Blog
Ma felkerekedtem, és vásároltam 2 db nyári gumit, Yokohama Advan Sport. A Yokohama csúcs gumija, nagyon jó eredményeket ért el különböző pályákon tesztelve. A vízen való tapadása is A kategória.. Ideje már a nyári gumikat felrakni. Bánom, hogy nem vettem 4-et, annak ellenére, hogy a másik 2 80 %-os, de a rosszabbik fajtából való... Tény, hogy ez évben csak hétvégente fogom használni a nagyvadat, (cégautó) de idegesít, valószínűleg azokat is cserélem.
241.700 km.
Teszt: http://rezulteo.totalcar.hu/uj-abroncsok/yokohama-advan-sport-v105-nagy-teljesitmenyu-gumiabroncs-sportautokra-es-luxusautokra-5607
Michelin Pilot Sport 3, egy pár e(gye)lőre.
VIP gumi.
Fuhúúúúú... Nagyonállat. Annyira, hogy tuning és extra rovatba kerül :)))

Hát, mostanában több alkalommal is meghangosodott. Egyszer a magyar-szlovén határon... Kerkateskándon találtunk egy nagyon rendes műhelyt, ahol megcsinálták kettőezerötszázér. Meg két sörért... :)
Aztán megint, akkor Gödöllőn, akkor csak a tűzkarikánál fújt ki, az ezer pénz volt, de akkor már hegesztettünk is rajta egy picit, csak a biztonság kedvéért.
Drága autó ez... (Meg kéne egy új rendszer.)
Ma sor került az első fék cserére új tárcsa + betét, féknyergek szétszedve kipucolva. Kerékagyról is eltüntetve a rozsda.
Km óra állás: 125070
Az alkatrészekért köszönet Erhardnak
Tackry és Én, gondoltunk egyet... mi Nők... Szekszárdi Car-Társnő Budapestre érkezett... találkozzunk! De ha már találkozunk... szóljunk a többi környék beli Alfásnak is!!! :D
Az egész 2 nap leforgása alatt , egész sok érdeklődött vonzott!
A találkozót 2014.03.25. keddre szerveztük...
Meglepőtünk amikor 3 autó ígérte biztosra,hogy ott lesz... nem lett volna probléma... dumálunk egy jót...
És a végén csak jöttek az Alfák 2esével...
mivel egy kicsit kezdett hüvősödni az idő... behúzodtunk a Mekibe! :D
Ahol mindenki evett , ivott és jót beszélgetett!
Jó volt nézni , hogy az Alfások... akik eddig nem találkoztak... úgy beszélgettek egymással... mintha ezer éve ismernék egymást! :D
A sikerre való tekintettel úgy döntöttük, sűríteni fogjuk ezeket a talikat és ígérem időben szólni fogok... nem két nappal előtte fogom kitalálni... :D
a találkozóról a többi képet itt láthatjátok!!!
https://www.facebook.com/smahoviktoria/media_set?set=a.722919171063166.100000352702699&type=3
Alfás szép napot kívánok mindenkinek! :D


Az autó hosszú távú tárolásának egyetlen ésszerű módja az maradt, ha hazafuvarozom vidékre Budapestről. A családi háznál van egy ~ 300 m2-es raktár, így a tárolás és szerelés számára jobb helyet ettől gazdaságosabban nem tudtam találni, mivel a szerelés és javítás egy részét akarom csak saját magam végezni, ezért a távolság remélem nem megy majd a dolgok menetének rovására.
Az útra (kb. 300 km) első körben nem akartam saját lábán nekiindulni, a tréler szervezése nem haladt, elérkezett a hétvége és pár útba eső autómentő telefonszámának felírása után nekivágtam.
Eleinte max. 80-90 tempóval poroszkáltam, üvöltött a leszakadt hátsó kipufogó, esett az eső és rájöttem, hogy a fűtés sem működik, így állandóan a párát törölgettem az ablakról. Aztán elgurult a gyógyszerem és rájöttem, hogy megy ha nyomom neki, bár hátsó fék hiányában a gyors megállás nem lehetett opció. A 300 km lement 3,5 óra alatt, közúton előzgetve és araszolva a településeken. Hazavitt a a fospisztoly és minden lelakottsága ellenére nagyon jó volt vezetni és örömmel jelentem, hogy a gumifüstös örömkör rajzolás is megvolt.
A vásárlást követően az első kör a kárfelmérés volt, a lista hosszú és messze a vég, de nem tűnik egyik sem (egyenlőre) megoldhatatlannak:
- bal hátsó sárvédőívet házilagosan próbálták javítani, csere
- bal hátsó ajtó sérült volt, nehezen nyílik/záródik
- hátsó kipuff dob "hiányos"
- szinte az összes szilent elenyészett
- sebességváltó lóg, tartóbakok elfáradtak
- tank horpadt
- taposólemezek elől a gumidugók környékén elrohadtak
- motor fossa az olajat sok tömítésnél, de szépen jár és jó erőben van
- olajnyomásjelző barkácsolt
- szervokormánymű fossa az olajat
- első lámpák foncsora elrozsdált
- belső ajtókárpitokba bele lett faragva valami gusztustalan módon a "hangtechnika"
- nem fűt
- a tolótető hátsó buktatott állapotban megragad, egyébként működik
- ülések kárpitjai kukásak
- szélvédő gumikéder elöregedett
- pár apró rozsdafolt a kasztnin
- hátsó fék bal oldali féknyereg beragadt, kézifék off
A belső szétszerelése nagyon könnyen ment, minden eleme gyári, előzetes bontások nyomát csak a nyomorultul beszerelt hangszórók környékén láttam. Minden apró belső eleme újrahasznosítható lesz, a többi szépítése, felújítása folyamatban.
Mivel úgy látom, hogy többen eljutottak már oda a felújítással ahova még csak most indultam el, remélem kapok majd néhány jó tanácsot:-)


