Blog
Sikerült végre berakatni az új fejegységet és a hangszórókat. Sajnos egyelőre csak az elsőket, mert vannak fontosabbak is.
A fejegység egy Alpine CDE-173BT. Végre biztonságosan tudok telefonálni vezetés közben. Kellemes meglepetés volt, mikor a telefonhoz való első csatlakozásnál rögtön le is töltötte a telefonkönyvet.
Az új hangszórók egy HERTZ ESK 165.5 szett. Összehasonlíthatatlanul jobban szólnak a gyárinál (és itt nem csak hangerőre gondolok). Nem vagyok egy nagy zenebuzi, szeretem vezetés közben szolid hangerőn hallgatni a zenét, de ezután a hátsókat is muszáj lesz egyszer lecserélni (csak a teljesség igénye miatt), és néha-néha megtekergetni a hangerőt :).
Költségek:
Alpine CDE-173BT: 42.990. Ft
HERTZ ESK 165.5 szett: 36.990 Ft
Szerelési költség: 15.000 Ft


Új akksi, a régi még a gyárban került bele, valószínű ettől volt a VDC probléma is!
Exide Excell EB542 54Ah az új!
Ajándékba kaptam egy ismeretlentől...
Ku...a rendes emberek vannak de tényleg! (2014.02.03)
A probléma elhárìtva! :) (2014.04.13)

Pénteken este érkezett a telefon hogy nemigazán akar elindulni a " Plutó " mert hogy így hívják nővéremék a kis narancssárga Puntót amit most vett a barátja. Az nem éppen jó mert szombaton azzal akartunk menni kirándulni Budapestre. Hmm najó 10 perc és ott vagyok. Be is értem hamar próbálom indítani alig akar tekerni. A kollégái az önindítóra tippeltek, de mondom azért próbáljuk meg bebikázni... hátha csak az akku szar. Alig ráraktuk a kábelt már indult is... Alfa a megmentő ;) úgy döntöttünk hogy azért elmegyünk azzal mert még jó volt a pálya matrica. raktunk bele másik aksit semmi probléma nem volt vele. Ami viszont feltűnt, hogy 130-as tempónál szinte semmi zaj nem szűrődik be az utastérbe Jó kis kocsi, de hát OLASZ ! :) okés csak 1.2 -es és 4 személyel jövő keddre gyorsul fel 130-ra de tényleg jó kis kocsi.Pesten kellemes napot töltöttünk el az idő is kegyes volt hozzánk. Sok mindent megnéztünk, sokfelé jártunk. Este érkezett a telefon miközben az Aréna plázában nézegettünk hogy itt Győrbe szakad az ónos eső... az F*a ... kicsit azért tartottam a hazaúttól mert mégsem az én autóm... de szerencsére semmi baj nem volt :) Jó kis nap volt !







Amióta elég korán sötétedik be, egyre jobban kezdett feltűnni, hogy elég halovány, gyenge fényt ont ki magából a lámpatest.
Rá nemsokkal a jobbos ki is éget... úgy, hogy a biztosítékot is hazavágta. Mikor közelebbről megnéztem észre vettem, h nem kiéget hanem (gondolom én) letört a kis fűtőszál vagy mi a fityfene és az csapta ki a biztosítékot mert ott ugrált az üvegen belül. Mondanom sem kell sehol nem volt megfelelő biztosíték a kis szerszámosban. A lényeg a lényeg kerítettem egyet. De ha már ott voltam akkor kicseréltem a balost is és láss csodát újra láttam esténként is.
DE!
Korábban már akartam valami kékes, Xenon "look" izzókat. Sokat nem vártam tőlük, de pozitívan csalódtam az OSRAM egyik kis üdvöskéjében a Cool Blue Intense (4200Kelvin) névre hallgató izzókban.
1. Maga a termék
2. A jobbosban sima Hella 12v 55W H1 //// A balosban pedig már az Osram
3. Mind2ben Osram CBI.
A következő izzók amik kipróbálásra fognak kerülni azok a Phillips Diamond Vision (5000Kelvin) izzók.



Eltelt egy újabb év, ez már a harmadik közös. 44000 kilométer van a hátunk mögött, ebben az évben elég kevés (11000 km) került bele, mert nyáron inkább két keréken közlekedtem. Az autó továbbra is tetszik, cserét elnapoltam, még marad nálam, nagyon hozzám nőtt.




Stabilizátor "pálca" J-B Első 3197Ft/2Db
Kormány összekötő J Külső 3086Ft (Ruville)
Kerékcsapágy J Hátsó 12000Ft
80w90-es váltóolaj 2L 3042Ft/2L
Hátsó teló J-B bontott 4000Ft/2Db
Ablaktörlő kormánykapcsoló 2000Ft
Összesen:27325Ft
Ami még hátravan: Első motortartó,első váltótartó,ABS problémák megszüntetése.Innen onnan olajszivárgások megszüntetése.A kilométer futás annyi amennyit egy TDi nem megy el motorgenerál nélkül:D a Képen látszik

Tulestünk egy olyajcserén. Liqui molly olajat tettem bele 10w60at és a 2.4 jtd olajszűrőjét.. gond nélkül felfér és mennyivel többet szűr a méretéből kiindulva. Műszaki okok miatt cseréltem egy kinyomo csapágyat - kuplungom jo még. Meg egy ac-t cseréltem teljesítmény ingadozás közbe. Készültek képek amikből megosztok most egyet kettőt.
Tiszta a motorom. minden 10e olajcserénél alapos motormosás - az olajhoz 7,5dl gázolajat öntök és hagyom 10 percet járatni. majd olaj le és patyolat a motor. kipufogó szelepek is szépek, a szivo oldalé is. kevés kartergáz van jelen így kevés a kosz a pillangószelepen is.. ezt is takarítom 10e-ként. csak 100-as benzinnel járok, platina gyertya oké, első indulás előtt 30mp melegítés.. Happy minden




Az első mosásnál szembesültem, hogy a 159 sw-t nagy autónak tekintik, így 10%-al többe kerül a mosás. :)
Sajnos a legrosszabbkor meg adta magát a fűtőmotorom égett szag meg füst ! :( Gyors utánjárás jó pár telefon nem lehet kapni bontottat úgy mond elég kelendő alkatrész a 166-osoknál de azért mindig van egy köszönet érte Mareknak aki még házhoz is szállíttatta a kialkudott összegért.Akkor most jön a fekete leves a cseréje nem egyszerű feladat de hála a szerelőmnek a kitartásért ki lehet cserélni úgy, hogy nem kell elengedni a klímagázt sem.Nagyon szűk a hely jó pár dolgot le kell bontani de azért meg lehet csinálni, csak a kezdet nehéz.A nagy ijedtségre kapott két új ablaktörlő lapátot.

