-) A következő tervezett karban tartás a kormány szervó olaj csere lesz amit rövidesen megejtek.

>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2014-11-01

Volt ma bőven időm, és az időjárás is kedvezett, szereltem is ma nem keveset:
Kicseréltem az anyósülés felőli kédergumit, a régi ki volt szakadva több helyen és jött be rajta a hideg és a zaj. Ezt a jobb hátsó lámpa cseréje követte, mert a régi meg volt repedezve és már a víz is bejutott rajta. Hogy az előző gazdája, esetleg a kereskedésben mi történhetett vele, hogy ilyen csúnya volt, az továbbra is rejtély. Leszedtem ezután a jobb elsőt és a műanyag dobbetétet is kicseréltem, mert eléggé össze volt törve jópár helyen. Amint végeztem hozzáláttam az alsó motorvédő burkolat felszerelésének is. Hát ez nem volt egy egyszerű dolog, az tuti. A dobbetéteknél 1-2 csavar nem volt a helyén, valamint a védőburkolat is új csavarokat kapott. Sajnos most szembesültem vele, hogy igen alacsony az autó, nagyon könnyen leér a burkolat közepe.
És amivel szenvedtem ma nem keveset és továbbra sincs megoldás az az ablaktörlőim. Egyszerűen nem tudom leszedni a karokat. Ma már spéci karlehúzóval is próbálkoztam de egyszerűen nem jön le annyira össze ette az idő.

 
>> EseményHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2014-10-31

Attika01 Cartárs megvásárolta tőlem az autómban megtalált boxot.
Reményeim szerint a használata során méginkább nem akar majd a 156-osából kiszállni :)
Megbeszéltük, hogy blogjában mindenről beszámol majd, hát lássuk...

 
>> Tuning és extraHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2014-10-25

Sikerült beszerezni az érdi bontóban pár hasznos dolgot:
- Alsó motorvédő burkolat
- Jobb első műanyag dobbetét
- Jobb hátsó lámpa
- Anyós ülés felőli ajtó-kédergumi
Ha már ott voltunk, hoztunk a tavaszra 4db alufelnit is a majd leendő nyári papucsoknak.
A 4db felni nagyon jó áron volt, 35000 Ft volt a szett.

 
>> EgyébHaddel // Alfa 159 sw // 2014-11-01

Tegnap kiégett a másik Osram Nightbreaker is.Egy hónappal bírt többet ,mint a másik.Összességében többet bírtak, mint amennyit vártam. Kb 8 hónapot.

Ma jártam az Alfadepo-ban. Oda járok kb. 300 m-re egyetemre már február óta, de még most esett le, hogy a következő háztömbben ott az Alfadepo :)
Rendeltem Réka 147-esének a téli lemezfelnire díszrácsát, és megláttam vannak 159-be váltógomb kupakok.
Vettem egy váltógombot, de egyenlőre csak a kupakot cseréltem át. A gombot majd csak, ha a mostani már megkopik.