Blog
Az 55-ös akksim már 4 éves volt hidegben nem mindig indított.Ezért vettem Új Power Ride 72AH aksit és cseréltem.Minden rendben most.

Új tető kárpit a helyén. Ülés szét vágva, kiegyengetve, összehegesztve majd javított bőrrel újra húzva, sőt még a szivacs szétmállott részét is újra varázsoltuk. Ha bárkit érdekel meg tudom adni a kárpitos számát, olcsó és tökéletes munka. Öröm benn ülni a feszes és egyenes háttámlával.



Ma elhoztam Zé.-től. Nem lett elkapkodva, igazából ráért a dolog. Gyönyörű, karc,-és horpadásmentes lett a nero bella. Kapott friss olajat, és az összes szűrőt is cseréltettem. Kaptam a Mestertől új márkajelzéseket előre és hátra. A napokban átszilenteztetem a felső lengőkarokat is...
Ma ki lett csrélve a fékolaj ''dot5.1", komplikáció nélkül, bár csak saccra cseréltem, mert a lègtelenítő csavar megnyitása után kapásból szép tiszta fékolaj folyott.
Kb 8dl olaj fogyott el.
Km: 226953
Lemosódott a motortér a felújítás után. Az autó még nem. :-)
Orbitális szopás volt a kuplung főhenger csere, kormányoszlop, műszeregység bontás kellett hozzá. Aki szerelt már ilyet, tudja, hogy az egész pedálboxot ki kell szedni. A sasszegek kiimádkozása volt a legszarabb. Kapott a főfékhenger egy felújítást is (Seinsa). Kicseréltem a vezetőoldali ajtóban a rossz központi zár motort, bezsíroztam a zárat-nyitófüleket, visszaakasztottam az ablak mozgatóbowdenjét a csigába.
Új Osram Silverstar izzókat kapott.
Nagyon ki volt szopósodva a kuplungpedál sasszegfurata, megkapta a zöldből származót, így alig van holtjáték, plusz ezzel együtt gyári első szériás pedálgumikat
.
A jobbos első féknyeregbe nagyon durván be volt rohadva a légtelenítőcsavar, szerencsére a közel vörösizzásig hevítés megoldotta, megindult, csavarból is kapott újat. Végül egy bal hátsó féknyerget is kapott, mivel nagyon folyt a fékfolyadék az állítócsavarnál.
A fűtőradiátort, vízhűtőt és tágulási tartályt összekötő T-idom elrepedt, szerencsére Marek tudott adni másikat - végre kiiktatva az összes rejtélyes vízfolyás.


Új év....új élet....megint eltelt két év. Mehetünk a vizsgára.Mivel a legutóbb felírták,hogy rozsdás a kipufogó,jó előre informálódtam,hogy honnan és mennyiért lehet beszerezni...ha kell.
Reggel 8-ra viszem az autót....azaz csak vinném. Állok ki...beesik a fékpedál. Mi a fene...? Hiszen tegnap még mentünk vele,és kutya baja sem volt.
Lehet,hogy csak lelevegősödött.....sebaj,rátöltök.Mira odaérek már jó lesz.
Hát nem lett jó....
Odaérek,nagy nehezen megállok.....alánézek.A bal hátsó keréknél vékony sugárban csorog a fékolaj...
Bemegyek,szólok hogy majd inkább délután hoznám a vasat a vizsgára.
Irány haza,kerék leszed,aláfekvés.....óhogyaza!
A fékerőelosztó ill. a bal hátsó kerék közötti,nagyjából fél méteres színterezett acélcső gyakorlatilag megszűnt létezni...
Kiszed...irány az autósbolt. Lemér,megrendel....11-re itt lesz.
Fékcső megjön,hazavisz.....15 helyen meghajlít,és be a helyére.
Légtelenítés,aztán uzsgyi vissza a vizsgára...
Minden rendben.
Ja...a rozsdás kipufogót nem írták fel...:-)
Tegnap kútnál lecsapattam ,de nem lett szép ,ezért ma olajcsere után elgurultam egy cimborámhoz ,hogy alaposan lecsutakoljam Bocit. Igy már szép lesz ,igaz holnap estére retkes lesz megint ,mert vár ránk egy laza 700 kilóméteres etap Ausztriába.




Eljött a nap amikor végleg megváltunk egymástól!
Remélem jó kezekben lesz és vigyázni fog rá Akos_ !Sok kellemes Alfás kilométert kívánok neki innen is!
Egyenlőre Alfátlanként folytatom...de még egyszer visszatérek!
Addig is marad az alfaamore.hu és az Alfacity!
Ma sor került az olajcserére. Selenia 5w-30 wr pe olajjal ,Ufi olajszűrővel. A levegőszűrűt nem tudtam kicserélni 2db csavar nem akart kijönni a légszűrőházból. Lökhárítót nem volt kedvem leszedni. Majd hamarosan megcsinálom. Fény derült pár tennivalóra. Ereszti az olajat a főtengely szimmeringnél.Majd a vezérlés csere alkalmával ezt orvosolni kell .Az alvázvédelmet is kicsit meg kell babusgatni ,sok helyen le van horzsolva a festék ,gondolom párszor felült valami fekvőrendőrre.
Kilóméter állás: 121100




